printlogo


کد خبر: 177333تاریخ: 1396/4/7 00:00
نبض جامعه

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی
دمای 3 استان به ۵۰ درجه رسید
سازمان هواشناسی اعلام کرد پدیده غالب مناطق مختلف کشور بویژه در غرب و جنوب ایران افزایش دماست. به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اصغری، کارشناس هواشناسی با بیان اینکه هم‌اکنون دمای کشور در مناطق جنوبی و جنوب غربی مانند استان خوزستان، ایلام و کرمانشاه به ۴۹ تا ۵۰ درجه رسیده و خنک‌ترین استان کشور اردبیل است، گفت:  روند افزایش دما تا پنجشنبه در کشور ادامه می‌یابد، این در حالی است که در نیمه شرقی با استقرار بادهای شمالی کاهش دما رخ می‌دهد البته در شرق و جنوب شرق کشور این بادها باعث خیزش گرد و خاک خواهد شد. اصغری اضافه کرد: خیزش گرد و خاک علاوه بر استان‌های نیمه شرقی و جنوبی، در استان‌های تهران، سمنان، قم، مرکزی و اصفهان نیز مشهود است.  کارشناس هواشناسی گفت: در سواحل دریای خزر احتمال وقوع بارش وجود دارد و آب‌های جنوبی کشور نیز در برخی مناطق مواج است.

تمدید  فرصت ثبت‌نام چهارمین آزمون استخدامی
فرصت ثبت‌نام در چهارمین آزمون استخدامی کشور تا روز یکشنبه ۱۱ تیر ۹۶ تمدید شد، همچنین آموزش‌وپرورش در این آزمون 8 هزار و ۲۰۰ نفر را جذب می‌کند. به گزارش تسنیم، ثبت‌نام برای چهارمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور از شامگاه دوشنبه (29 خرداد 96) آغاز شد و تا 5 تیر 96 ادامه داشت و براین اساس 11 دستگاه اجرایی اقدام به جذب نیرو می‌کنند. حالا حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش از تمدید فرصت ثبت‌نام در چهارمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور تا روز یکشنبه 11 تیر ماه خبر داده و گفته است: ضمناً آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی‌ خود اقدام کنند. وی افزود: با توجه به اعلام سازمان اداری و استخدامی کشور اصلاحاتی نیز در دفترچه راهنمای ثبت‌نام انجام شده است و بر این اساس ظرفیت کل استخدامی وزارت آموزش‌وپرورش از8200 به 8212 نفر افزایش یافته است. بر این اساس ظرفیت پذیرش جنس زن در کدشغل محل 11560، از 8 به 11 نفر، کدشغل محل 11561، از 12 به 16 نفر و کدشغل محل 11562 از 11 به 14 نفر مربوط به شغل «آموزگار ابتدایی کد 2517» افزایش می‌یابد. مشاور عالی سازمان سنجش گفت: داوطلبان برای مشاهده تغییرات در استخدام وزارت آموزش‌وپرورش، بانک سپه، سازمان بنادر و کشتیرانی، موسسه آموزش عالی علمی – کاربردی صنعت آب و برق، اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز، استانداری البرز و اداره کل راه‌وشهرسازی استان البرز به اطلاعیه‌ای که در این رابطه روی سایت سازمان سنجش درج شده است، مراجعه کنند.

کشف ۱۶ هزار قلم کالایی میراث فرهنگی قاچاق
نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران بیش از ۱۶ هزار قلم کالای مشمول میراث فرهنگی قاچاق را کشف و ضبط کردند. به گزارش تسنیم، به دنبال تلاش‌های ماموران نیروهای انتظامی، وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران و سایر دستگاه‌های کاشف، هزاران قلم انواع کالاهای میراث فرهنگی قاچاق کشف و ضبط شد. براساس این گزارش، در 2 ماه نخست امسال بیش از 16 هزار قلم کالای میراث فرهنگی قاچاق در کشور شناسایی، کشف و ضبط شد و این در حالی است که مقایسه کشفیات کالاهای مشمول میراث فرهنگی طی این مدت در مقایسه با زمان مشابه سال قبل، نشان‌دهنده رشدی قابل توجه است. در عملیات‌های انجام شده طی این 2 ماه 16 هزار و 241 قلم کالای میراث فرهنگی قاچاق کشف شد که در مقایسه با کشف 5 هزار و 95 قلم میراث فرهنگی قاچاق در مدت مشابه سال قبل، شاهد رشد 218 درصدی این کشفیات  هستیم.


Page Generated in 0/0062 sec