printlogo


کد خبر: 177344تاریخ: 1396/4/7 00:00
اخبار

ماهنامه «سوره سینما» منتشر شد
چهارمین شماره ماهنامه «سوره سینما» زیر نظر سازمان سینمایی حوزه هنری ویژه خرداد ماه ۹۶ منتشر شد. به گزارش سوره سینما، چهارمین شماره ماهنامه «سوره سینما» به سردبیری یزدان عشیری با طرح روی جلد مرتبط با نگارش ۱۱ فیلمنامه سینمایی با اقتباس از آثار انقلاب و دفاع‌مقدس به چاپ رسیده است. در این شماره علاوه بر انتشار اخبار فعالیت‌های سازمان سینمایی حوزه هنری به موضوعاتی چون: گزارش پشت صحنه «سرو زیر آب»، گزارش مراسم «شب خاطره دفاع‌مقدس» در حضور رهبر معظم انقلاب، نگارش ۱۱ فیلمنامه سینمایی با اقتباس از آثار انقلاب و دفاع‌مقدس، یادداشت امام(ره)؛ سینما و افق جدید، یادداشت فقدان مهندسی زمان در اکران فیلم‌ها، هزارتوی سینما «قیام» و پرسش‌های بی‌پاسخ، گزارش تصویری حضور گسترده هنرمندان در ضیافت افطار حوزه هنری، اخبار و فعالیت‌های استان‌ها و... پرداخته شده است.

جایزه قلم زرین در ایستگاه آخر
دبیر پانزدهمین دوره جایزه قلم زرین با اعلام پایان داوری‌های مرحله نهایی، اسامی نامزدهای هر 5 حوزه این دوره را اعلام کرد. یوسف قوجق با اعلام پایان داوری‌های مرحله نهایی، درباره جشنواره قلم زرین و اهمیت آن گفت: جشنواره قلم زرین در هر سال، نخستین جشنواره‌ای است که دست به انتخاب کتاب از بین کتاب‌های منتشره در سال قبل می‌زند و به عبارتی نخستین جشنواره‌ از جشنواره‌های ادبی کشور در هر سال است که چراغش روشن می‌شود و به همین خاطر، علاوه بر دشواری کار داوران، انتخاب‌ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. دبیر جشنواره ضمن بیان این نکته که یکی از اهداف هر دوره از جشنواره، رصد جریان ادبی سال گذشته و شناسایی، معرفی و حمایت از ادبیات متعهد ملی و اسلامی است، گفت: مطابق آیین‌نامه، کتاب‌های منتخب باید از نظر درونمایه و مضمون، دارای ارزش‌های اسلامی، انسانی و ملی باشند که این مهم، در کنار معیارهای فنی و ادبی از سوی داوران، ملاک و معیار داوری قرار گرفت. گفتنی است اختتامیه این دوره از از جشنواره روز 14 تیرماه همزمان با روز قلم برگزار خواهد شد.

انتشار سه‌گانه جدید اکبر صحرایی
اکبر صحرایی از انتشار سه‌گانه جدید خود در آینده نزدیک خبر داد و گفت:  این سه‌گانه نیز با موضوع دفاع‌مقدس و برای مخاطب نوجوان نگاشته شده که،‌ جلد نخست آن از سوی انتشارات سوره مهر در دست انتشار و 2 مجلد دیگر نیز در حال اتمام نگارش است. به گزارش تسنیم،  وی ادامه داد:‌ «غول شمشاد»، «کریم و سیمرغ»  و «ابراهیم کوچولو» عنوان این سه مجلد است. در این سه‌گانه نیز به مانند سایر آثارم همچون «دار و دسته دارعلی» جان‌مایه اثر طنز است و تلاش شده مخاطبان نوجوان با فرهنگ دفاع‌مقدس و تاریخ جنگ تحمیلی آشنا شوند. «غول شمشاد» روایتگر نوجوانی است که به دلیل چاقی بیش از حد دچار مشکلات جسمانی شده و مجبور به ترک تحصیل می‌شود. او به جبهه می‌رود و آنجا دچار تغییرات شخصیتی و رفتاری می‌شود که در نهایت این تغییرات به او کمک می‌کند بر مشکل جسمانی‌اش فائق آید. وی با بیان این مطلب که طنز برای مخاطب نوجوان از جذابیت بالایی برخوردار است،‌ گفت: ‌من در این سه‌گانه نقبی زدم به قصه‌های قدیمی و افسانه‌ای‌؛ برای نمونه در غول شمشاد از هفت‌خان رستم اقتباس کرده‌ام.

حجازی‌فر با دارکوب بر فراز فجر
هادی حجازی‌فر گفت: امسال در فیلم بهروز شعیبی نقش کوتاه اما متفاوتی را ایفا می‌کنم، متفاوت به این واسطه که این فیلم برخلاف سایر آثار من در زمان حال می‌گذرد. این فیلم به امید خدا امسال راهی جشنواره فیلم فجر خواهد شد. به گزارش میزان، هادی حجازی‌فر، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که این روزها نخستین تجربه همکاری خود با ابراهیم حاتمی‌کیا را در فیلم «به وقت شام» پشت‌سر می‌گذارد، درباره اولین تجربه بازی در یک مجموعه تلویزیونی گفت: حضور در سریال نفس به‌عنوان اولین تجربه‌ کاری در تلویزیون برای من اتفاق خوبی بود. نقش من در این سریال بسیار کوتاه است اما فیلمنامه را دوست دارم. بازیگر فیلم ماجرای نیمروز با اشاره به بازی در فیلم «دارکوب» بهروز شعیبی تاکید کرد: امسال در فیلم بهروز شعیبی هم نقش کوتاه اما متفاوتی را ایفا می‌کنم. متفاوت به این واسطه که این فیلم برخلاف سایر آثار من در زمان حال می‌گذرد. این فیلم به امید خدا امسال راهی جشنواره فیلم فجر خواهد شد. حجازی‌فر درباره ایفای نقش‌های قدیمی توسط وی خاطرنشان کرد: شاید قیافه‌ام شبیه قدیمی‌هاست که برای این نقش‌ها انتخاب می‌شوم. البته این شوخی است و به نظر من نقش خوب و بد وجود دارد اما خودم داستان‌های تاریخی را بیشتر ترجیح می‌دهم.
 


Page Generated in 0/0151 sec