printlogo


کد خبر: 177346تاریخ: 1396/4/7 00:00
اخبار

آغاز سفر تریلی تئاتر سیار
تریلی تئاتر سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اجرای 2 نمایش، فعالیت تابستانی خود را روز ۴ تیر آغاز کرد. به گزارش ایرنا، 2 نمایش «رینارد روباهه» و «جک و لوبیای سحرآمیز» از 4 تا 26 تیر در 3 استان قزوین، اصفهان و چهارمحال‌وبختیاری به اجرا در خواهد آمد. «رینارد روباهه» روایتی است از شوخی‌های افراطی یک روباه که باعث به دردسر افتادن حیوانات جنگل می‌شود. به همین دلیل حیوانات جنگل، دادگاهی برای رسیدگی به اتهامات روباه تشکیل می‌دهند و به او یک سال فرصت می‌دهند دست از خطاهای خود بردارد. داستان «جک و لوبیای سحرآمیز» نیز برگرفته از داستانی کلاسیک به همین نام است که با اندکی دخل و تصرف تبدیل به نمایشی برای کودکان شده است. گفتنی است تریلی سیار در هر سه استان قزوین، اصفهان و چهارمحال‌وبختیاری 7 روز توقف خواهد کرد و 14 اجرا خواهد داشت.

انتشار «آن است شیوه حکمت»
اثری تازه از سیدمهدی شجاعی با عنوان «آن است شیوه حکمت» زیر چاپ رفت.
به گزارش مهر، انتشارات کتاب نیستان اثری تازه از سیدمهدی شجاعی را با عنوان «آن است شیوه حکمت» شامل متن فرمان امام علی(ع) به مالک اشتر با ترجمه سیدمهدی شجاعی به زیر چاپ برد. متن این کتاب به صورت دو زبانه عربی- فارسی منتشر شده و دربرگیرنده مقدمه‌ای مفصل از سیدمهدی شجاعی است. شجاعی در مقدمه خود بر این ترجمه به معرفی ویژگی‌های اسلام علوی و اسلام بدلی از منظر تعالیم رسول اکرم(ص) و امام علی(ع) پرداخته و می‌نویسد: «از آغاز نوبت پیامبر خاتم، سرنوشت مطلوب دین اسلام و تکلیف مردم جهان پس از ارتحال پیامبر تا آخرالزمان توسط خداوند متعال، قرآن کریم و خود پیامبر اکرم تعیین و تبیین شده بود. آن مسیری که خداوند متعال و به تبع او رسولش، برای امت پس از پیامبر و مردم جهان مقرر فرموده و مطلوب شمرده بودند، حفظ و تداوم هویت و ماهیت رسالت در بستر وصایت و امامت بود و بیان این تکلیف از این شفاف‌تر  و صریح‌تر ممکن نبود که خداوند در روزهای پایانی حیات زمینی پیامبر، موکدا به او فرمان دهد که: برسان به مردم آن فرمان را که ما به تو وحی کرده‌ایم و اگر نکنی و نرسانی، رسالتت را به انجام نرسانده‌ای». انتشارات کتاب نیستان این کتاب را بتازگی در ۱۷۵ صفحه به زیر چاپ برده است.

 «کلاه‌قرمزی» از تلویزیون رفت
«کلاه‌قرمزی» به جای پخش در تلویزیون در شبکه نمایش خانگی عرضه می‌شود.
به گزارش مهر، سری جدید «کلاه‌قرمزی» تابستان امسال به جای پخش از تلویزیون، توسط موسسه تصویرگستر پاسارگاد در شبکه نمایش خانگی عرضه می‌شود. سری جدید «کلاه‌قرمزی» که برای نوروز ۹۶ تولید و به دلیل مشکلات مالی تلویزیون، از کنداکتور پخش کنار گذاشته شد، در شبکه نمایش خانگی و سایت لوتوس‌پلی عرضه می‌شود. زمان قطعی عرضه سری جدید «کلاه‌قرمزی» در روزهای آینده از طریق رسانه‌ها و کانال رسمی تلگرامی «کلاه‌قرمزی» اعلام می‌شود.

آلبوم «خشت‌های اصالت» منتشر شد
آلبوم «خشت‌های اصالت» با آهنگ‌سازی و تنظیم حسین پرنیا بتازگی توسط مرکز موسیقی حوزه هنری وارد بازار موسیقی شده است. به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، آلبوم موسیقی «خشت‌های اصالت» شامل 15 قطعه موسیقی با آهنگ‌سازی و تنظیم حسین پرنیاست که کار تولید آن حدود یک سال و نیم طول کشیده است. پرنیا در رابطه با ویژگی‌های این آلبوم گفت: «خشت‌های اصالت» دارای 15 قطعه بی کلام است که 9 قطعه از آن در دستگاه همایون و 6 قطعه از آن در دستگاه راست پنجگاه ساخته شده است.


Page Generated in 0/0135 sec