printlogo


کد خبر: 177350تاریخ: 1396/4/7 00:00
اخبار

فغانی دیدار شیلی و پرتغال را سوت خواهد زد
علیرضا فغانی برای دومین بار در جام کنفدراسیون‌ها قضاوت خواهد داشت. مرحله نیمه‌نهایی جام کنفدراسیون‌ها از امروز چهارشنبه با برگزاری دیدار شیلی و پرتغال از سر گرفته خواهد شد. بنابر اعلام سایت فیفا، قضاوت این دیدار حساس را علیرضا فغانی، داور شایسته ایرانی برعهده خواهد داشت. فغانی را در امر قضاوت رضا سخندان و محمدرضا منصوری همراهی خواهند کرد. فغانی پیش‌تر قضاوت دیدار آلمان و شیلی را نیز بر عهده داشت که این دیدار با تساوی یک- یک به پایان رسید. در صورت موفقیت داور بین‌المللی فوتبال ایران در جام کنفدراسیون‌ها، او شانس زیادی برای قضاوت در جام‌جهانی روسیه خواهد داشت.

آزمون در یک قدمی  بازگشت به تیم سابق
رسانه‌های روسی از بازگشت سردار آزمون به تیم سابق خود یعنی روبین‌کازان خبر دادند. به نقل از اکسپرس روسیه، بعد از بازگشت قربان بردیف به تیم روبین‌کازان، صحبت‌های زیادی درباره وضعیت سردار آزمون، مهاجم جوان ایرانی مطرح شد و به نظر می‌رسد این بازیکن ایرانی نیز بار دیگر به تیم سابق خود یعنی روبین‌کازان بازگردد. سردار آزمون ۲۲ ساله در حالی قرار است به روبین‌کازان بازگردد که پیش‌تر در پی انتقال از این باشگاه به روستوف به مشکل خورده بود. این بازیکن ایرانی حتی معاینات پزشکی را نیز در باشگاه جدید خود یعنی روبین‌کازان انجام داده و به احتمال زیاد بزودی باشگاه روبین‌کازان جذب سردار آزمون را اعلام خواهد کرد.

قهرمانی الهه منصوریان در لیگ چین
لژیونر ووشوی ایران در لیگ حرفه‌ای چین با پیروزی مقابل حریف چینی خود مدال طلای این رقابت‌ها را کسب کرد. به نقل از فدراسیون ووشو، الهه منصوریان به عنوان لژیونر ووشوی ایران در لیگ حرفه‌ای چین حضور دارد که توانسته بود به بازی فینال این رقابت‌ها راه یابد. او باید در فینال با حریف چینی خود مبارزه می‌کرد که توانست در این مبارزه نیز حریف خود را شکست داده و به مدال طلای لیگ حرفه‌ای ووشوی چین دست یابد. الهه منصوریان با شکست حریف قدرتمند چینی که عنوان قهرمانی جوانان جهان را در کارنامه خود داشت به مدال طلای لیگ حرفه‌ای چین دست یافت و عنوان بهترین ووشوکار وزن ۵۲ کیلوگرم را از آن خود کرد. به گزارش ایسنا، ملی‌پوش ووشوی بانوان کشورمان مدال طلای خود در لیگ حرفه‌ای ووشو چین را به یک بنیاد خیریه تقدیم کرد.

پرداخت ۲ میلیون دلار به دختر ۱۰ ساله
نشریه آلمانی بیلد که قبلا هم علیه فیفا افشاگری‎هایی انجام داده بود دوباره به مواردی از فساد این سازمان اشاره و تهدید به چاپ گزارش کامل تخلفات کرده است. جزئیات دیده نشده از گزارش ۴۰۳ صفحه‌ای مایکل گارسیا درباره فساد در فیفا انتشار یافته که روزنامه آلمانی بیلد آن را منتشر کرده است. در گزارش این روزنامه آمده که مبلغ ۲ میلیون دلار معادل 57/1 میلیون پوند به دختر ۱۰ ساله یکی از مقامات فیفا پرداخت شده است. همچنین آمده که ۳ نفر از اعضای اجرایی فیفا ۶ سال پیش و قبل از رای‌گیری برای انتخاب میزبان جام‌جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ با جت شخصی قطری به ریودوژانیرو سفر و در مراسمی شرکت کردند. «اسپایر آکادمی»، یک سازمان ورزشی تاثیرگذار در قطر هم متهم شده که نقشی چشمگیر در متقاعد کردن سران فیفا برای رای دادن به قطر  داشته است. اگرچه در نوامبر ۲۰۱۴ رئیس کمیته اخلاقی فیفا، هانس یوآخیم اکرت، گفته بود که تیمش هیچ فساد و تخلفی در رابطه با قواعد و قوانین پیدا نکرده‌اند و اتهامی به قطر برای چگونگی کسب میزبانی جام‌جهانی وارد نیست. نشریه بیلد اعلام کرده که قصد دارد جزئیات دقیق‎تری از گزارش ۴۰۳ صفحه‎ای را منتشر کند و با اقدام دوباره به افشاگری انتظار می‎رود به فاصله کمی مانده به شروع بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، فیفا دوباره درگیر مسائل حاشیه‎ای شده و افراد زیادی متهم می‎شوند. هنوز نه فیفا و نه مقامات قطری واکنشی به اتهامات موجود در گزارش روزنامه آلمانی نشان نداده‎اند و انتظار می‎رود بزودی این کار را انجام دهند.
 


Page Generated in 0/0063 sec