printlogo


کد خبر: 177351تاریخ: 1396/4/7 00:00
آنالیزی از پرمشتری‌ترین مدافعان تابستان

هکتور بیرین، الکس ساندور، دنی آلوس، لئوناردو بونوچی و مارکینیوش مدافعانی هستند که امکان ترانسفرشان با مبالغی بالا در این تابستان هست. بن مک‌آلیر به بررسی عملکرد آماری این مدافعان در چند فصل گذشته می‌پردازد.
الکس ساندرو (یوونتوس)
ساندرو فقط 7 بازی ملی دارد، نه به‌خاطر کیفیت پایینش، بلکه به خاطر حضور مدافعان چپ باتجربه‌ و روی فرمی به نام‌های مارسلو و فیلیپه لوئیس. ساندرو در واقع در حال حاضر یکی از بهترین مدافعان چپ جهان فوتبال است و به همین خاطر آنتونیو کونته علاقه زیادی به آوردنش به چلسی دارد. تصمیم کونته برای تغییر سیستمش در فصل گذشته و استفاده از 3 مدافع مرکزی باعث شد مارکوس آلونسو در نقش وینگ‌بک چپ در ترکیب اصلی چلسی قرار بگیرد. با اینکه آلونسو این نقش را کاملا قابل قبول بازی کرد اما اضافه شدن احتمالی ساندرو به جمع مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر می‌تواند کیفیت چلسی را در این پست حتی بالاتر هم ببرد. ساندرو از آگوست 2015 بدین سو بیشترین تعداد ارسال‌های موفق بین تمام مدافعان سری آ را داشته (60) و فصل پیش با کسب نمره 63/7 از هواسکورد به عنوان بهترین مدافع چپ 5 لیگ اول اروپا انتخاب شد.
دنی آلوس (یوونتوس)
بعد از به هم خوردن رابطه آلوس با بانوی پیر، ستاره سابق بارسلونا حالا آماده ماجراجویی جدیدی است و مقصد بعدی‌اش به احتمال زیاد لیگ برتر خواهد بود. آلوس فصل پیش در چمپیونزلیگ 31 پاس کلیدی داد و از این منظر تنها پایین‌تر از تونی کروس (33) قرار گرفت و نقشی حیاتی در صعود تیمش به فینال بازی کرد. آلوس 34 ساله با 3 پاس گلی که در نیمه‌نهایی مقابل موناکو داد و یک گلی که زد، درخشان‌ترین چهره یوونتوس در راه رسیدن به فینال بود و به همین خاطر هواسکورد با نمره 28/7 او را به عنوان تاثیرگذارترین مدافع راست فصل گذشته فوتبال اروپا- بین 5 لیگ اول- انتخاب کرد. آلوس که ثابت کرده سن برایش تنها یک عدد است به احتمال زیاد فصل آینده با پیراهن منچسترسیتی بازی کند.
هکتور بیرین (آرسنال)
بیرین هم یکی از جذاب‌ترین و مستعدترین مدافعان کناری حال حاضر فوتبال اروپاست، بازیکنی که سال 2011 بارسلونا را ترک کرد و به آرسنال پیوست و حالا به نظر می‌رسد قرار است به تیم سابقش در این تابستان بازگردد. بازگشت بیرین به نوکمپ اتفاقی بسیار مهم برای ارنستو والورده، در راه ساختن تیم جدیدش خواهد بود. گزینه‌هایی که والورده در حال حاضر برای پست فولبک راست دارد، یعنی سرخی روبرتو و الکس ویدال، هیچ‌کدام نمایش‌هایی قانع‌کننده نداشتند و ورود بیرین 22 ساله و پرانرژی که از آگوست 2015 بدین سو بیشترین تعداد دریبل موفق (108) بین تمام مدافعان لیگ برتر را داشته، می‌تواند جانی تازه به بارسا ببخشد.
لئوناردو بونوچی (یوونتوس)
غیر از کولیبالی دیگر گزینه کونته در تابستان گذشته بونوچی بود، شاگرد سابقش در یوونتوس. بونوچی اما در تورین باقی ماند و یک دوگانه داخلی دیگر را با بیانکونری فتح کرد ولی این تابستان به نظر می‌رسد احتمال جدا شدن ستاره 30 ساله خط دفاعی یووه بیش از پیش باشد، احتمالی که با مشکلاتی که او فصل گذشته با مکس آلگری پیدا کرد بالاتر هم می‌رود. بونوچی فصل پیش به صورت میانگین در هر 90 دقیقه 9/7 پاس بلند سالم داد، آماری که بین تمام بازیکنان آتفیلد(غیر از دروازه‌بان) سری آ بالاترین است. این کیفیت بازی بونوچی در امر بازیسازی است که کونته و گواردیولا را جذبش کرده، مربیانی که البته می‌دانند برای به خدمت گرفتن او باید 60 میلیون پوندی خرج کنند.
مارکینیوش (پاری‌سن‌ژرمن)
جدایی داوید لوئیز از پاری‌سن‌ژرمن در تابستان گذشته به نفع مارکینیوش جوان شد. با بازگشت لوئیز باتجربه به چلسی، پدیده سابق رم فرصت بیشتری برای بازی در ترکیب اصلی پاریسی‌ها پیدا کرد و با اعتمادی که اونای امری به او کرد، 27 بار از ابتدا برای تیمش در لیگ به زمین رفت. مارکینیوش که فصل پیش 6/93 درصد از پاس‌هایش به مقصد رسید (چهارمین آمار برتر بین تمام بازیکنان لیگ یک) حالا مورد توجه منچستریونایتد و بارسلوناست. با توجه به اینکه سبک بازی او کاملا مناسب فلسفه فوتبال بارساست و یونایتد هم همین حالا ویکتور لیندلوف را برای تقویت قلب خط دفاعی‌اش خریده، به نظر می‌رسد مقصد آینده مارکینیوش نوکمپ باشد، نه اولدترافورد.
 


Page Generated in 0/0271 sec