printlogo


کد خبر: 177358تاریخ: 1396/4/7 00:00
چهارگوشه

نخستین عید فطر بدون داعش در موصل
مردم شهر موصل عراق یکشنبه نخستین عید  فطر را بدون حضور گروه تروریستی داعش طی چند سال اخیر جشن گرفتند، زیرا نیروهای عراقی توانسته‌اند اکثر بخش‌های این شهر را از عناصر داعش پاکسازی کنند و امیدوارند بتوانند تنها منطقه باقیمانده تحت سیطره داعش را نیز هر چه سریع‌تر آزاد کنند. حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اکنون که نیروهای قهرمان ما به اعلام پیروزی نهایی علیه داعش نزدیک‌تر شده‌اند، صمیمانه‌ترین پیام تبریک خودم را به مناسبت عید فطر اعلام می‌کنم».

حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی صبح سه‌شنبه  2 پایگاه گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس در شمال غزه را هدف‌گیری کردند. شبکه الجزیره گزارش داد این حملات ساعاتی پس از اعلام حمله‌ای از نوار غزه به صحرای نقب صورت گرفت که رژیم صهیونیستی مدعی آن است. سخنگوی حماس اعلام کرد ادعای ارتش اسرائیل درباره حمله موشکی از غزه و در پی آن حمله به پایگاه‌های مقاومت بازی خطرناک اسرائیل است. پیش‌تر روزنامه هاآرتص گزارش داد نخست‌وزیر اسرائیل به دنبال ورود به جنگی جدید علیه حماس است.

81 کشته در حملات تروریستی پاکستان
مقامات پاکستان اعلام کردند شمار قربانیان 2 حمله جداگانه که شامگاه جمعه در شهرهای پاچنار و کویته این کشور رخ داده بود، به 81 نفر افزایش یافته و مداوای دست‌کم 220 تن از مجروحان این حادثه همچنان ادامه دارد. از آنجا که انفجار دوم پس از اعزام نیروهای امدادی و هجوم مردم برای کمک به مجروحان به محل انفجار اول رخ داد از افزایش شمار قربانیان این حملات ابراز نگرانی می‌شود. مسؤولیت حمله شهر شیعه‌نشین پاچنار را کسی برعهده نگرفت، این در حالی است که مسؤولیت حمله کویته را جماعت الاحرار که از لشکر جهنگوی العالمی وابسته به داعش و همچنین گروه طالبان جدا شده است، بر عهده گرفت.

کویت عالم شیعه عراقی را اخراج کرد
روزنامه الرای کویت به نقل از منابع خاص نوشت  وزارت کشور کویت، جمعه «عباس کربلایی»، عالم دینی عراقی را بعد از ورود به یک مراسم دینی که قرار بود در آن سخنرانی کند، بازداشت و سپس به سرعت از کویت اخراج کرد. به نوشته الرای، وزارت کشور ایجاد سازوکاری خاص برای اعطای ویزای ورود به علمای دینی مذاهب مختلف و دقت در پرونده خطیبان و علما و مواضع آنها را بررسی می‌کند. مقام‌های کویت سال گذشته باسم الکربلایی، نوحه‌خوان عراقی را از انجام هر نوع فعالیتی در کویت
 منع کردند.

زیرگرفتن مسلمانان در نماز عید فطر در انگلیس
رسانه‌های انگلیسی یکشنبه گزارش دادند، خودرویی در شهر نیوکاسل شرکت‌کنندگان در نماز عید فطر را زیر گرفت که بر اثر آن 5 نفر مجروح شدند. رویترز نوشت، دست‌کم 6 نفر بر اثر ورود یک خودرو به پیاده‌رو در شهر نیوکاسل در شمال انگلیس مجروح شدند و پلیس این اقدام را تروریستی نمی‌داند. براساس این گزارش، 2 نفر از مصدومان کودک هستند. یک زن 42ساله در ارتباط با این حادثه بازداشت شده است.

عیدی السیسی به رژیم سعودی
شب عید فطر برخی کشورهای عربی از جمله عربستان، عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری مصر توافقنامه واگذاری تیران و صنافیر به عربستان سعودی را امضا کرد تا به هر گونه بحث در این‌باره خاتمه دهد. براساس اعلام منابع آگاه، انتقال مالکیت 2 جزیره تیران و صنافیر از مصر به عربستان بدون هیچ‌گونه تشریفاتی انجام خواهد شد. در همین حال، شماری از فعالان در شبکه‌های اجتماعی، مقاومت مردمی علیه اشغالگری سعودی را تا بازپس‌گیری این 2 جزیره خواستار شدند.


Page Generated in 0/0064 sec