printlogo


کد خبر: 177376تاریخ: 1396/4/8 00:00
نبض جامعه

عضو کمیسیون آموزش مجلس  خبر داد
دستگیری کارمند یک حوزه امتحانی در جنوب کشور
«گزارش‌های مردمی بسیاری به دست ما رسیده است که در جلسه هفته آینده این کمیسیون بررسی می‌کنیم.» جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارش‌ «لو رفتن سوالات امتحان نهایی» هنوز نهایی نشده است، به فارس اظهار داشت: گزارش‌های مردمی بسیاری به دست ما رسیده است که در جلسه هفته آینده کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، آنها را بررسی می‌کنیم. وی افزود: بخشی از سوالات امتحان نهایی در جنوب کشور افشا شده که کارمند یکی از حوزه‌های امتحانی هم جزو افراد دستگیرشده است و آموزش‌وپرورش هم این مساله را تایید کرده است. کوچکی‌نژاد ادامه داد: این مساله برای دانش‌آموزان و والدین آنها بسیار مهم است و مجلس هم پیگیر این تخلفات است. وی تصریح کرد: افرادی که مدارکی از افشای سوالات امتحانات نهایی دارند می‌توانند این مستندات را در اختیار نمایندگان مجلس جهت تکمیل گزارش قرار دهند.
مالباختگان شکایت کنند
این در حالی است که رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش درباره اظهارات یکی از اعضای کمیسیون مجلس در رابطه با لو رفتن سوالات توضیح داد. عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش با رد اظهارات کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون آموزش مجلس مبنی بر تایید لو رفتن سوالات امتحان نهایی، به ایلنا گفت: حرف ایشان کاملا مغایر با مباحثی بود که در کمیته آموزش مجلس مطرح شد. در این جلسه که با حضور مسؤولان آموزش‌وپرورش، پلیس فتا و تعدادی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس برگزار شد، لو رفتن سوالات تایید نشد و پلیس فتا تاکید کرد سوالاتی که در فضای مجازی منتشر شده، جعلی بوده و عوامل سوالات جعلی نیز دستگیر شده‌اند. رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش افزود: آنچه آقای کوچکی‌نژاد در مصاحبه اخیر خود مطرح کردند، نه مورد تایید کمیسیون آموزش و نه بر مبنای صورت‌جلسه اخیر در این باره است. این مطلب شخصا عنوان شده و بنده گفته‌های آقای کوچکی‌نژاد را تکذیب می‌کنم. عمادی همچنین با اشاره به اینکه ممکن است چند دقیقه قبل از شروع آزمون در برخی حوزه‌های امتحانی سوالات آن هم به صورت محدود پخش شده باشد، گفت: امتحان در سراسر حوزه‌های امتحانی، ساعت 8 شروع می‌شود و قطعا دانش‌آموزان ساعت 7:45 روی صندلی‌های خود نشسته‌اند و ممکن است دانش‌آموزی چند دقیقه قبل از شروع امتحان گوشی همراه خود را سر جلسه برده باشد و عکس آن را در فضای مجازی منتشر کند. 6 هزار و 400 حوزه امتحانی داریم و امکان دارد از اینگونه شیطنت‌ها توسط دانش‌آموزان صورت گیرد. وی با بیان این مطلب که پخش سوالات در فضای مجازی محدود بوده و دانش‌آموزان فرصت استفاده از سوالات را نداشتند، گفت: در همین رابطه در یکی از استان‌ها یکی از دانش‌آموزان دستگیر شده، این در حالی است که وقتی نمرات وی بررسی شد تمام نمرات او زیر 10 بوده است. رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: بر اساس آن چیزی که پلیس فتا در جلسه گفت، حدود 8-7 نفر از جاعلان سوالات و کلاهبرداران که سوالات را به افراد فروخته بودند، دستگیر شده‌اند و مالباختگان باید از این افراد شاکی شوند، چرا که حتی در این مورد ما به عنوان آموزش‌وپرورش مالباخته نیستیم. عمادی در ارتباط با اینکه گفته می‌شود ممکن است امتحان برخی حوزه‌ها ابطال شود، تاکید کرد: امتحانات هیچ‌یک از حوزه‌های امتحانی ابطال نخواهد شد.

رئیس راهور تهران بزرگ عنوان کرد
بازگشت زمان طرح زوج و فرد به ساعت ۱۹
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: با توجه به پایان ماه مبارک رمضان، ساعت طرح زوج و فرد به روال سابق بازگشت و تا ساعت ۱۹ ادامه دارد. سردار  محمدرضا مهماندار به مهر گفت: با توجه به پایان ماه مبارک رمضان ساعت اجرای طرح زوج و فرد در تهران با 2 ساعت افزایش به حالت قبل بازگشت. به این ترتیب از روز چهارشنبه ۷ تیر  طرح زوج و فرد از ساعت ۶:۳۰ تا ساعت ۱۹ اجرا می‌شود. وی افزود: ساعت طرح ترافیک نیز همچون گذشته از ٦:٣٠ تا ١٧ ادامه خواهد داشت. رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همچنین روزهای پنجشنبه نیز طرح ترافیک و طرح زوج و فرد همچون گذشته از ساعت ٦:٣٠ تا ١٣ خواهد بود.


Page Generated in 0/0051 sec