printlogo


کد خبر: 177385تاریخ: 1396/4/8 00:00
اخبار

رایت کلاه قرمزی برای صداوسیماست
مجموعه کلاه قرمزی محبوب‌ترین برنامه تلویزیونی سال‌های اخیر تلویزیون که قرار بود نوروز امسال سری جدید آن با عنوان «کلاه قرمزی ۹۶» پخش شود، بعد از چند ماه معطلی و بلاتکلیفی از شبکه نمایش خانگی سردرآورد. یکی از شرکت‌های فعال در زمینه انتشار آثار صوتی و تصویری در شبکه نمایش خانگی با انتشار تیزر برنامه کلاه قرمزی در فضای مجازی وعده داده است بزودی مجموعه نوروزی کلاه قرمزی را در شبکه نمایش خانگی عرضه خواهد کرد. به گزارش صبا، آذرمیدخت آذرهوش، مدیرگروه کودک و نوجوان شبکه۲ سیما در گفت‌و‌گو با «جوان» با تأکید بر اینکه رایت برنامه تلویزیونی «کلاه قرمزی» برای صداوسیماست، احتمال توافق میان شبکه۲ سیما و پخش‌کننده شبکه نمایش خانگی را برای پخش این مجموعه رد کرد. آذرهوش البته اظهارنظر بیشتر درباره جزئیات پخش کلاه قرمزی در شبکه نمایش خانگی و توافق احتمالی در سطحی بالاتر از شبکه۲ سیما را منوط به کسب اطلاعات بیشتر کرد. انتقال مجموعه کلاه قرمزی از تلویزیون به فضای شبکه نمایش خانگی را می‌توان در ادامه کوچ برنامه‌سازان موفق تلویزیون به شبکه نمایش خانگی دانست.

تئاتر موفق لازمه جامعه موفق است
مازیار ملکی، کارگردان نمایش «همشهری» درباره هدف از اجرای این نمایش گفت: این نمایش یک مساله اجتماعی به روز است که برای همه دغدغه بوده و در این نمایش زیر ذره‌بین قرار دارد. البته نه از لحاظ کارشناسی بلکه به لحاظ عواقب و سختی‌هایی که در مسیر زندگی وجود دارد.  وی پیرامون
شانه خالی کردن جوانان از زیر بار مشکلات و ترک کردن رابطه عاشقانه‌ای که در آن امید و آرزو است، اظهار داشت: مساله این است که انسان برای راحتی خودش، آسودگی را انتخاب می‌کند. هرچند این آسودگی در مدت زمان کوتاه آرامش به همراه دارد، ولی در مدت زمان طولانی یک حفره خالی به وجود می‌آورد که انسان را از آرامش و شرایطی که می‌توانست همراهش در آن رشد کند، دور می‌کند. ملکی افزود: زندگی مسیر و تجربه ساده‌ای نیست؛ پر از روزهای سخت است که البته انسان‌های سرسخت هم می‌خواهد و باید این مسائل را در شرایط حاضر پذیرفت. ملکی در پایان گفت: مخاطبان ما بیشتر تئاتر ببینند. به قول یکی از استادان ما که همیشه می‌گفت: «برای اینکه ما یک دکتر خوب یا یک نانوای خوب و... داشته باشیم، باید عنصر فرهنگی یعنی تئاتر خوب در جامعه داشته باشیم. قدرتی که این مدیوم دارد بسیار بزرگ است و عادت تئاتر دیدن برای رشد کردن یک امر بسیار ضروری است.

«کامیون» در ایستگاه نهایی
کامبوزیا پرتوی تاکید کرد بزودی تدوین فیلم سینمایی «کامیون» به پایان می‌رسد. به گزارش مهر، کامبوزیا پرتوی نویسنده و کارگردان سینما با اشاره به جدیدترین ساخته سینمایی خود به نام «کامیون» گفت: این فیلم آخرین مراحل تدوین خود را پشت سر می‌گذارد و بزودی دیگر مراحل پس از تولید آغاز می‌شود. این کارگردان درباره ساخت موسیقی برای «کامیون» توضیح داد: هنوز موسیقی برای این فیلم سینمایی ساخته نشده است چرا که به نتیجه نهایی برای استفاده از موسیقی در «کامیون» نرسیده‌ایم. «کامیون» تازه‌ترین فیلم پرتوی در مقام کارگردان بعد از فیلم «کافه ترانزیت» است که ۱۲ سال پیش‌ساخته شد. از جمله بازیگران این پروژه سینمایی می‌توان به سعید آقاخانی، نیکی کریمی، تروسکا جولا، نسرین مرادی و رامین راستاد اشاره کرد.

«یادگار ماندگار» رونمایی می‌شود
آیین رونمایی از کتاب «یادگار ماندگار» و بزرگداشت پیشکسوتان اهل قلم به مناسبت روز قلم از سوی موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود. به گزارش فارس، موسسه خانه کتاب  سه‌شنبه (13 تیرماه) به مناسبت روز قلم  در مراسمی با حضور سیدرضا صالحی‌امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از  پیشکسوتان اهل قلم، ناشران، چهره‌های فرهنگی و اصحاب رسانه، از کتاب «یادگار ماندگار؛ پرتره یکصد و ده پیشکسوت اهل قلم» رونمایی می‌کند. آیین رونمایی از کتاب«یادگار ماندگار» و تجلیل از پیشکسوتان اهل قلم سه‌شنبه (13 تیرماه) ساعت 10 صبح در  مرکز همایش‌های کتابخانه ملی به نشانی بزرگراه حقانی، خروجی کتابخانه ملی، در غربی، سالن قلم برگزار می‌شود.


Page Generated in 0/0054 sec