printlogo


کد خبر: 177387تاریخ: 1396/4/8 00:00
رویدادها

چاپ «لم یزرع» با جلدی جدید
«لم یزرع» آخرین رمان محمدرضا بایرامی با طرح جلدی جدید از سوی کتاب نیستان بازچاپ و روانه بازار نشر شد. به گزارش تسنیم،‌ «لم یزرع»‌ آخرین نوشته محمدرضا بایرامی در کمتر از یک‌سال پس از انتشار به چاپ دوم رسید. انتشارات کتاب نیستان چاپ دوم این اثر را در قطع رقعی به قیمت 25 هزار تومان با طرح جلد جدید روانه بازار کرده است. بایرامی در رمان «لم‌یزرع» تلاش کرده به نوعی مظلومیت شیعیان عراقی را در طول 8 سال دفاع‌مقدس به تصویر بکشد؛ شیعیانی که اگر در جنگ حضور داشتند ناچار از فشار حزب بعث بوده و اگر حضور نداشته‌اند نیز زندگی و عرصه چنان بر آنها تنگ می‌شده که توان فکری و جسمی برای زندگی باقی نمی‌مانده است. «لم‌یزرع» با چنین تمی سراغ ماجرای کشتار شیعیان منطقه دجیل در عراق رفته است. شیعیانی که به خاطر سوءقصد و ترور ناکام صدام در روستای‌شان آن هم نه توسط خودشان، حزب بعث تمام خانه و کاشانه و زمین‌های کشاورزی‌شان را نابود می‌کند. «لم یزرع» تاکنون جوایز مختلفی چون جایزه جلال،‌ شهید غنی‌پور و کتاب سال را از آن خود کرده و به عنوان یکی از بهترین رمان‌های منتشر شده سال 95 شناخته شده است.

اسارت فرمانده بزرگ جنگ در «شب دنیا»
کامران پارسی‌نژاد تا پایان تابستان رمان «شب دنیا» را منتشر می‌کند که به اسارت یکی از فرماندهان جنگ می‌پردازد. به گزارش فارس، پارسی‌نژاد پیرامون تازه‌ترین اثر خود اظهار داشت: رمان «شب دنیا» نگاهی به وضعیت دنیا دارد که با موضوع دفاع‌مقدس بزودی منتشر می‌شود. وی ادامه داد: این رمان به نوعی بازنگری حوادث جنگ است اما به این معنا هم نیست که داستان تنها در فضای جنگ رخ می‌دهد. شخصیت‌های داستان هر کدام به نوعی در گذشته با جنگ درگیر بوده‌اند و در زمان کنونی طی حادثه‌ای مجبور می‌شوند از طریق ذهن‌شان به گذشته بروند و رویدادهای جنگ را مرور کنند و به خیلی از سوال‌هایی که در آن دوره مطرح بود از جنبه فلسفی پاسخ داده می‌شود. پارسی‌نژاد با تاکید بر اینکه داستان رمان «شب دنیا» حادثه‌محور است، گفت: این رمان درباره یکی از فرماندهان بزرگ جنگ است که در دوره اسارت مفقودالاثر می‌شود و بازنمی‌گردد و شایعات زیادی پیرامون این شخصیت وجود دارد.  

معرفی داوران تئاتر فتح خرمشهر
داوران 2 بخش مسابقه‌ای تئاتر صحنه‌ای و نمایش‌های میدانی بیستمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر معرفی شدند. به گزارش فارس، دبیرخانه بیستمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر ۶ هنرمند شناخته شده تئاتر کشور را به عنوان داوران بخش صحنه‌ای و میدانی این جشنواره معرفی کرد. در بخش صحنه‌ای رضا صابری، رحمت امینی و کورش نریمانی داوری آثار شرکت‌کننده در جشنواره را برعهده دارند. داوران بخش میدانی نیز محمود فرهنگ، سیروس همتی و سامان خلیلیان معرفی شده‌اند. بیستمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر از 10 تا 14 تیر ماه در 3 تالار خلیج‌فارس، فانوس و شهرداری خرمشهر و همچنین در مجتمع امام رضا، بازار روز، مجتمع تجاری کنزالمال و بلوار ساحلی برگزار خواهد شد.

مجموعه «بر بال فرشته‌ها» منتشر شد
«بر بال فرشته‌ها» نخستین مجموعه فیلم‌های برگزیده کودک و نوجوان توسط موسسه رسانه‌های تصویری منتشر شد. به گزارش مهر، از سوی موسسه رسانه‌های تصویری، «بر بال فرشته‌ها» نخستین مجموعه منتخب فیلم‌های سینمایی کودک و نوجوان به مناسبت سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان حاوی ۳۰ لوح فشرده آماده شد. فهرست فیلم‌های این مجموعه به شرح زیر است: پرنده کوچک خوشبختی (پوران درخشنده)، پسر مریم (حمید جبلی)، جمشید و خورشید (بهروز یغمائیان)، شهر موش‌ها (مرضیه برومند و محمدعلی طالبی)، مربای شیرین (مرضیه برومند)، دزد عروسک‌ها (محمدرضا هنرمند)، باشو غریبه کوچک (بهرام بیضایی) نان و شعر (کیومرث پوراحمد)، در به درها (امیرحسین صدیق)، دره شاپرک‌ها (فریال بهزاد)، رقص خاک (ابوالفضل جلیلی)، مهر مادری (کمال تبریزی)، گلنار (کامبوزیا پرتوی)، یکی بود یکی نبود (ایرج طهماسب)، رنگ خدا (مجید مجیدی)، دیشب باباتو دیدم‌ آیدا (رسول صدرعاملی)، خانه دوست کجاست (عباس کیارستمی)، علی و دنی (وحید نیکخواه‌آزاد). این مجموعه در سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان رونمایی خواهد شد.
 


Page Generated in 0/0120 sec