printlogo


کد خبر: 177396تاریخ: 1396/4/8 00:00
اخبار

بی‌تدبیری مسؤولان هنرصنعت ایرانی را از سکه انداخت
قائم‌مقام مرکز ملی فرش ایران گفت: اگر مرکز ملی فرش بودجه بیشتری داشته باشد، می‌تواند به بازارهای جدید ورود کرده و صادرات فرش ایرانی را گسترش دهد. مجتبی فیض‌اللهی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: فرش به تناسب سرمایه کم آن، دارای اشتغالزایی وسیع و ارزش افزوده بالایی بوده و ارزآوری آن به‌واسطه صادرات می‌تواند کمک شایانی به رونق اقتصادی کشور کند. فیض‌اللهی با اشاره به مزایای بهداشتی فرش دستباف نسبت به فرش ماشینی، تصریح کرد: اگر مرکز ملی فرش بودجه بیشتری داشته باشد، می‌تواند به بازارهای جدید ورود کند. وی  با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری در تبلیغات فرش دستباف ایرانی، تاکید کرد: بودجه‌های اختصاصی در حوزه فرش دستباف محدود است، از طرفی تبلیغات در رسانه‌ها هم با هزینه‌های گزافی صورت می‌گیرد و در صورتی که هزینه‌های لازم برای این منظور تأمین شود و رسانه‌ها نیز در تبلیغات فرش دستباف ما را یاری کنند، می‌توانیم به ایجاد بازارهای جدید برای قالی‌های ایرانی در آینده امیدوار باشیم.


فریب تابلوهای عوام‌فریبانه مؤسسات مالی را نخورید
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به بروز شایعاتی در جامعه، گفت: مردم نگران سپرده‌های خود در بانک‌ها نباشند. محمدرضا پورابراهیمی با تاکید بر لزوم ایجاد اصلاحات اساسی در نظام بانکی به ایسنا بیان داشت: شایعاتی که در جامعه مطرح است، نباید باعث تشویش مردم شود و امیدواریم بانک مرکزی درباره موسسات نیز به‌درستی ورود کند. وی تاکید کرد: کمیسیون اقتصادی با همکاری دولت موضوع بازنگری در قوانین و اصلاح ساختار نظام بانکی را دنبال می‌کند. همچنین شرح وظایف بانک مرکزی نیز در همین چارچوب مورد بازنگری قرار می‌گیرد، چرا که در این بخش ضعف‌های زیادی وجود دارد. وی تصریح کرد: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مشکلات حوزه بانکی ما، رقابت ناسالم بین بازارهای متشکل و غیرمتشکل پولی است؛ به طوری که بازار غیرمتشکل یعنی موسسات مالی و اعتباری برای جذب سرمایه نرخ سود سپرده را به شکلی تنظیم می‌کنند که به نوعی خلاف قانون است و به دلیل عدم نظارت بر آن نوعی رقابت غیرمنطقی بین آنها و بانک‌ها ایجاد می‌شود که خروجی آن نرخ‌های غیرواقعی سود سپرده است و از سوی دیگر بانک‌های رسمی برای اینکه بتوانند در این بازار نقش‌آفرینی کنند مجبور به تغییر رویه سوددهی خود هستند. این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: همه این روندها به دلیل عدم نظارت صحیح بانک مرکزی و عدم اتخاذ تصمیمات متناسب با شرایط بازار از سوی این نهاد تشدید می‌شود و چنانچه بانک‌های رسمی بخواهند با بازار غیرمتشکل رقابت و قانون را نیز رعایت کنند، مجبورند به روش‌هایی نظیر جایزه‌ها و سایر روش‌های تشویقی دست بزنند که این نیز تعهد جدیدی را به بانک‌ها تحمیل می‌کند.


قیمت جهانی نفت افت کرد
به دنبال انتشار گزارشی از افزایش میزان ذخایر نفت خام و فرآورده‌های نفتی آمریکا و افزایش نگرانی‌ها در مورد مازاد عرضه که طی ۳ سال گذشته قیمت نفت را بشدت کاهش داده است، قیمت جهانی نفت کاهش یافت. به گزارش میزان به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دیروز با 10 سنت، معادل 21/0 درصد کاهش به 46 دلار و 55 سنت رسید. قیمت نفت‌خام آمریکا نیز دیروز 18 سنت، معادل 41/0 درصد کاهش داشت و به 44 دلار و 6 سنت رسید. ایان تایلور، رئیس موسسه تجارت نفتی ویتول گفت: قیمت نفت طی 12-10 ماه آینده در سطح 40 تا 55 دلار باقی خواهد ماند، زیرا افزایش میزان تولید آمریکا روند برقراری توازن مجدد در بازار را کند کرده است. تایلور افزود: «همه انتظار داشتند روند کاهش میزان ذخایر نفت جهان در نیمه دوم سال آغاز شود اما تاکنون این اتفاق رخ نداده است».
 


Page Generated in 0/0053 sec