printlogo


کد خبر: 177415تاریخ: 1396/4/8 00:00
چهارگوشه

روسیه موشک قاره‌پیما شلیک کرد
زیردریایی ناوگان شمالی روسیه موسوم به «یوری دالگاروکی» موشک قاره‌پیمای بالستیک «بولاوا» را با موفقیت شلیک کرد. این موشک از دریای بارنتز به منطقه نظامی کورا در کامچاتکای روسیه پرتاب شد. هدف از انجام این آزمایش، بررسی شلیک موشک از زیر دریا به اهداف جنگی اعلام شده است. زیردریایی نظامی یوری دالگاروکی از سال ۲۰۰۸ میلادی به ناوگان دریایی روسیه پیوسته است. روسیه بارها به افزایش تحرکات نظامی ناتو و آمریکا در مرزهای خود هشدار داده و انجام این اقدامات را برای بالابردن سطح آمادگی نیروی دریایی خود لازم می‌داند.

بازداشت 24 بحرینی طی یک هفته
مرکز حقوق بشر بحرین در گزارش هفتگی خود اعلام کرد از 19 تا 25 ماه جاری میلادی، رژیم آل‌خلیفه 41 تن از شهروندان این کشور را بازداشت کرده‌است. براساس این گزارش، 6 زن و 4 کودک در میان بازداشت‌شدگان حضور دارند و این بازداشت‌ها به صورت اجباری صورت گرفته است. در این گزارش همچنین آمده است که طی هفته گذشته 25 منطقه بحرین، شاهد برگزاری 59 راهپیمایی صلح‌آمیز بود. این احکام در حالی صادر  شده که تحصن مدافعان آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در منطقه الدراز همچنان ادامه دارد.

حمله بالگرد پلیس به دیوان عالی ونزوئلا
حمله یک فروند بالگرد متعلق به نیروی پلیس ونزوئلا به ساختمان دیوان عالی، بحران سیاسی در این کشور آمریکای لاتین را تا احتمال وقوع کودتای نظامی پیش برد. نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا تهاجم به دیوان عالی را که قضات آن از طرفداران دولت کاراکاس محسوب می‌شوند، تروریستی عنوان کرد. این واقعه صبح دیروز رخ داد. گفتنی است اپوزیسیون غربگرای ونزوئلا که کنترل پارلمان را در دست دارد، نیروهای امنیتی را به نافرمانی از دولت کاراکاس فراخوانده و اقدام اخیر خلبان نیروی پلیس نیز از پیروی از این فرمان
ناشی می‌شود.

هشدار نظامی یمن به ائتلاف متجاوز
ارتش یمن در پی حمله موشکی موفق به یک ناو جنگی در آب‌های یمن، به نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی هشدار داد که با سلاح پیشرفته‌ای در کمین ناوها و کشتی‌های متجاوز آنهاست.  سرتیپ عزیز راشد، معاون سخنگوی ارتش یمن درباره کشتی جنگی که سه‌شنبه هدف موشک‌های یمنی قرار گرفت، گفت این کشتی قصد داشت مزدوران سودانی عربستان را در سواحل «مخاء» پیاده کند. به همین دلیل از سوی نیروی گارد ساحلی و نیروی دریایی رصد و رهگیری شد و با سلاح پیشرفته‌ای هدف قرار گرفت.

شاهزادگان اماراتی مجرم شناخته شدند
8 شاهزاده اماراتی از سوی دادگاهی در بلژیک به دلیل قاچاق انسان و رفتار تحقیرآمیز با خدمتکاران‌شان مجرم شناخته شدند. به موجب حکم دادگاه شاهزادگان هر یک به ۱۵ ماه حبس تعلیقی و ۱۶۵ هزار یورو جریمه محکوم شدند. اتهام آنها رفتار تحقیرآمیز و برده‌وار با ۲۰ خدمتکاری است که در سال ۲۰۰۸ و در جریان سفرشان به بلژیک به همراه خود آورده بودند. همه شاهزادگان متهم از بستگان شیخ خلیفه بن‌زاید، حاکم امارات هستند.

رئیس‌جمهور برزیل به فساد متهم شد
دادستان کل برزیل رئیس‌جمهوری این کشور را به دریافت رشوه و فساد مالی متهم کرد. بر این اساس، میشل تامر به دریافت رشوه 150 هزار دلاری از رئیس شرکت بسته‌بندی گوشت که نام آن در رسوایی فساد گسترده مطرح است، متهم شده. تامر از زمان رسیدن به قدرت پس از برکناری دیلما روسف در یک استیضاح، با یک رشته اتهامات روبه‌رو شده اما این نخستین‌بار است که رسما متهم می‌شود. چنین حکمی تهدیدی علیه تامر است و می‌تواند به سرنگون شدن دولت
وی بینجامد.
 


Page Generated in 0/0051 sec