printlogo


کد خبر: 177423تاریخ: 1396/4/8 00:00
اخبار

1۰۰۰ میلیارد تومان برای گسترش فعالیت‌های موشکی
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت در طرح مقابله با اقدامات تروریستی آمریکا اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای گسترش فعالیت‌های موشکی و ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای مبارزه با تروریسم توسط نیروی قدس سپاه پاسداران پیش‌بینی شده است. کاظم جلالی با اشاره به طرح مجلس برای مقابله با اقدامات تروریستی آمریکا اظهار کرد: در بخشی از این طرح در راستای حمایت از نیروهای مسلح، اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای گسترش فعالیت‌های موشکی جمهوری اسلامی و اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان به نیروی قدس سپاه پاسداران برای مبارزه با تروریسم پیش‌بینی شده است. وی افزود: در این راستا همچنین وزارت دفاع موظف شده حداکثر ظرف  یک ماه طرح عملیاتی افزایش توان دفاعی و بازدارندگی کشور در حوزه موشکی را تهیه و به شورایعالی امنیت ملی ارائه کند.  جلالی با بیان اینکه این طرح ۱۷ ماده و ۱۰ بخش دارد، افزود: این طرح بسیار جامع است و عنوان آن مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه است که در آن ابعاد مختلفی دیده شده است. این طرح با ۲۰ ماده و ۱۰ بخش احتمالا به عنوان طرح نمایندگان ابتدا در صحن مجلس با یک یا 2 فوریت مطرح می‌شود و سپس برای بررسی جزئیات به کمیسیون امنیت ملی ارجاع می‌شود. به گفته جلالی، ۱۰ بخش این طرح شامل مقدمه، تعاریف، تدوین راهبرد، حمایت آمریکا از تروریسم، نقض حقوق‌بشر توسط آمریکا، حمایت از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، مقابله با تحریم‌های اقتصادی آمریکا، حمایت از اتباع ایرانی و هماهنگی است. پیش‌تر بعد از مصوبه سنا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ماموریت تهیه طرحی برای مقابله با این اقدامات آمریکا را داد. کمیسیون امنیت ملی نیز مقرر کرد این طرح با کار کارشناسی توسط مرکز پژوهش‌ها تهیه شود.

بررسی طرح دوفوریتی ممنوعیت استفاده از بازنشستگان در کابینه
فریدون احمدی از بررسی طرح دوفوریتی ممنوعیت استفاده از بازنشستگان در کابینه بعد از تعطیلات مجلس خبر داد. نایب‌رئیس کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با موج رسا گفت: دولت به دنبال استفاده از بازنشستگانی است که در گذشته در مناصب دولتی حضور داشته و چند دوره نیز وزیر بوده‌اند. وی با بیان اینکه اگر این اشخاص کارآمد بودند، مملکت در چنین شرایطی قرار نداشت، گفت: اکنون جوان 35 ساله نماینده مردم در مجلس و فرد 65 ساله استاندار، معاون وزیر یا وزیر می‌شود در حالی که باید به جوانان کار اجرایی بدهیم و کسانی که صاحب تجربه هستند به مجلس بروند. نایب‌رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استفاده از بازنشستگان در دولت خیانت به کشور است، اظهار کرد: بعد از تعطیلات مجلس طرح دوفوریتی ممنوعیت استفاده از بازنشستگان در دولت را به بهارستان خواهیم برد تا اجازه ندهیم بازنشستگان در کابینه حضور داشته باشند.


آمریکا: ایران در اجرای برجام تخلف نداشته است
نماینده آمریکا در سازمان ملل تاکید کرد هیچ تخلفی از سوی ایران در انجام برجام مشاهده نشده است. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «اسپونتیک»، «نیکی هیلی» در یکی از کمیته‌های مجلس نمایندگان کنگره آمریکا اعلام کرد شاهد هیچ‌گونه تخلفی از سوی ایران در انجام برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نبوده است. هیلی گفت: در ارتباط با برجام، ما شاهد هیچ نوع نقضی در آن (از سوی ایران) نیستیم. این مقام آمریکایی با این حال گفت توافق هسته‌ای با ایران، صرفا آنچه را که در نهایت اتفاق خواهد افتاد و آن ادامه پیگیری قابلیت‌های هسته‌ای توسط ایرانی‌هاست را به تاخیر انداخته است.


Page Generated in 0/0118 sec