printlogo


کد خبر: 177454تاریخ: 1396/4/10 00:00
نبض جامعه

در برخی مناطق شرقی کشور
۶۷۶ نفر بر اثر توفان
راهی مراکز درمانی شدند
سرپرست سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه ۶۷۶ نفر طی 2 روز گذشته در برخی مناطق سیستان و بلوچستان به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند، گفت: ۹۲ نفر به دلیل توفان بستری شدند. به گزارش مهر، پیرحسین کولیوند با اشاره به وقوع بادهای ۱۲۰ روزه سیستان که بومی منطقه جنوب شرق کشور است، افزود: روز گذشته جز توفان ۱۲۰ روزه سیستان که در منطقه زابل زهک هیرمند، نیمروز و هامون اتفاق افتاد، هیچگونه حادثه غیرمترقبه دیگری گزارش نشده است. سرپرست سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه ۶۷۶ نفر طی دو روز گذشته به مراکز درمانی شهر‌های فوق‌الذکر مراجعه کرده‌اند، ادامه داد: در مناطق زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون ۹۲ نفر به دلیل توفان بستری شدند. به گفته وی، به دنبال این توفان در این‌ مناطق عمده مسائل بروز کرده، مشکلات چشمی و تنفسی بوده و بیماران بعد از دریافت خدمات درمانی لازم ترخیص شده‌اند.  

موج بارشی در راه است
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه طی روزهای آتی موج بارشی از شمال غرب و منطقه البرز عبور خواهد کرد، گفت: در روزهای آینده آذربایجان شرقی و غربی و ارتفاعات البرز با بارش پراکنده باران مواجه خواهند شد. احد وظیفه درباره وضعیت جوی 3 روز آینده کشور به تسنیم اظهار کرد: طی 3 روز آینده اکثر مناطق کشور جوی نسبتاً  آرام و آسمان صاف و آفتابی خواهند داشت. وی با بیان اینکه طی 3 روز آینده وزش باد شدید و گرد و خاک شرق کشور و بویژه زابل را در برمی‌گیرد، گفت: در طول همین مدت و در زمان عصرگاهی باد نسبتاً شدید و گرد و غبار برای برخی مناطق استان‌های سمنان، تهران، قم، اصفهان، البرز، قزوین و مرکزی پیش‌بینی می‌شود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از عبور موج بارشی در روزهای آتی خبر داد و گفت: طی روزهای شنبه و یکشنبه ارتفاعات آذربایجان شرقی و غربی و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی با بارش پراکنده باران مواجه خواهند شد. به گفته وظیفه، شرق دریای عمان نیز در 3 روز آینده مواج پیش‌بینی می‌شود و مردم و مسافران باید به نکات ایمنی دقت لازم را داشته باشند.

اولتیماتوم قطع سهمیه گازوئیل خودروها از اول مهر
مالکان ناوگان حمل‌ونقل دیزلی تا پایان شهریور فرصت دارند در یکی از مجموعه‌های درون‌شهری و برون‌شهری ثبت‌نام کنند تا از سهمیه سوخت محروم نشوند. به گزارش تسنیم، امیر جعفرپور، مدیرکل حمل‌ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌‌ها گفت: سهمیه سوخت ناوگانی که تا پایان شهریورماه در این طرح شناسایی نشده باشند به طور کلی قطع می‌شود و برای اجرای فاز بعدی این طرح اقدام خواهد شد.  نام‌نویسی دریافت سهمیه سوخت با سامانه  www.utcms.ir امکان‌پذیر است.  مالکان ناوگان باید از طریق مراجعه حضوری به شهرداری شهر مورد نظر یا دفاتر پستی سراسر کشور برای ناوگان خود پروانه فعالیت دریافت و از قطع سهمیه سوخت خود جلوگیری کنند.  طرح «توزیع سوخت بر اساس پیمایش» که از سال 94 برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری عملیاتی شده بود، این‌بار برای ناوگان باری و مسافری درون‌شهری در حال اجراست و بر اساس مصوبه مربوط، طرح کلی توزیع سوخت بر اساس پیمایش با اضافه شدن ناوگان دیزلی درون‌شهری تکمیل می‌شود.  شناسایی ناوگان دیزلی که ویژه حمل بار و مسافر در داخل شهرها هستند، گام اول ساماندهی به منظور تخصیص سوخت است.


Page Generated in 0/0074 sec