printlogo


کد خبر: 177461تاریخ: 1396/4/10 00:00
«آتش به اختیار»؛ مجوز فعالیت‌های خودجوش فرهنگی برمدار قانون

ناصر مؤمنیان: امروز فرهنگ تقریبا یکی از حلقه‌های مفقوده در کشور محسوب می‌شود و رهبر معظم انقلاب چندین سال است به این امر اشاره دارند و این نشانه اهمیت ماجراست.
امروز دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جنگ نرم، فرهنگ را نشانه گرفته‌اند و سخنان امام خامنه‌ای در جمع افسران جنگ نرم یعنی همان جوانان و دانشجویان انقلابی کشور، نشانه اهمیت این موضوع است که برخی مسؤولان از راه اصلی برای اهمیت دادن به مسائل فرهنگی در کشور غافل مانده‌اند و اینجاست که جوانان باید آتش به اختیار باشند و کارها را جلو ببرند.
یکی از مهم‌ترین اقدامات دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جنگ نرم، ایجاد تغییر محاسباتی در میان مسؤولان ارشد و عالی‌رتبه حوزه فرهنگی است؛ دشمن در جنگ نرم دنبال ایجاد اختلال در دستگاه محاسباتی مسؤولان و ایجاد خلل در نظام تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری نظام است.
دستور انقلابی و جهادی آتش به اختیار فرماندهی کل قوا با هدف انگیزه‌دهی و ایجاد شور انقلابی در میان نیروهای جوان صورت پذیرفته است تا نیروهای انقلابی ضمن باور خود، امکان بروز سرخوردگی و انفعال در میان خود را از بین ببرند و خود را باور کنند.
تجربه نشان داده بصیرت انقلابی و حرکت جهادگونه مردم در صحنه‌های مختلف نظام و ولایتمداری آنان سبب شده است همواره در آتش به اختیارها درست عمل کرده و درست تصمیم بگیرند و حساب خود را از کسانی که خلاف این رویه عمل کرده‌اند- یا می‌کنند- جدا کنند.
فرمان جهادی و انقلابی آتش به اختیار از سوی فرمانده کل قوا به افسران جنگ نرم نشان‌دهنده دغدغه ارزشمند و قابل‌ ستایش رهبر معظم انقلاب نسبت به دیگر مسؤولان در حوزه مسائل فرهنگی است و آتش به اختیار بودن یعنی باید برای حفظ اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی و استقلال کشور و مقابله با فرهنگ غربی و رواج آن فرهنگ مسموم در کشور به صورت منظم و با برنامه و دور از حاشیه عمل کرد.
دغدغه فوق‌العاده حائز اهمیت رهبر معظم انقلاب درباره مسائل فرهنگی سبب شد ایشان به افسران جنگ نرم که بخشی از آنها همین دانشجویان هستند، فرمان آتش به اختیار بدهند، چرا که بعضی افراد با سیره و منش و روش‌هایی که در پیش‌گرفته‌اند 3 مساله نظام یعنی استقلال کشور، حفظ اسلام و آرمان‌های انقلاب را زیر سوال می‌برند.
وقتی برخی افراد حتی بعضا به نام مسؤول وظایف‌شان را در حول این 3 محور ندانند، نوبت به آتش به اختیار افسران جنگی می‌رسد؛ نمی‌توان گفت آرمان‌های انقلاب اسلامی به پایان رسیده و با این جمله دوباره به حالت اول قبل از انقلاب اسلامی برسیم. هرگاه دیدیم این 3 مساله در کشور به خطر می‌افتد، باید به وظیفه‌مان عمل کنیم و آتش به اختیار بودن یعنی باید از روی نظم و برنامه باشد.
آتش به اختیار یعنی سرداری همچون حسن طهرانی‌مقدم که از وی به‌عنوان پدر علم موشکی و یکی از پایه‌گذاران برنامه موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یاد می‌شود، ۳۰ سال کار جهادی کرد و کم خوابید و بیشتر کار کرد تا ما امروز بنشینیم و شاهد هلاکت یک عده تروریست داعشی باشیم.
امروز در عرصه جنگ نرم جوانان و افسران این جنگ طاقت‌فرسا آتش به اختیارند و نباید برای اجرای کارهای فرهنگی، جهادی و انقلابی منتظر امر یا اقدام مسؤولان باشند و آتش به اختیار یعنی اینکه تلاش، سعی و کوشش و پشتکار و هم‌وغم خود را برای اجرای مسائل  فرهنگی در جامعه بگذاریم، زیرا امروز برخی مسؤولان به‌راحتی از کنار آن می‌گذرند.
 


Page Generated in 0/0084 sec