printlogo


کد خبر: 177466تاریخ: 1396/4/10 00:00
اخبار

«هشت میلیمتر از انقلاب» خواندنی شد
کتاب «هشت میلیمتر از انقلاب» تاریخ شفاهی علی میرقطبی توسط دفتر نشر معارف منتشر شد. به گزارش فارس،  کتاب «هشت میلیمتر از انقلاب» به خاطرات شفاهی علی میرقطبی از نحوه‌ ساخت مستند «انقلاب در سبزوار» که با دوربین هشت میلیمتری خود از تمام اتفاقات راهپیمایی مردم سبزوار علیه رژیم پهلوی فیلم گرفته است، می‌پردازد. علی میرقطبی در این مستند تظاهرات مردم، سفر علما به اسفراین و ششتمد و شهادت مردم در روزهای نهم و دوازدهم محرم 57 را به تصویر کشیده و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فیلم را تدوین می‌کند. کتاب «هشت میلیمتر از انقلاب» روایتی از رویدادهای تاثیرگذار تاریخی سبزوار در ماه‌های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی است و در این اثر روند فیلمسازی مستند در بحرانی‌ترین روزهای کشور در سال 57 در قالب خاطرات علی میرقطبی مرور شده است. چاپ اول این کتاب در 130 صفحه، در بهار 96 از سوی دفتر نشر معارف چاپ و همراه با نسخه DVD مستند «انقلاب در سبزوار» به قیمت 5 هزار تومان عرضه شده است. کتاب «هشت میلیمتر از انقلاب» 14 تیرماه همزمان با روز قلم، با حضور علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر در سبزوار رونمایی می‌شود.

مهدویان با «لاتاری» می‌آید
محمدحسین مهدویان، نویسنده و کارگردان سینما با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرام خود از ساخت فیلم جدیدش خبر داد. «لاتاری» نام تازه‌ترین پروژه سینمایی محمدحسین مهدویان است که فیلمنامه آن پس از تکمیل توسط ابراهیم امینی برای دریافت پروانه ساخت به شورای صنفی پروانه ساخت ارائه شده است. به گزارش میزان،  وی درباره ساخت این فیلم گفته است: «اگر خدا بخواد و همه‌چیز خوب پیش بره، امسال هم با یک فیلم متفاوت دور هم جمع خواهیم شد». مهدویان، کارگردان جوان و صاحب‌سبک سینما طی 2 سال گذشته با ارائه 2 فیلم «ایستاده در غبار» و «ماجرای نیمروز» علاوه بر کسب جوایز جشنواره فیلم فجر با اقبال مخاطبان روبه‌رو شده است. پیش از این مهدویان گفته بود بنا دارد فیلمی متفاوت از ژانر فیلم‌های گذشته خود تولید کند. هنوز درباره عوامل یا تیم کارگردانی و بازیگری «لاتاری» صحبتی به میان نیامده اما براساس گفته‌های مهدویان، این اثر به احتمال فراوان برای جشنواره فجر امسال آماده خواهد شد.

«مل مل» در  جشنواره فیلم کودک
«مل مل» نماینده شبکه کودک سیما در برگزاری جشنواره کودک اصفهان خواهد بود. به گزارش فارس، محمود سلامیان، تهیه‌کننده و کارگردان مل‌مل گفت: ویژه‌برنامه مل‌مل در ایام جشنواره بین‌المللی فیلم کودک اصفهان به صورت اجرای زنده از دو نقطه مرکز صداوسیمای اصفهان و همچنین محل برگزاری جشنواره به روی آنتن شبکه کودک سیما خواهد رفت. وی افزود: مل‌مل در این ویژه‌برنامه به موضوعاتی همچون سینمای کودک، معرفی فیلم‌های شرکت‌کننده در جشنواره و حواشی جذاب جشنواره می‌پردازد و با میهمانانی همچون بازیگران کودک و نوجوان شرکت‌کننده در جشنواره و چهره‌های پیشکسوت سینمای کودک به گفت‌وگو خواهد پرداخت. سلامیان تاکید کرد: سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان از تاریخ نهم تا پانزدهم تیرماه در شهر اصفهان برگزار می‌شود و به همین مناسبت مل‌مل که یکی از محبوب‌ترین عروسک‌های تلویزیونی کودکان در سال‌های اخیر است؛ در ایام جشنواره هر روز به صورت زنده از ساعت 16 تا 17 میهمان خانه‌های کودکان ایرانی خواهد شد.

پذیرش دانش‌پژوه در مدرسه علوم انسانی- اسلامی صدرا
مدرسه علوم انسانی - اسلامی صدرا با هدف «نخبه‌پروری و گفتمان‌سازی علوم انسانی اسلامی» دانش‌پژوه می‌پذیرد. به گزارش تسنیم، این مدرسه که یک سامانه آموزشی_پژوهشی_تشکیلاتی است، از تابستان سال 95 رسما آغاز به کار کرده است. فرآیند آموزشی، پژوهشی، تشکیلاتی مدرسه صدرا یک فرآیند نخبگانی است و دانش‌پژوهان باید ظرفیت‌ها و استعداد کافی در این زمینه‌ها را داشته باشند. تمرکز مدرسه صدرا در حوزه مخاطب بر دانشجویان مستعدی است که ظرفیت‌های نخبگی در آنها وجود دارد و این ظرفیت‌ها تا حدی به مرحله بروز و ظهور رسیده است؛ دانش‌پژوهانی که رزومه مناسبی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و تشکیلاتی دارند. دانشجویان برای ثبت‌نام در این دوره تا 20تیر ماه فرصت دارند. تارنمای مدرسه صدرا:  www.Moees.ir.


Page Generated in 0/0181 sec