printlogo


کد خبر: 177467تاریخ: 1396/4/10 00:00
رویدادها

«ماجرای نیمروز» در شبکه نمایش  خانگی
نسخه نمایش خانگی فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» اثر درخشان محمدحسین مهدویان به تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی ۱۳ تیرماه توسط موسسه هنرهای تصویری سوره وارد بازار می‌شود. به گزارش مهر، «ماجرای نیمروز» نوروز ۹۶ اکران عمومی شد و با توجه به فضای سیاسی و تاریخی فیلم که به حوادث مهم انقلاب در ابتدای سال ۶۰ می‌پردازد، توانست به فروش نزدیک به ۵ میلیاردی دست یابد. همچنین این اثر در جشنواره فیلم فجر سال گذشته هم مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفت و توانست ۵ سیمرغ بلورین را از آن خود کند و فیلم منتخب مردمی این رویداد شود. در «ماجرای نیمروز» مهرداد صدیقیان، احمد مهرانفر، هادی حجازی‌فر و جواد عزتی با حضور مهدی پاکدل به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در محله‌های پرآشوب تهران، در پیچاپیچ خیایان‌ها و کوچه‌ها و در پستوی خانه‌ها سرگردان و حیران؛ آیا این جست‌وجو را فرجامی هست؟

فراخوان آموزشی «سفیرفیلم»
فراخوان سومین دوره ویژه مستندسازی مرکز مستند سفیرفیلم منتشر شد. به گزارش مهر، مرکز مستند سفیرفیلم در نظر دارد به منظور شناسایی و پرورش استعدادهای مرتبط با فعالیت‌های مستندسازی و افزایش ظرفیت تولیدی خود، دوره آموزشی- تربیتی برگزار کند. این دوره که با مشارکت مدرسه هنر و رسانه آینه برگزار می‌شود، ویژه آقایان بوده و طی ۶ ماه یعنی تابستان و پاییز ۹۶، با محوریت کارگاه‌های تخصصی آموزشی و تولید یک مستند کوتاه برگزار خواهد شد. سومین دوره آموزشی- تربیتی سفیرفیلم از ۲۴ تیرماه آغاز می‌شود. با توجه به ظرفیت محدود دوره، واجدان شرایط برای ثبت‌نام در دوره باید حداکثر تا تاریخ دهم تیرماه، به سایت سفیرفیلم به نشانی www.safirfilm.ir مراجعه کرده و رزومه خود را ارسال کنند. شرکت‌کنندگانی که این دوره را با موفقیت پشت سر بگذارند، امکان ادامه همکاری با مرکز مستند سفیرفیلم، در قالب تیم‌های تولیدی این مجموعه را خواهند داشت. همچنین علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانند به سایت مرکز مستند سفیرفیلم به آدرس
 www.safirfilm.ir مراجعه کنند.

133 شبکه تلویزیونی در بازار فیلم اسلامی
۴۰۰ میهمان خارجی در نهمین اجلاس رادیو و تلویزیون‌های اسلامی شرکت می‌کنند. در بازار فیلم امسال نیز ۱۳۳ شبکه تلویزیونی و موسسه تولید فیلم و کمپانی تأمین برنامه از ۲۰ کشور حضور خواهند داشت. به گزارش تسنیم، لهراسب بهمن‌پور، دبیر کمیته اجرایی نهمین اجلاس رادیو و تلویزیون‌های اسلامی با اشاره به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال جاری برای شهر مشهد، برگزاری این اجلاس را  اتفاقی مهم و رویدادی تاریخی برای کشورمان دانست. محمدعلی انوشه، مدیر هفتمین بازار فیلم اسلامی نیز با اشاره به موفقیت‌های بین‌المللی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی نخستین بازار فیلم اسلامی را مربوط به سال 1388  و همزمان با دومین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه عنوان کرد و گفت: این در شرایطی بود که به خاطر تاثیرگذاری موج بیداری اسلامی، تأسیس شبکه‌های تلویزیونی در کشورهای مختلف رو به گسترش بود و بازار فیلم اسلامی هم در نخستین گام، با حضور چشمگیر شبکه‌های ایرانی و دیگر اعضای اتحادیه و نیز حضور خریداران خارجی کار خود را آغاز کرد و به شکل جدی، محصولات پاک رسانه‌ای را در معرض بازدید و فروش قرار داد. انوشه تصریح کرد: در بازار فیلم امسال 133 شبکه تلویزیونی و موسسه تولید فیلم و کمپانی تأمین برنامه از 20 کشور حضور خواهند داشت و در مجموع 800 اثر تلویزیونی جدید خود را در این بازار عرضه می‌کنند.


نیست شعر آن سخن خنثایی
که به هر خشک و به هر ‌تر بخورد
هم به درد دم صبح اول
هم به کار شب آخر بخورد
سخنی که به مذاق همگان خوش باشد
و صله
        قند مکرر بخورد
نخورد بر به شما!
شعر یعنی:
            سخنی که
                        به کسی
                                  بربخورد!
مرتضی امیری‌اسفندقه
 


Page Generated in 0/0060 sec