printlogo


کد خبر: 177476تاریخ: 1396/4/10 00:00
نبرد شدید ارتش سوریه با تروریست‌ها در دیرالزور
طومار داعش در حلب پیچیده شد

داعش پس از عراق، در سوریه نیز به پایان خود نزدیک می‌شود. همزمان با محاصره عناصر داعش در شهر الرقه توسط نیروهای کرد، ارتش سوریه به کار این گروه تروریستی در حلب نیز پایان داد. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد نیروهای ارتش سوریه با تنگ‌تر کردن حلقه محاصره داعش در آخرین مخفیگاهش در حلب، این گروه تروریستی را مجبور به فرار از این استان کردند. نیروهای ارتش پنجشنبه در امتداد مسیر الرصافه – اثریا که شهر الرقه را به استان حلب وصل می‌کند، با داعش درگیر شدند و از بامداد آن روز با کمک پشتیبانی هوایی، داعشی‌ها را در امتداد این مسیر زیر آتش گرفته و توانستند به پیشروی استراتژیک خوبی دست پیدا کنند. ارتش سوریه بخش‌هایی را در مناطق واقع در امتداد مسیر الرصافه – اثریا به کنترل خود درآورد و با پیشروی در این محور داعشی‌ها را مجبور به عقب‌نشینی از حومه جنوب شرقی شهر حلب کرد و سرانجام به وجود آنها در استان حلب کاملا پایان داد. نیروهای ارتش سوریه با پیشروی استراتژیک خود در استان حلب توانستند امنیت مسیر حلب - خناصر - اثریا را به طور کامل تأمین کنند. خبر دیگر اینکه ارتش سوریه در استان دیرالزور حملات داعش به چند مرکز نظامی را در جنوب شهر دیرالزور – مرکز استان – ناکام گذاشت. سانا گزارش داد چند یگان ارتشی با گروه‌های مسلح داعش که به مراکز نظامی نزدیک میدان پانوراما، مقر تیپ 137، تله‌بروک و مدرسه السواقه (آموزشگاه رانندگی) حمله کرده بودند، به سختی درگیر شدند و آنها را به عقب راندند.
محاصره کامل الرقه
بر اساس اطلاعات مختلف نیروهایی که در مبارزه با داعش به سر می‌برند، آخرین روزنه فرار این گروه تروریستی از الرقه، پایتخت خودخوانده این گروه را نیز مسدود کرده‌اند و حلقه محاصره تروریست‌ها کامل شده است. گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» (وابسته به شورشیان) و منابع متعلق به کردهای سوریه در ساعات پایانی روز پنجشنبه خبر دادند آخرین راه خروج تروریست‌ها از الرقه در شمال سوریه بسته شده است. این در حالی است که شاهدان عینی اعلام کردند کردها پایگاه نظامی الطبقه در این استان را در اختیار آمریکا قرار داده‌اند. یک مسؤول روس نیز تأکید کرد اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد سرویس جاسوسی آمریکا همچنان در اندیشه سرنگون کردن دولت قانونی سوریه است. در همین راستا، چندین نفر از مقامات دفاعی آمریکا، پنجشنبه به سی‌ان‌ان اعلام کردند ارتش آمریکا، کشتی‌ها و هواپیماهای خود را در سواحل سوریه مستقر کرده است تا در صورت صدور فرمان از سوی رئیس‌جمهور به سوریه حمله کنند.
تحرکات ترکیه در شمال سوریه
در جدیدترین تحولات میدانی شمال سوریه، معاون نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد ارتش کشورش به شلیک در مرزها پاسخ خواهد داد. وی به نیروهای کرد سوریه موسوم به «یگان‌های مدافع خلق» درباره احتمال بروز رویارویی شدید در شمال سوریه هشدار داد. اظهارات نعمان قورتولموش پنجشنبه بعد از آن عنوان شد که ارتش ترکیه از تخریب مواضع یگان‌های مدافع خلق کرد در جنوب اعزاز در حومه حلب در واکنش به حمله‌ای که از این منطقه به سمت ارتش انجام شده بود خبر داد.


Page Generated in 0/0054 sec