printlogo


کد خبر: 177479تاریخ: 1396/4/10 00:00
چهارگوشه

انفجارهای انتحاری در عرسال
 ارتش لبنان اعلام کرد بامداد جمعه در جریان یورش یک گروه نظامی به اردوگاه‌های عرسال، 7 نظامی زخمی شدند. شبکه المنار گزارش داد در بیانیه ارتش لبنان آمده است که 5 عامل انتحاری به هنگام یورش یک گروه نظامی به اردوگاه‌های عرسال خود را منفجر کردند. در این بیانیه اشاره شده است که عملیات یورش به اردوگاه‌های عرسال منجر به کشته شدن تعدادی از تروریست‌ها و بازداشت 350 تن دیگر شد و عملیات‌ها برای جست‌وجو و تعقیب تروریست‌های دیگر ادامه دارد.

حمله ناموفق به مسلمانان در پاریس
مردی در فرانسه بعد از تلاش ناموفق برای حمله با خودرو به مسلمانان مقابل یک مسجد، دستگیر شد. به نوشته روزنامه گاردین، پنجشنبه‌شب مردی با یک خودرو سعی داشت به مسلمانانی که مقابل مسجدی در حومه شهر پاریس جمع بودند، حمله‌ور شود اما به دلیل تفاوت ارتفاع پیاده‌رو و خیابان موفق به انجام این کار نشد. گاردین ادامه داد هنوز انگیزه این فرد مشخص نیست اما یک روزنامه محلی نوشته است این مرد گفته بود قصد داشته از داعش انتقام بگیرد.

خشم چین از آمریکا
بعد از آنکه وزارت خارجه آمریکا فروش 4/1 میلیارد تسلیحات به تایوان را تایید کرد، سفارت پکن در واشنگتن گفت دولت و مردم چین حق دارند عصبانی باشند و چنین معامله‌ای پیامی غلط به نیروهای استقلال‌طلب تایوان می‌فرستد. چین مدعی مالیکت بر تایوان است و تاکید بر سیاست چین واحد دارد اما بعد از روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و تماس‌های تلفنی وی با مقامات تایوان، اختلافاتی میان پکن و واشنگتن به‌وجود آمد و چین بر پایبندی آمریکا به مساله چین‌واحد تاکید کرد.

رسوایی جنسی در قلب واتیکان
پلیس استرالیا خزانه‌دار ارشد واتیکان و عالی‌رتبه‌ترین چهره کلیسای کاتولیک این کشور را به تعرض جنسی متهم کرد و به این ترتیب رسوایی آزار جنسی کشیشان و مقام‎های کلیسا به قلب واتیکان رسید. کاردینال پل، ارشدترین مقام کلیسای کاتولیک است که تاکنون به این جرم متهم شده است. رفتن کاردینال پل ۷۶ ساله از واتیکان حتی اگر موقت باشد پاپ فرانسیس را که تعهد داده است در برابر اینگونه جرائم هیچ تساهلی نشان نخواهد داد در موقعیت دشواری قرار می‌دهد.

ازدواج همجنس‌گرایان در آلمان قانونی شد
پارلمان آلمان برای قانونی کردن ازدواج همجنس‌گرایان رای مثبت داد. طبق این گزارش، روز جمعه 393 نماینده پارلمان آلمان برای قانونی کردن ازدواج همجنس‌گرایان رای مثبت داد. این درحالی است که 226 نماینده دیگر رای مخالف به قانونی شدن ازدواج همجنس‌گرایان دادند و 4 نفر رای ممتنع داده بودند. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در واکنش به این مساله گفت خودش علیه این قانون رای داده بود ولی امیدوار است چنین اقدامی منجر به صلح اجتماعی بیشتر شود.

سقوط یک فروند پهپاد اسرائیل
رژیم اشغالگر قدس پنجشنبه‌شب اعتراف کرد یک فروند پهپاد این رژیم بر فراز بیت‌لحم سقوط کرده است. آنگونه که منابع صهیونیستی می‌گویند هنوز علت سقوط این پرنده مشخص نیست و سربازان این رژیم با حضور در محل حادثه، در حال بررسی علت سقوط هستند. ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده با سقوط این پرنده، اطلاعات محرمانه نظامی در معرض افشا قرار نگرفته و تل‌آویو بیمی از این موضوع ندارد.

اردوغان سرطان دارد
رجب طیب اردوغان، شنبه حین ادای نماز عید فطر در یکی از مساجد استانبول دچار اغما شده بود اما سخنگوی اطلاع‌رسانی وی گفت حال رئیس‌جمهور خوب است. منابع سازمان اطلاعات آمریکا چند سال قبل گفته بودند اردوغان به نوعی سرطان غیرقابل درمان مبتلا شده است. رسانه‌های حکومت ترکیه گفته بودند علت اغمای اردوغان، افزایش فشار خون و قند خون بوده و حال وی خوب است اما ادله تایید نشده حاکی است که این فقط یک عارضه معمولی نبوده و نوعی بیماری خطرناک است.


Page Generated in 0/0065 sec