printlogo


کد خبر: 177504تاریخ: 1396/4/11 00:00
چهارگوشه

تظاهرات مدافعان شیخ عیسی قاسم
مردم بحرین بار دیگر در حمایت از آیت‌الله عیسی‌قاسم، رهبر شیعیان این کشور و محکومیت محاصره تحمیلی بر شهرک الدراز تظاهرات کردند. بر این اساس، ساکنان شهرک‌های المقشع، ستره، بوری و سماهیج، جمعه‌شب به نشانه حمایت از آیت‌الله عیسی قاسم به خیابان‌ها آمدند.  از سوی دیگر نیروهای امنیتی بحرین روز جمعه برای پنجاهمین هفته متوالی از اقامه نماز جمعه در الدراز ممانعت کردند و مردم مجبور شدند نماز خود را به صورت فرادا در مسجد امام صادق (ع) به جا آورند.

تحرکات مشکوک در عرسال
تلویزیون العالم از شکل‌گیری حرکت‌هایی در مرزهای عرسال خبر داد و تاکید کرد عناصر تروریستی داعش و النصره به همراه جنگ‌افزارهای سنگین، در این منطقه مستقر شده‌اند. وزیر دفاع لبنان تصریح کرد ارتش لبنان برای مقابله با هر چیزی که امنیت این کشور را تهدید کند، کاملاً آمادگی دارد.  روز جمعه، ‌ارتش لبنان در عملیاتی در اردوگاه‌های آوارگان سوری در اطراف عرسال، صدها تروریست را بازداشت کرد.

آلمان 3 زیردریایی به اسرائیل می‌فروشد
آلمان، جمعه فروش 3 فروند زیردریایی دیگر به رژیم صهیونیستی را تصویب کرد. با این حال، برلین تاکید کرده است اگر اتهامات فساد در رسوایی زیر دریایی‌ها که به ماجرای ۳۰۰۰ معروف شده است به اثبات برسد این قرارداد خود به خود لغو خواهد شد. ارزش این قرارداد یک و نیم میلیارد دلار است که براساس آن آلمان باید 3 فروند زیردریایی نوع دلفین ساخت شرکت تیسن کروپ را به رژیم صهیونیستی تحویل دهد.

فرانسه، انگلیس را از نقشه حذف کرد
از این پس به دانش‌آموزان فرانسوی آموخته می‌شود که اتحادیه اروپایی فقط ۲۷ عضو دارد چون این کشور نام انگلیس را از نقشه این اتحادیه پاک کرده است. به نوشته روزنامه اکسپرس، در نقشه قدیمی اتحادیه اروپایی هر کدام از کشورهای عضو با پرچم خودشان بر گرد یک پرچم بزرگ اتحادیه قرار گرفته بودند اما در نقشه جدید، انگلیس دیگر جایی ندارد و همانند سایر کشورهایی که عضو نیستند، سفیدرنگ است. انگلیس رسما در مارس ۲۰۱۹ از این اتحادیه خارج می‌شود.

انتقام‌جویی خونین در یک بیمارستان نیویورک
یک دکتر سابق در تیراندازی انتقام‌جویانه خود در بیمارستانی در نیویورک یک زن را به قتل رساند و ۶ همکار سابق خود را نیز زخمی کرد. این مرد آفریقایی‌تبار و 45 ساله که در سال ۲۰۱۵ به دلیل اتهام آزار جنسی از سوی همکار سابق خود مجبور به استعفا شده بود به محل کار سابق خود یعنی بیمارستان برانکس لبنان نیویورک بازگشت تا از او انتقام بگیرد. وی در آخر خودکشی کرد. برخی رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند این مرد به ضرب گلوله پلیس کشته شده است.

تحریم‌های متقابل روسیه علیه اروپا
رئیس‌جمهور روسیه حکمی را درباره تمدید تحریم‌های متقابل روسیه تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۸ امضا کرد. به گزارش رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه حکمی را درباره تمدید تحریم‌های متقابل روسیه تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۸ امضا کرد. روز چهارشنبه  اتحادیه اروپا تحریم‌های اقتصادی خود علیه روسیه را  به صورت رسمی تمدید کرد که در جولای ۲۰۱۴ و در واکنش به الحاق کریمه به روسیه از سوی مسکو صورت گرفته بود.

حمله تروریستی در مسجدی در اندونزی
2 افسر عملیات ویژه اندونزی در حالی که در مسجدی در شهر جاکارتا، پایتخت این کشور مشغول نماز خواندن بودند، هدف حملات با چاقو قرار گرفتند. این حادثه روز جمعه در مسجدی در نزدیکی یکی از ایستگاه‌های پلیس شهر جاکارتا رخ داد که در آن یک حمله‌کننده با فریاد به نیروهای پلیس اندونزی هجوم برد. این حمله در حالی صورت گرفت که هفته گذشته نیز اندونزی شاهد حمله تروریست‌های مرتبط با داعش با چاقو به یک افسر پلیس بود.


Page Generated in 0/0048 sec