printlogo


کد خبر: 177509تاریخ: 1396/4/11 00:00
اخبار

دست و پا چلفتی‌های بارسا
به ندرت پیش می‌‌آید ستاره‌های اصلی یک تیم، با لطف و تشویق هواداران تیم‌های رقیب روبه‌رو شوند. البته نمی‌توان این را به صورت قاطعانه گفت،‌ چرا که گاهی وقت‌ها شاهد مواردی استثنا هستیم‌؛ مثل زمانی که رونالدینیو به‌خاطر یکی از بازی‌های تماشایی‌‌اش در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو، مورد تشویق هواداران رئال قرار گرفت اما کمتر شاهد چنین رفتارهایی از سوی هواداران فوتبال در دنیا هستیم ولی اگر بازیکنانی باشند که با عملکرد ضعیف و ناکامی‌های پی‌درپی، روی مخ هواداران تیم‌شان راه بروند، به صورت کنایه‌آمیزی مورد توجه و علاقه هواداران تیم‌های رقیب قرار می‌گیرند. در این گزارش قصد داریم 7 بازیکن بارسا را که به همین ترتیب بین هواداران رئال‌مادرید محبوب بودند نام ببریم.
1- روبرت پروسینسکی: این بازیکن کروات در عمر ورزشی‌‌اش با مصدومیت‌های متعددی دست و پنجه نرم کرده‌ اما با درخشش در تیم رئال اویدو در فصل 95-1994، نظر مثبت بارسایی‌ها را به خود جلب کرد. او که در طول سال‌های 1991 تا 1994 برای رئال بازی می‌کرد، در فصل 96-1995 به بارسا رفت ولی در این فصل تنها 19 بار برای بارسا به میدان رفت و 2 گل به ‌ثمر رساند و در طول این مدت بشدت مورد توجه و لطف هواداران رئال بود.
2- مارک اورمارس: در سال 2000 بود که بعد از جدایی لوئیس فیگو از بارسا و انتقالش به رئال، سران باشگاه  کاتالان اورمارس را به عنوان جانشین فیگو خریداری کردند تا بدین ترتیب جای خالی ستاره پرتغالی را در تیم‌شان پر کنند. او در تیم کاتالان فرازونشیب‌های زیادی داشت و مصدومیت‌های پی‌درپی به او این فرصت را نداد که با ثبات در تیم کاتالان خوش بدرخشد.
3- وینستون بوگراد: او در سال 1998 و بعد از درخشش در آژاکس به بارسا منتقل شد. تا سال 2000 در بارسا ماند و 411 بازی برای تیم کاتالان برگزار کرد و او نیز در طول این دوران با مصدومیت‌های متعددی دست و پنجه نرم کرد.
4- امانوئل پتی: بارسا اواخر دهه 1990 و اوایل دهه 2000 بازیکنان فرانسوی زیادی را به خدمت گرفت ولی هیچ‌کدام بازیکنان خوبی از آب در نیامدند. یکی از آنها امانوئل پتی بود که در ابتدا مثل صاعقه‌ای خوش درخشید اما در نهایت نتوانست رد پایش را در تیم کاتالان به جای بگذارد. او در فصل 01-2000 پیراهن بارسا را به تن کرد و در23 بازی برای این تیم به میدان رفت و تنها یک گل زد. او هم در طول یک فصل حضور در بارسا با مصدومیت‌های متعددی روبه‌رو شد.
5- فردریک دئو: این بازیکن فرانسوی هم تنها برای یک فصل (2000-1999) پیراهن بارسا را پوشید و فقط در 11  بازی برای این تیم به میدان رفت تا خاطره‌ای تلخ از حضورش در بارسا در ذهنش حک شود و البته تبدیل به سوژه خنده خوبی برای مادریدی‌ها شد.
6- امانوئل آمونیکه: او ستاره تیم‌ملی نیجریه در جام‌جهانی‌ آمریکا بود و بعد از این درخشش بارسایی‌ها برای خریدش دست به کار شدند. آمونیکه از سال 1996 تا2000 در نوکمپ بود و تنها 199 بازی برای این تیم برگزار کرد و فقط یک گل برای کاتالان‌ها به ‌ثمر رساند. هواداران مادریدی حالا بشدت دلتنگ او هستند، چرا که با بودن او در ترکیب تیم کاتالان، کار برای رئالی‌ها برای کسب نتایج مطلوب خیلی ساده‌تر می‌شد.
7- کریستوف دوگاری: دوگاری در فصل 98-1997 بازیکن بارسا بود و تنها در
7 بازی برای تیم کاتالان به میدان رفت و نتوانست گلی با پیراهن آبی‌واناری‌ها به ‌ثمر برساند. او به عنوان یک مهاجم تراز اول به بارسلونا پیوست ولی هرگز نتوانست در ترکیب تیم کاتالان جا بیفتد.


تیم‌ملی پاراتکواندوی مردان ایران قهرمان آسیا شد
رقابت‌های پاراتکواندوی مردان آسیا با قهرمانی تیم ایران خاتمه یافت. تیم‌ملی ایران با ترکیب 7 پاراتکواندوکار عازم این مسابقات شد که در پایان با کسب 4 نشان طلا، یک نقره و یک برنز موفق شد در بخش مردان در جایگاه نخست آسیا قرار بگیرد. برای تیم ایران اصغر عزیزی، مهدی پوررهنما، سعید صادقیان‌پور و احمد نریمانی 4 نشان طلا به ارمغان آوردند، سجاد جوانبخت نایب‌قهرمان شد و نشان برنز نیز به محمود جعفرزاده رسید. تیم‌ملی پاراتکواندوی ایران با ترکیب سعید صادقیان‌پور (کلاس K42، وزن 61- کیلوگرم)، محمود جعفرزاده (کلاس K42، وزن 75- کیلوگرم)، احمد نریمانی (کلاس K42، وزن 75+)، سجاد جوانبخت (کلاس K42، وزن 61- کیلوگرم)، مهدی پوررهنما (کلاس K44، وزن 75- کیلوگرم)، اصغر عزیزی‌اقدم (کلاس K44، وزن 75+ کیلوگرم) و محمدرضا شعبانی (کلاس K42، وزن 75- کیلوگرم) در این مسابقات حضور یافته بود. در این اعزام، پیام خانی‌اصل به عنوان سرمربی و مهدی احمدی به عنوان مربی، ملی‌پوشان را همراهی کردند و مسعود لشگری نیز سرپرست کاروان اعزامی کشورمان به این رقابت‌ها بود.
 


Page Generated in 0/0056 sec