printlogo


کد خبر: 177512تاریخ: 1396/4/11 00:00
اخبار

گربه‌ام را هم به هنرمند نمی‌دهم
برنامه دورهمی در قسمت اخیر خود هنرمندان را سوژه برنامه قرار داده بود و در آیتم‌های مختلف با نگاهی طنز، حواشی و  مسائل مرتبط با هنرمندان را بیان می‌کرد. در بخش حضور مخاطبان روی صحنه،  مدیری حرف‌های جالبی درباره وصلت با هنرمندان مطرح کرد. او در این بخش از برخی حاضران درباره ازدواج دخترشان با مردی هنرمند پرسید. همین موضوع سبب شد در ادامه یکی از حاضران این پرسش را از خود مدیری بپرسد. او در پاسخ گفت: من نه تنها دختر به هنرمند نمی‌دهم بلکه گربه‌ام را هم به هنرمندان نمی‌دهم. من دخترم را دوست دارم و شوهر نمی‌دهم، پسرم را هم دوست دارم. می‌خواهم دختر و پسرم را ترشی بیندازم. صحبت‌های بی‌پروای مدیری در دورهمی بیش از پیش مورد توجه منتقدان قرار گرفته و بسیاری از اهالی جامعه روشنفکری و برخی جناح‌های سیاسی را آزرده است به گونه‌ای که این هنرمند محبوب دهه‌های اخیر مورد پرخاش و غضب جریان‌های ذی‌نفع قرار گرفته است.

دریالعل،  مدیر جدید انتشارات روایت فتح
احسان محمدحسنی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت، مدیرعامل جدید انتشارات روایت فتح و ساقی را منصوب کرد. به گزارش تسنیم، حسن علایی که تاکنون عهده‌دار مسؤولیت یکی از زیرمجموعه‌های بنیاد فرهنگی روایت، یعنی انتشارات روایت فتح و ساقی بود، جای خود را به محسن دریالعل داد. دریالعل از مدیران جوان در فضای فرهنگی، رسانه‌ای و مطبوعاتی کشور است که سردبیری رسانه‌ها و نشریاتی چون وفا، سینما رسانه و رسانه انقلاب را برعهده داشته است. وی مدیرعامل موسسه فرهنگی «متن زندگی» است که تولیداتی در قالب‌های مختلفی چون کتاب، فیلم کوتاه و مستند و... را در کارنامه دارد.

برگزاری نشست تخصصی ادبیات و تاریخ دفاع‌مقدس
به گزارش مهر، دبیرخانه هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع‌مقدس، 3 نشست علمی در زمینه ادبیات و تاریخ دفاع‌مقدس  با موضوع شعر، داستان و تاریخ شفاهی دفاع‌مقدس برگزار می‌کند. نشست نخست که با عنوان «موانع و راهکارهای ارتقای جایگاه ادبیات داستانی جنگ و دفاع‌مقدس» که در روز ۱۱ تیرماه  و از ساعت ۹:۳۰ صبح در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار خواهد شد، حسینعلی قبادی و...  به ارائه مقاله خواهند پرداخت و در ادامه نشست تخصصی با حضور علی‌اصغر شیرزادی، احمد شاکری، مجید قیصری و قاسمعلی فراست برگزار خواهد شد. در نشست دوم با موضوع «شعر دفاع‌مقدس و مخاطب امروز» نیز که در روز ۱۲ تیر ماه و از ساعت ۱۵ به میزبانی خبرگزاری مهر برگزار می‌شود، یدالله قائم‌پناه و کامران شرفشاهی به ارائه مقاله خواهند پرداخت و در ادامه نشست تخصصی با حضور محمود اکرامی‌فر، سید احمد نادمی، رضا اسماعیلی، سودابه امینی و مجید سعدآبادی برگزار می‌شود. در سومین نشست نیز که با موضوع «روش‌شناسی تاریخ شفاهی دفاع‌مقدس» در روز ۱۳ تیرماه و از ساعت ۱۴ به میزبانی سازمان اسناد و آرشیو ملی ایران برگزار می‌شود، دکتر مرتضی نورایی، استاد دانشگاه اصفهان و سفیر علمی ایران در دانشگاه صوفیه بلغارستان به سخنرانی خواهد پرداخت.

 «استعدادیابی در حکمت اسلامی» منتشر شد
کتاب «استعدادیابی در حکمت اسلامی» اثر مشترک امیرحسین شهگلی و جواد پارسایی روانه بازار کتاب شد.  انسان‌ها استعدادها و توانایی‌های مختلفی دارند و در هر جامعه نیز مشاغل و جایگاه‌های مختلفی وجود دارد که هرکدام استعداد و توانایی خاصی را می‌طلبد. برقراری تناسب بین استعداد و شغل بازدهی بیشتر افراد و کارآمدی بهتر نظامات را در پی دارد. دانشمندان زیادی از منظر علوم مختلف به مطالعه‌ استعدادهای انسان پرداخته‌اند، در این میان کشف استعدادها از منظر علوم دوره تمدن اسلامی موضوعی است که پژوهشی درباره آن صورت نگرفته است؛ علومی همچون علم‌النفس، مزاج‌شناسی، اقلیم‌شناسی و فراست. این کتاب که توسط امیرحسین شهگلی و جواد پارسایی نوشته شده است، در 168 صفحه  و با قیمت 12هزار تومان در دسترس مخاطبان قرار گرفته و علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید اینترنتی آن به سایت مؤسسه علمی- فرهنگی سدید مراجعه کنند.
 


Page Generated in 0/0056 sec