printlogo


کد خبر: 177513تاریخ: 1396/4/11 00:00
رویدادها

انتشار نسخه رسمی «پرزیدنت؛ آکتور سینما»
«پرزیدنت؛ آکتور سینما» به مدت ۷۵ دقیقه، نام مستند بلندی است که به آخرین روابط سیاسی میان ایالات متحده آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی می‌پردازد. به گزارش تسنیم، مستند «پرزیدنت؛ آکتور سینما» به کارگردانی و نویسندگی محمدرضا بورونی توسط مرکز مستند سفیرفیلم و به تهیه‌کنندگی سازمان هنری- رسانه‌‌ای اوج، تولید شده و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. مستند «پرزیدنت؛ آکتور سینما» روایتگر تلاش‌های میخائیل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی، در جهت ایجاد رفاه برای مردم شوروی است. گورباچف معتقد بود تا زمانی که تنش‌های شوروی با کشورهای غربی بویژه آمریکا ادامه داشته باشد، رسیدن به یک اقتصاد موفق ناممکن است، به همین دلیل اولویت عالی خود را تنش‌زدایی و برقراری رابطه و مذاکره با آمریکایی‌‌ها قرار داد. در خلاصه داستان این مستند که سعی دارد داستان یک پیروزی بدون جنگ را روایت کند، آمده است: «شوروی، حسرت، آشوب، تنش با دنیا. مردی می‌آید تا کشوری بزرگ را با دنیا آشتی دهد... افراطی‌ها اجازه خواهند داد؟» تشابه زیاد شخصیت‌‌ها و اتفاقات جامعه شوروی در آن دوران با شخصیت‌‌ها و اتفاقات حال حاضر جامعه ایران، این مستند را از یک مستند تاریخی صرف متمایز کرده است. علاقه‌مندان می‌توانند برای مشاهده این مستند به سایت اینترنتی سینمامارکت به آدرس  www.cinemamarket.ir مراجعه کنند.

«رهایی از بهشت» نامزد بهترین انیمیشن سیکاف شد
انیمیشن ایرانی «رهایی از بهشت» جزو 4 نامزد دریافت جایزه بهترین انیمیشن سینمایی از جشنواره سیکاف کره‌جنوبی قرار گرفت. به گزارش مهر، فیلم سینمایی «رهایی از بهشت» به کارگردانی علی نوری‌اسکویی در ادامه حضورهای خارجی خود توانست جزو 4 فیلم نامزد دریافت جایزه بهترین انیمیشن سینمایی از جشنواره سیکاف کره‌جنوبی قرار بگیرد. این جشنواره که از معتبرترین جشنواره‌های انیمیشن است همه ساله در انتهای ماه جولای در سئول برگزار می‌شود. فیلم «رهایی از بهشت» در بخش مسابقه جشنوارهای انیمیشن برلین، گلدن بریج، هنگ‌کنگ و چندین جشنواره بین‌المللی دیگر نیز حضور دارد.

«به صورت محمد، به سیرت پیامبر» منتشر می‌شود
محمدرضا سنگری از انتشار مجموعه‌ای از نثرهای ادبی درباره حضرت علی‌اکبر(ع) خبر داد و گفت: این اثر با محوریت حضرت علی‌اکبر(ع) نوشته شده و احتمالا از سوی انتشارات نوید شیراز روانه بازار کتاب خواهد شد.  به گزارش فارس، این استاد دانشگاه و پژوهشگر پیرامون تازه‌ترین اثر خود که تا هفته آینده منتشر می‌شود، اظهار داشت: «به صورت محمد، به سیرت پیامبر» مجموعه‌ای از نثرهای ادبی درباره حضرت علی‌اکبر(ع) است که برای شب شعر عاشورایی شیراز منتشر خواهد شد. شب شعر عاشورایی شیراز از 30 سال پیش برگزار می‌شود و هر سال یک شخصیت در این برنامه‌محور معرفی می‌شود تا شاعران سروده‌هایی عرضه کنند. سنگری خاطرنشان کرد: این اثر پشتوانه سرودن شعر شاعران می‌شود در واقع برای شناخت بهتر آن چهره از سوی شاعران تالیف می‌شود. کتاب‌های 10 سال اخیر توسط بنده نوشته شده که اثر سال پیش با محوریت حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) با نام «ایستاده بر قله فضیلت‌ها» نگاشته شد. به گفته سنگری، در واقع «به صورت محمد، به سیرت پیامبر» اثری است با بافت ادبی اما در عین حال محققانه و با مستندات نوشته شده اما نثر ادبی است تا دوستان شاعر از موضوع و مضمون آن بهره کافی ببرند.

پایتختی‌ها به شمال بازمی‌گردند
ضبط بخش‌های مربوط به سکانس‌های هوایی سریال پایتخت 5 در اطراف تهران به پایان رسید. به گزارش روابط عمومی سازمان هنری- رسانه‌ای اوج، تهیه‌کننده سریال پایتخت5 ضمن اعلام این خبر افزود: پس از اتمام ضبط سکانس‌های هوایی در اطراف تهران، گروه تولید سریال، طی روزهای پیش رو دوباره به شمال کشور می‌روند تا ضبط سکانس‌های مربوط به دریا و سایر تصاویر مرتبط با آن را در لوکیشن شهرهای شمالی کشور ادامه دهند. غفوری تأکید کرد: ضبط کروماکی‌های داخل هواپیما در روزهای آینده انجام خواهد شد. ضمن آنکه قرار است بازیگران جدیدی به سریال اضافه شوند که این اتفاق براساس روند فیلمنامه خواهد افتاد.
 


Page Generated in 0/0058 sec