printlogo


کد خبر: 177526تاریخ: 1396/4/11 00:00
اخبار

معاون عملیات اورژانس تهران:
تهران فقط یک بالگرد امداد اورژانس دارد!
معاون عملیات اورژانس تهران گفت: پایتخت تنها یک بالگرد امدادی اورژانس دارد که
150 کیلومتر را پوشش می‌دهد. اسماعیل فراهانی به میزان، اظهار داشت: اورژانس تهران دارای یک فروند بالگرد امدادی است که متعلق به هواناجا بوده و در اجاره ما قرار دارد. این بالگرد در پادگان شهید آریافر ناجا در حوالی کارخانه سیمان مستقر است. وی ادامه داد: شعاع عملیاتی بالگرد اورژانس تهران 150 کیلومتر است که در صورت نیاز و اعلام تیم‌های زمینی با توجه به‌شدت حادثه برای امدادرسانی به پرواز در می‌آید. این بالگرد حوادث ترافیکی، نقاط صعب‌العبور، امداد به مادران باردار و شهرستان‌های اطراف تهران را پوشش می‌دهد. معاون عملیات اورژانس تهران درباره شرایط استفاده از امداد هوایی در تهران گفت: در صورتی که امدادرسانی به فرد آسیب‌دیده بسیار ضروری بوده و امکان فرود بالگرد در محل حادثه وجود داشته باشد، این بالگرد اعزام می‌شود. فراهانی با بیان اینکه برای کلانشهر تهران یک فروند بالگرد امدادی کم است و جوابگوی حجم ماموریت‌ها نیست، تاکید کرد: تلاش‌ها برای اضافه کردن دومین بالگرد امدادی به شهر تهران ادامه دارد و امیدواریم بزودی یک فروند بالگرد دیگر در اختیار اورژانس قرار گیرد.  وی در پاسخ به این سوال که آیا 2 فروند بالگرد امدادی برای تهران کافی است، گفت: آنچه مهم‌تر از تعداد بالگردهاست، نیاز اورژانس تهران به بالگرد دید در شب است. در حال حاضر امداد هوایی تنها از طلوع آفتاب تا یک ساعت قبل از غروب آفتاب انجام می‌شود.

آلودگی پشت درهای پایتخت
مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران، شاخص آلودگی هوای پایتخت را ۹۳ و در وضعیت «سالم» اعلام کرد. شاخص ۱۰۰ مرز هوای ناسالم شناخته می‌شود. به گزارش مهر، محمد رستگاری، معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در
۲۴ ساعت گذشته در وضعیت «سالم» بوده است. وی افزود: در این بازه زمانی وضعیت آلاینده منواکسیدکربن پاک (۳۷)، ازن سالم (۷۸)، دی‌اکسید نیتروژن سالم (۶۳)، دی‌اکسید گوگرد پاک (۸)، ذرات معلق با قطر کمتر از
۱۰ میکرون سالم (۷۴) و ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون سالم (۹۳) بوده است.

لغو پروانه کار تاکسی‌ پیکان
عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران از عدم تمدید پروانه کار تاکسی‌های پیکان از تیر ماه امسال خبر داد. ابوالفضل قناعتی با بیان اینکه روند نوسازی تاکسی‌های شهر تهران طبق برنامه‌ در حال انجام است، به مهر گفت: فرآیند نوسازی تاکسی‌ها طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا سال ۹۵ براساس سهمیه ۹۰ هزار خودرویی که دولت تعیین کرده بود، در دستور کار قرار گرفت. در این زمینه سهم تهران، نوسازی ۲۰ هزار تاکسی بود که در سال ۹۵ نزدیک به ۱۰ هزار تاکسی نوسازی شد. وی ادامه داد: حدود ۱۰ هزار تاکسی فرسوده در تهران شرایط تبدیل و نوسازی دارند که باید دولت شرایط وام و اسقاط خودرو و تسهیلات نوسازی تاکسی در سال ۹۶ را نیز فراهم کند. قناعتی با بیان اینکه تاکسی‌هایی که بالای ۱۰ سال سن دارند، باید تعویض و نوسازی شوند، گفت: تاکسی‌های فرسوده یکی از عوامل آلودگی هوا هستند و دولت باید تسهیلات لازم برای تبدیل تاکسی‌های فرسوده را فراهم کند که در حال حاضر هنوز اقدامی برای نوسازی تاکسی در سال ۹۶ صورت نگرفته است. عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تاکسی‌های تولید ۸۶ باید در فرآیند نوسازی قرار گیرند، تصریح کرد: برخی رانندگان تاکسی که خودروی تولید ۸۶ دارند، نگران عدم تمدید پروانه کار تاکسی خود هستند که تاکید می‌شود تا زمانی که زمینه نوسازی این تاکسی‌ها فراهم نشده، پروانه کار آنها تمدید می‌شود. وی تأکید کرد: نامه‌نگاری‌های لازم برای آنکه این تاکسی‌ها بتوانند در سامانه نوسازی ثبت‌نام کنند، انجام شده و در آینده امکان ثبت‌نام آنها برای نوسازی فراهم می‌شود اما تا آن زمان پروانه کار تمام این تاکسی‌ها جز تاکسی‌های پیکان تمدید می‌شود.


Page Generated in 0/0048 sec