printlogo


کد خبر: 177529تاریخ: 1396/4/11 00:00
اجرای یک طرح مهم استقبال خریداران را در پی داشته است
ارائه محصولات دستچین در میادین میوه و تره‌بار

گروه اجتماعی: خرید جزء لاینفکی از زندگی روزانه خانواده‌هاست؛ دغدغه‌ها و مشغولیات زندگی شهرنشینی دلایلی است که شهروندان به دنبال مکانی برای خرید هستند که علاوه بر اینکه بتوانند مایحتاج باکیفیت را با مناسب‌ترین قیمت تهیه کنند، بتوانند در فضای آرام و بدون تنش و همراه با خانواده خرید کنند. در سال‌های گذشته به دلایلی از جمله کیفیت پایین محصولات، برخورد نامناسب حین خرید، تحمیل حجم بیشتری از محصول مورد نظر از طرف کارگران که در نهایت درگیری لفظی بین فروشنده و خریدار را در پی داشت موجب شده بود شهروندان تهرانی نسبت به خرید از میادین میوه و تره‌بار رغبت کمتری داشته باشند اما این روزها خبرهای تازه‌ای از میادین میوه و تره‌بار به گوش می‌رسد؛ اخبار منتشر شده بیانگر این است که  بازارهای میوه و تره‌بار حال خوبی دارند و با اصلاح و بهبود شرایط توانسته‌اند همشهریان را دوباره به سمت خود جذب کنند. شنیدن این اخبار باعث شد با حضور در برخی میادین و بازار میوه و تره‌بار شهرداری در مناطق مختلف شهر تغییرات را از نزدیک مشاهده کنیم و در گفت‌وگویی با مردم از میزان رضایت آنها نیز مطلع شویم.
توازن در ارائه خدمات
سرکشی از میادین و بازارهای میوه و تره‌بار  را از شمال شهر و با میدان لواسانی و بازار اختیاریه آغاز کردم. منتظر دیدن بازار شلوغی نبودم اما برخلاف انتظارم استقبال خوبی شده بود. به خانمی که مشغول خرید بود گفتم انتظار دیدن بازاری شلوغ در این منطقه از شهر را نداشتم. حرفم را تایید کرد و گفت: اگر مدتی پیش آمده بودید پیش‌بینی درستی کرده بودی اما بهبود شرایط مجددا مردم را به بازار کشانده است. دیگر فضا و محیط مثل سابق نیست، می‌توان محصولات باکیفیت را آن هم به هر میزانی که بخواهیم تهیه کنیم.
خانم‌ها مدیریت می‌کنند
مقصد بعدی مرکز شهر و بازار جمالزاده بود که در کمال تعجب متوجه شدیم مدیریت این بازار را یک بانو برعهده دارد. در این بازار نیز استقبال مردم چشمگیر بود. این بار برای صحبت یکی از خریداران محصولات پروتئینی را انتخاب کردم. مرد جوانی که منتظر ایستاده بود علاوه بر اشاره به بسته‌بندی محصولات در محیط به سیستم نوبت‌دهی اشاره می‌کند و می‌گوید:  با این سیستم نوبت‌دهی همه چیز منظم است و هم در وقت صرفه‌جویی می‌شود. نکته جالب اینجا بود که مسؤولیت بازار بوستان در غرب شهر نیز بر عهده یک خانم است و این امر جای خوشحالی داشت که برای نخستین بار این امر در کلانشهر تهران محقق شده است. در میان مشتریان بازار بوستان خریداران سبزی را برای گفت‌وگو انتخاب کردم، خانمی که کودک خود را در آغوش گرفته از وجود سبزی‌های پاک و خردشده ابراز رضایت می‌کند و می‌گوید: سابق بر این برای تهیه سبزی آماده دچار مشکل می‌شدم اما حالا با فراهم شدن این امکان در بازارهای میوه و تره‌بار براحتی دسترسی دارم و سبزی پاک شده و بدون گل و خاک تحویل می‌گیرم.
مرغوبیت را دستچین کنید
اجرای طرح دستچین کردن میوه‌ها در میادین و بازار میوه و تره‌بار یکی از موضوعاتی است که موجب آشتی مردم با این بازارها  شده است. تنوع میوه و سبزیجات در همه فصول سال در کشور ما باعث شده تا شاهد حضور پررنگ مردم در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار باشیم. تا پیش از اجرای طرح دستچین، خرید از بازارهای میوه و تره‌بار مساوی بود با خرید حجم بالایی از کالای نامرغوب که به اجبار به مشتری عرضه شده بود، بعضا همین اجبار موجب می‌شد فروشنده از خرید کالا منصرف شود و حتی با جدالی لفظی محل را ترک کند اما اجرای طرح دستچین محصولات موجب شده مشتری علاوه بر خریدی مرغوب و باکیفیت آن هم با قیمتی مناسب با آرامش روانی خرید کند. علاوه بر این، از اسراف و دورریز محصولات نیز جلوگیری می‌شود.


Page Generated in 0/0058 sec