printlogo


کد خبر: 177536تاریخ: 1396/4/11 00:00
اخبار

 سیدرضا نیری دار فانی را وداع گفت
سیدرضا نیری، رئیس اسبق کمیته امداد امام خمینی(ره) و از مبارزان و اعضای باسابقه حزب موتلفه اسلامی دعوت حق را لبیک گفت. حاج سیدرضا نیری هشتم آبان‌ماه سال 1314 در مرانک دماوند به دنیا آمد. وی نامی آشنا در تاریخ مبارزات انقلابی و از خاندانی اصیل از سادات منطقه مرانک است که در نوجوانی به همراه پدر و خانواده به پیشوای ورامین مهاجرت کرد. قیام 15 خرداد مردم ورامین با نام وی پیوند خورده است، پس از انقلاب اسلامی او به همراه عده‌ای از یاران دیرین امام مانند حبیب‌الله عسگراولادی و ابوالفضل حیدری کمیته امداد را تاسیس کردند.

امروز؛ ارائه طرح دو فوریتی «قانون مقابله با تحریم‌های آمریکا»
سخنگوی کمیسیون امنیت‌‌ملی مجلس گفت: طرح دوفوریتی مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا امروز یکشنبه  به هیات‌رئیسه مجلس ارائه می‌شود. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در این کمیسیون، اظهار داشت: طرح دوفوریتی مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا یکشنبه 11 تیر تقدیم هیات‌رئیسه مجلس می‌شود. وی افزود: با توجه به دوفوریتی بودن این طرح، پس از تقدیم به هیات‌رئیسه مجلس، طبق آیین‌نامه داخلی، یک هفته بعد در دستور‌ کار صحن پارلمان قرار می‌گیرد. سخنگوی کمیسیون امنیت‌‌ملی مجلس گفت: این طرح با رأی بالایی در صحن مجلس تصویب می‌شود

دولت در واکنش به مصادره بنیاد علوی اقدام متقابل کند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از دولت و وزارت امور خارجه خواست درباره پرونده ساختمان خیریه بنیاد علوی اقدامات متقابل حقوقی صورت گیرد. مرتضی صفاری‌نطنزی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به حکم دادگاه نیویورک درباره ساختمان خیریه بنیاد علوی در آمریکا اظهار داشت: آمریکایی‌ها به هیچ اصولی پایبند نیستند، دادگاه‌های این کشور در گذشته تاکید داشتند بنیاد علوی خصوصی است و به دولت ایران ارتباطی ندارد اما این بار به اتهام ارتباط با دولت تلاش دارند ساختمان این خیریه خصوصی را مصادره کنند.نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تغییر رای دادگاه آمریکا نسبت به ساختمان خیریه بنیاد علوی حاکی از آن است که دستگاه قضایی این کشور فرمایشی عمل می‌کند و استقلال رای ندارد. وی عنوان کرد: بنابراین لازم است دولت و دستگاه دیپلماسی کشور در مقابل رفتارهای غیرقانونی آمریکا اقدام متقابل داشته باشند، درباره پرونده ساختمان خیریه بنیاد علوی لازم است اقدامات متقابل حقوقی صورت گیرد.  

ارجاع پرونده عضو سابق تیم مذاکره‌کننده به دادگاه تجدیدنظر
رئیس کل دادگستری استان تهران آخرین وضعیت پرونده عضو سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را تشریح کرد. غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با مهر درباره آخرین وضعیت پرونده عضو سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، گفت: این پرونده هفته گذشته از دیوان‌عالی به مرجع تجدیدنظر برگشت و در حال حاضر در دادگاه تجدیدنظر است. رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: برابر ضوابط و مقررات قانونی، رسیدگی به اعتراض فرد مورد نظر به دادگاه تجدیدنظر ارجاع شده است. اسماعیلی به محکومیت این فرد اشاره و تصریح کرد: از آنجا که این پرونده دارای محکومیت حبس است، دادگاه تکلیف دارد وقت رسیدگی تعیین کند تا در جلسه رسیدگی به اعتراض متهم رسیدگی شود. این متهم یکی از دیپلمات‌های سابق و عضو تیم قبلی مذاکرات هسته‌ای است که سابقه محکومیت به حبس تعزیری و محرومیت از مشاغل دیپلماتیک در وزارت امورخارجه و اشتغال در امور بین‌الملل سایر نهادها و ارگان‌های کشور در ارتباط با مسائل امنیتی را در پرونده خود دارد.
 


Page Generated in 0/0057 sec