printlogo


کد خبر: 177566تاریخ: 1396/4/12 00:00
اخبار

ابوالقاسم طالبی  سریال تاریخی می‌سازد
دستیار کارگردان فیلم «یتیم‌خانه ایران» گفت: فعلاً تمام تمرکز ابوالقاسم طالبی معطوف به نگارش فیلمنامه سریال است و چون تا پاییز طول می‌کشد وی امسال در جشنواره فیلم فجر حضور نخواهد داشت. به گزارش میزان، حسن لفافیان درباره وضعیت جسمانی ابوالقاسم طالبی گفت: خدا را شکر ابوالقاسم طالبی بعد از نخستین عمل خود که بعد از عید نوروز انجام داد دیگر به عمل جراحی نیاز پیدا نکرده و در حال حاضر در خانه مشغول استراحت است. وی در همین راستا افزود: کارگردان سینمای ایران این روزها در خانه مشغول نگارش فیلمنامه‌ای تاریخی برای یک سریال است. طالبی در نظر دارد نگارش این اثر را تا پاییز به اتمام رسانده و همان زمان پیش‌تولید این سریال را شروع کند اما هنوز چگونگی پخش این سریال مشخص نیست.

سه‌گانه «منافقین» را تکمیل می‌کنم
تهیه‌کننده فیلم‌های «سیانور» و «ماجرای نیمروز» اعلام کرد امسال می‌خواهد سه‌گانه منافقین را تکمیل کند. سیدمحمود رضوی، تهیه‌کننده سینمای ایران در تازه‌ترین پیام توئیتری خود اعلام کرده است: بعد از آتش به اختیار برای یک کار تمیز فرهنگی، نشست فرانسه جای هیچ تردیدی نگذاشت که سه‌گانه منافقین را امسال تکمیل کنم. این تهیه‌کننده سینمای ایران پیش از این فیلم‌های «سیانور» و «ماجرای نیمروز» را با این مضمون تهیه کرده بود و این بار می‌خواهد تیر نهایی این سه‌گانه را رها کند.

فیلمساز جامعه‌شناس نیست
پرویز شیخ‌طادی گفت: فیلمساز شهرشناس یا جامعه‌شناس نیست که درباره تمام موضوعات تخصص کافی داشته باشد و البته شغلش هم ایجاب نمی‌کند. در این راه کارشناسان با دادن ایده می‌توانند میانبر خوبی باشند. به گزارش فارس، کارگردان فیلم سینمایی «امپراتور جهنم» گفت: زمانی که جشنواره‌های تخصصی برگزار می‌شود، مسلما در آنها مسائل مهم نهفته است که باید فیلمساز با دقت بالا انتخاب شود تا موضوعات منسجم را برای فیلم خود برگزیند. ساخت فیلم منسجم نیازمند اتاق فکر همراه با کارشناس قوی و فیلمساز متبحر است تا با هدفی مشخص در ساخت فیلم درجه یک تلاش کنند. کارگردان فیلم «شکارچی شنبه» بیان کرد: موضوعات شهری باید از سوی کارشناسان اجتماعی و جامعه‌شناسان مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد و نتایج آن در اختیار فیلمساز قرار داده شود تا بتواند در ساخت فیلمش به او کمک کند و فیلمساز با نگاه تخصصی‌تر و کارآمدتر موضوعات خود را انتخاب کند.

«نفس» بزودی در شبکه خانگی
فیلم سینمایی «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار از چهارشنبه ۱۴ تیرماه در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود. به گزارش مهر، «نفس» روایت زندگی 4 کودک به نام‌های بهار، نادر، کمال و مریم است که به همراه پدرشان غفور و مادربزرگ خود در دهه ۵۰ خورشیدی نفس می‌کشند! دنیای این کودکان، دنیایی پر از رویاهای زیبای کودکانه است و قرار است رنگ حقیقت به خود بگیرد. مهران احمدی، پانته‌آ پناهی‌ها، گلاره عباسی، سیامک صفری، شبنم مقدمی، ساقی زینتی، محمدرضا شیرخانلو، سیده‌ساره نورموسوی، علی خانبابایی و جمشید هاشم‌پور ایفاگر نقش‌های فیلم سینمایی «نفس» هستند.

«مشق آسمان» سروده شد
دفتر شعر «مشق آسمان» سروده مریم زندی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد. به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، مریم زندی درباره این اثر گفت: مجموعه «مشق آسمان» شامل 12 شعر کودک است که همگی اینها در قالب چهارپاره سروده شده‌ و شعرها نیز شامل کشفیات کودکان از طبیعت و دنیای پیرامون آنهاست. وی ادامه داد: این مجموعه روایت‌های یک دختر خردسال از دنیای پیرامونش است، شعرها نیز برای گروه سنی (ب و ج) دوم تا پنجم ابتدایی است. گفتنی است مجموعه شعر «خرسم یکی یکدانه است» اثر دیگری از مریم زندی است که قرار است بزودی توسط سوره مهر منتشر شود. در قسمتی از کتاب شاعر اینگونه سروده است:
امروز املای مرا
هی می‌نویسد اشتباه
توی کتابم می‌کشد
خط‌های پررنگ و سیاه
انگار فکرش باز هم
مشغول چیز دیگری‌ست
باید کمی تیزش کنم
حال مدادم خوب نیست


Page Generated in 0/0061 sec