printlogo


کد خبر: 177567تاریخ: 1396/4/12 00:00
رویدادها

گیشه سینما آبرو ندارد
حمید نعمت‌الله که این روزها فیلم «رگ خواب» را در اکران دارد، از بی‌آبرو بودن گیشه سینمای ایران انتقاد کرد. این کارگردان سینما به شکلی صریح نسبت به تولید و اکران فیلم‌های نامرغوب گلایه کرد و با عنوان اینکه گیشه سینمای ایران به شکل سهل‌الوصول و ضایع درآمده است، برخی فیلم‌های سینمایی را همچون «ساندویچی کثیف» فاقد ارزش دانست.  کارگردان فیلم «بی‌پولی» درباره فروش آثار بنجل در سینمای ایران افزود: «متاسفانه از این فیلم‌های مبتذل استقبال می‌شود و گیشه سینمای ایران با این وضعیت آبرومند نیست». حمید نعمت‌الله در بخش دیگری از گفته‌هایش با کنایه به تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذارانی اشاره کرد که از قبال سینما برای خود دکانی می‌سازند! کارگردان فیلم «بوتیک» گفت: «آدم از فروش برخی فیلم‌ها خوشحال نمی‌شود و تنها سرمایه‌گذاران اینگونه فیلم‌ها می‌توانند مِلک بیشتری بخرند!»

سینما هدهد در جشنواره کودک
«سینما هدهد» ویژه برنامه سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان است که به صورت روزانه روی آنتن می‌رود و وقایع جشنواره را بررسی می‌کند. به گزارش فارس، گفت‌وگو با عوامل فیلم‌ها، هنرمندان و مسؤولان جشنواره از جمله بخش‌های گفت‌وگومحور این برنامه است. آیتم «درحاشیه» این برنامه نیز به صورت روزانه به بررسی طنز حواشی جشنواره می‌پردازد. آیتم «از جشنواره چه خبر» نیز به مرور اخبار جشنواره می‌پردازد. حضور داوران نوجوانی که وظیفه داوری آثار جشنواره را برعهده دارند در این ویژه‌برنامه از دیگر بخش‌هاست.  شبکه جهانی هدهد نخستین شبکه اسلامی بین‌المللی در حوزه کودک و نوجوان است که از طریق ماهواره فعالیت می‌کند. این مجموعه شبکه‌ها توسط دفتر آیت‌الله سیستانی مدظله‌العالی راه‌اندازی شده است.

نمایشگاه «ترامپیسم» در حوزه هنری
مسعود شجاعی‌طباطبایی، مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری از برگزاری نمایشگاه کاریکاتور با عنوان «ترامپیسم» خبر داد. به گزارش فارس، مسابقه بین‌المللی کاریکاتور «ترامپیسم» با هدف نمایش سیاست‌های مداخله‌جویانه و جنگ‌طلبانه رئیس‌جمهوری آمریکا برگزار شد. در این مسابقه هنری در مجموع 577 شرکت‌کننده، 1634 اثر ارسال کردند که داوران در مرحله مقدماتی 500 اثر را برای چاپ در کتاب ویژه ترامپیسم، انتخاب کردند. وی در پایان گفت: ترامپیسم یک واژه شناخته شده مانند نازیسم است و اگر در گوگل این واژه را جست‌وجو کنید سایت‌های مختلفی معرفی می‌شود. در واقع اندیشه‌هایی که ترامپ مبتنی بر نژادپرستی مطرح کرد یادآور نفرتی بود که در دوره هیتلر شاهدش بودیم. مختصاتی که این آدم، رفتارها و افکارش دارد می‌تواند نشان‌دهنده یک نوع تفکر باشد. جالب اینکه حضرت آقا پیش از انتخابات آمریکا انتخاب ترامپ را پیش‌بینی کرده بودند و بسیاری از سیاستمداران دنیا نگاه دقیق ایشان را تحسین کردند. ایشان از ترامپ بابت نشان دادن چهره واقعی آمریکا تشکر کردند. دلیل برگزاری این مسابقه نیز نشان دادن هرچه بیشتر تفکرات پوپولیستی و افراطی و نژادپرستانه این فرد است. مراسم اختتامیه مسابقه بین‌المللی کاریکاتور «ترامپیسم» 12 تیرماه در سالن سوره حوزه هنری برگزار خواهد شد.

«حمید صفت» روی صحنه می‌خواند
خواننده موسیقی رپ نخستین اجرای رسمی خود را در نمایش «لامبورگینی» با هنرنمایی سیامک صفری و اشکان خطیبی به صحنه تئاتر می‌برد. به گزارش مهر، حمید صفت که چند سالی هست قطعات و موزیک‌ویدئوهایش با مضامین عمدتا اجتماعی در فضای مجازی منتشر می‌شود، در نخستین اجرای رسمی خود به عنوان خواننده در نمایش «لامبورگینی» روی صحنه خواهد رفت. «لامبورگینی» جدیدترین نمایش سیامک صفری و اشکان خطیبی است. این نمایش از ۲۲ تیرماه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد رفت و حمید صفت با همان شمایل همیشگی و در قالب یک خواننده رپ در این نمایش به اجرای اثری جدید خواهد پرداخت. این خواننده پیش از این با اجرای آثاری چون «چمران»، «هیهات»، «فیک» و «بخشش» مورد توجه دوستداران موسیقی قرار گرفته بود. خبر حضور حمید صفت در اجرای نمایش «لامبورگینی» در حالی منتشر شده که گفته می‌شود مجوز فعالیت‌های رسمی حمید صفت در حوزه موسیقی نیز در آخرین مراحل اداری خود قرار دارد.


Page Generated in 0/0190 sec