printlogo


کد خبر: 177600تاریخ: 1396/4/12 00:00
چهارگوشه

مخالفت عربستان با عبور هواپیمای تمیم
عربستان از گشودن حریم هوایی خود به روی هواپیمای امیر قطر خودداری کرد. منابعی در حوزه خلیج‌فارس اعلام کردند، تمیم بن‌حمد، امیر قطر برای تماس تلفنی با سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی تلاش کرد اما درخواست وی با مخالفت روبه‌رو شد و به وی گفته شد ممنوع بودن پرواز شامل حال هواپیمای وی نیز می‌شود.

ترور 2 مقام ارشد ترکیه
مقام‌های رسمی ترکیه از کشته شدن ۲ مقام رسمی حزب عدالت و توسعه در جنوب شرق این کشور توسط شبه‌نظامیان کرد خبر دادند. به گزارش رویترز، اورهان مرجان، معاون حزب عدالت و توسعه در استان دیاربکر جمعه‌شب در مقابل منزلش هدف گلوله قرار گرفته و بر اثر جراحات وارد شده در بیمارستان جان باخت. همچنین طبق بیانیه دفتر استانداری وان ترکیه، شبه‌نظامیان کرد، آیدین آهی، معاون حزب عدالت و توسعه در استان وان را نیز شنبه‌شب به قتل رساندند. به گفته منابع امنیتی، افراد مسلح این مقام ارشد ترک را از خانه‌اش ربوده و سپس در نزدیکی آنجا وی را به قتل رسانده‌اند.

تخلیه فرودگاه شارل دوگل پاریس
ترمینال اف ۲ فرودگاه بین‌المللی شارل دوگل پاریس عصر شنبه گذشته برای ساعاتی تخلیه شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، منابع فرودگاهی اعلام کردند به دلیل ورود غیرمجاز یک فرد به داخل سالن انتظار پرواز، حدود ۲۰۰۰ نفر از محوطه ترمینال تخلیه شدند و عملیات برای جست‌وجو و اطمینان از نبود اشیای مشکوک آغاز شده و بدون یافتن مورد مشکوکی ساعت ۱۹ به پایان رسید. در این فاصله  ۸ پرواز لغو شده و حدود ۲۰ پرواز به تاخیر افتاد.

تیراندازی خونین در آرکانزاس
 رسانه‌های آمریکایی از وقوع تیراندازی در یک باشگاه شبانه در آرکانزاس آمریکا خبر دادند. در این تیراندازی 17 نفر زخمی شدند و عده‌ای نیز بر اثر ازدحام در هنگام خروج زیر دست و پا ماندند. حال یکی از مصدومان این حادثه که شنبه‌شب رخ داد، وخیم گزارش شده است. پلیس هرگونه احتمال تروریستی‌بودن این حادثه را رد و تحقیقات درباره بررسی علل وقوع این تیراندازی را آغاز کرده است.

حمله مسلحانه به مسجدی در بلخ
منابع محلی ولایت بلخ در شمال افغانستان اعلام کردند افراد مسلح در ولسوالی (شهرستان) چمتال این ولایت با تیراندازی به یک مسجد ۱۳ نفر را کشتند. طالبان اعلام کرده این حمله، فرماندهان دولتی و نیروهای مسلح وابسته به دولت را هدف قرار داده است. این حادثه در ۷۰ کیلومتری شهر مزار شریف، مرکز ولایت بلخ اتفاق افتاده است. برخی منابع گفته‌اند این افراد عضو نیروهای خیزش مردمی بودند.
 
انهدام خودروی زرهی امارات در یمن
یگان موشکی ارتش یمن یک خودروی زرهی امارات را در منطقه «العمری» در استان تعز واقع در جنوب غربی یمن منهدم کرد. این چندمین خودروی زرهی ائتلاف سعودی است که هدف حملات موشکی نیروهای یمنی قرار گرفته‎ است. ارتش یمن نیز بارها اعلام کرد تا زمانی که حملات ائتلاف سعودی علیه یمن ادامه داشته باشد، مواضع نظامی و تجهیزات شبه‌نظامیان ائتلاف را هدف حملات توپخانه‌ای و موشکی خود قرار می‌دهد.

احتمال خروج می ‌از مذاکرات بریگزیت
روزنامه ساندی‌تلگراف از اقدام دولت لندن به پیش آگهی دادن به رهبران تجاری انگلیس درباره احتمال خروج ترزا می، نخست‌وزیر این کشور از مذاکرات بریگزیت خبر داد. این روزنامه تصرح کرد، اقدام دولت می‌ مصرف داخلی دارد و در راستای القای این باور به مردم بریتانیا طراحی شده است که لندن در مذاکره با اتحادیه اروپایی جدی است و از مواضع خود کوتاه نمی‌آید. به گفته ساندی تلگراف، رهبران تجاری انگلستان بلافاصله پس از برگزاری انتخابات پارلمانی ماه گذشته (ژوئن) از سوی یکی از دستیاران سابق می‌ در جریان تصمیم احتمالی وی قرار گرفته‌اند.


Page Generated in 0/0055 sec