printlogo


کد خبر: 177618تاریخ: 1396/4/12 00:00
اخبار

داعش به ۴۰ کیلومتری مرز برسد نابود می‌شود
جانشین فرمانده کل ارتش گفت: نیروهای داعش اگر به ۴۰ کیلومتری مرز ما نزدیک شوند، استراتژی نیروهای مسلح این است قبل از رسیدن به مرز نابود شوند. به گزارش تسنیم، امیر احمد پوردستان در مراسم یادبود همسر آیت‌الله علم‌الهدی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا احتمال درگیری با داعش در مرزها وجود دارد، گفت: در نزدیکی استان دیاله عده‌ای از نیروهای داعش وجود دارند که البته نیروهای ما اشراف کامل اطلاعاتی نسب به آنها دارند. وی ادامه داد: ما به آنها اخطار داده‌ایم اگر به 40 کیلومتری مرز ما نزدیک شوند، استراتژی نیروهای مسلح این است قبل از رسیدن به مرز نابود شوند، امروز هم نیروی زمینی ارتش در مرزهای غرب کشور هم‌مرز با استان دیاله عراق مستقر است و کاملا در حال رصد هستیم و هیچ جای نگرانی وجود ندارد. امیر پوردستان در پاسخ به این سوال که در آزادسازی عملیات موصل ارتش ایران نقش داشته است یا خیر؟ اظهار داشت: در عملیات آزادسازی موصل نیروهای حشدالشعبی و ارتش عراق حضور داشتند.

توان بومی موشکی  از پایه‌های قدرت ایران است
دبیر شورایعالی امنیت ملی می‌گوید توان بومی موشکی ایران مطابق با نیاز خود برای ایجاد قدرت بازدارندگی سال‌هاست در عرصه افزایش دقت، برد و قدرت در حال توسعه است. علی شمخانی در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره آزادسازی موصل عراق گفت: مردم عراق ثابت کردند امنیت خریدنی نیست و به‌جای اعتماد به قدرت‌های خارجی با اتکا به خود و بسیج مردمی شکل گرفته براساس فتوای مرجعیت به این پیروزی دست یافتند. وی افزود: امروز عراق به برکت بسیج مردمی دارای سازمان دفاعی ثابت و مستحکم در برابر تهدیدات حال و آینده است. دریابان شمخانی در پاسخ به سوال دیگری درباره پیام پاسخ موشکی ایران به داعش عنوان کرد: توان بومی موشکی ایران مطابق با نیاز خود برای ایجاد قدرت بازدارندگی سال‌هاست در عرصه افزایش دقت، برد و قدرت در حال توسعه است و امروز یکی از پایه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

آغاز رزمایش دریایی امنیت و اقتدار پایدار  ۹۶
معاون عملیات نیروی دریایی راهبردی ارتش از آزمایش تجهیزات و سلاح‌های جدید در رزمایش دریایی امنیت و اقتدار پایدار 96 در پهنه دریای خزر که از روز گذشته آغاز شده است، خبر داد. به گزارش میزان، امیر دریادار دوم محمود موسوی در نشست خبری رزمایش دریایی امنیت و اقتدار پایدار 96 در ستاد ناوگان شمال اظهار داشت: رزمایش امنیت و اقتدار پایدار 96 از سلسله تمرینات و رزمایش‌های سالانه نیروی دریایی ارتش در پهنه دریای خزر است. وی با اشاره به برگزاری این رزمایش با بهره‌گیری از استعداد موجود در منطقه و ناوگان شمال افزود: در این رزمایش 5 روزه از یگان‌های شناور سطحی، پروازی، سامانه‌های موشکی ساحل به دریا، تیم‌های غواصی، بهداشت و درمان، سامانه‌های اطلاعاتی و شنودی، تیم‌های تکاور و عملیات جنگ‌های دریایی و همچنین مشارکت گسترده مراکز آموزشی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ناوگان شمال استفاده می‌شود.


 ترامپ یک تبلیغاتچی است
علی‌اکبر ولایتی گفت: آمریکا سروصدا زیاد دارد اما ترامپ یک هوچی و تبلیغاتچی است؛ مراکز فساد و قمارخانه را اداره کرده، از راه نامشروع به ثروت رسیده و سعودی‌ها را تلکه کرده است و همین‌گونه می‌خواهد دنیا را اداره کند. علی‌اکبر ولایتی در مراسم افتتاحیه هفتمین بازار فیلم اسلامی که در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: امروز نیز باید از این فرصت برای وضعیت کنونی منطقه استفاده کنیم، امروز پیروزی مسلمانان در منطقه ما از مسلمات تاریخ معاصر است و به برادران عراقی نیز برای آزادی موصل تبریک می‌گوییم. رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخشی از سخنانش عنوان کرد: ریشه داعش بعثی‌های عراق هستند و اینها با یکدیگر جمع شدند تا انتقام ساقط شدن صدام بعثی را بگیرند.


Page Generated in 0/0065 sec