printlogo


کد خبر: 177620تاریخ: 1396/4/13 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت مرحوم سیدرضا نیّری
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت مرحوم سیدرضا نیری را تسلیت گفتند. به گزارش دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌ العظمی خامنه‌‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت سلاله‌السادات مرحوم آقای حاج سیدرضا نیّری رحمه‌الله‌ علیه را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:
بسمه‌تعالی
درگذشت مرحوم سلاله‌‌السادات آقای حاج سیدرضا نیّری رحمه الله‌ علیه را به خاندان گرامی و همه‌ دوستان و همگامان این مرد مبارز قدیمی و فعال اجتماعی تسلیت عرض می‌کنم.
ایشان از دوران جوانی در فعالیت‌های مبارزاتی وارد و از آغاز پیروزی انقلاب در تلاش‌های گسترده‌ اجتماعی و خدماتی فعال بودند. دامنه‌ این فعالیت‌ها به بیرون از مرزهای کشور نیز کشیده می‌شد. مجموعه‌ خیّرین سلامت از یادگارهای ارزنده ایشان است.
رحمت و مغفرت الهی بر این انسان مجاهد و پر تلاش باد.
سیدعلی خامنه‌ای
12 تیر96

تحویل «تانک کرار» به نیروی زمینی ارتش تا پایان سال
فرمانده نیروی زمینی ارتش از الحاق تانک کرار تا پایان سال جاری به نیروی زمینی ارتش خبر داد. امیر کیومرث حیدری در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به آخرین مراحل تحویل تانک کرار به نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: ان‌شاءالله بزودی تانک کرار را تحویل می‌گیریم، این تانک آماده است. وی با بیان اینکه وزارت دفاع این تانک را آماده کند، ان‌شاءالله تا اواخر سال جاری آن را تحویل خواهیم گرفت، افزود: تانک کرار، تانک بسیار خوب، ایده‌آل و عملیاتی است که مورد آزمایش قرار گرفته و در رزمایش نیز شرکت کرده است. فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین از ارتقای تانک‌های تی72 به استاندارد کرار خبر داد و گفت: ارتقا در همه زمینه‌ها جزو برنامه‌های نیروی زمینی ارتش است و حوزه زرهی نیز یکی از این موضوعات است. امیر حیدری افزود: ان‌شاءالله تا پایان سال جاری نیز ارتقای تانک‌های تی72 عملیاتی می‌شود.

دولت اقداماتش درباره بنیاد علوی را به مجلس ارائه کند
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از حکم صادر شده برای مصادره بنیاد علوی تاکید کرد: وزارت امور خارجه مانع اجرای حکم بنیاد علوی در آمریکا شود. محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره رای دادگاه آمریکا برای مصادره ساختمان بنیاد علوی به بهانه تروریسم، اظهار داشت: بنیاد علوی دولتی نیست با این حال چه بخش خصوصی چه بخش دولتی باشد به لحاظ اصل محترم بودن حاکمیت دولت‌ها در حقوق بین‌الملل اگر هر کشور ادعایی علیه کشوری داشته باشد باید از طریق محاکم بین‌المللی از جمله دیوان دادگستری بین‌المللی و دیوان داوری لاهه پیگیری شود. نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکایی‌ها با ادعای جبران خسارت  ناشی از اقدامات تروریستی که نه ثابت شده است و نه دلیلی برای آن وجود دارد، دست به مصادره ساختمان بنیاد علوی زده اند که اقدامی کاملا یک‌طرفه محسوب می‌شود. وی گفت: انتظار می‌رفت پس از آنکه دادگاه آمریکا رای اولیه برای پرونده بنیاد علوی صادر کرد، وزارت امور خارجه ورود می‌کرد و مانع ادامه‌دار شدن دادگاه می‌شد که امروز چنین حکمی صادر نمی‌شد. نماینده مجلس تاکید کرد: با این حساب می‌خواهیم وزارت امور خارجه توضیح دهد در زمینه پرونده بنیاد علوی چه اقداماتی صورت داده و چرا در نهایت چنین حکمی صادر شد.  

کشف دستگاه‌های جاسوسی  در شمال تهران
نیرو‌های اطلاعات سپاه تهران صد‌ها دستگاه بیسیم، تجهیزات شنود، جاسوسی و استراق سمع را در شمال تهران کشف کردند. به گزارش کانال تلگرامی خبرگزاری صداوسیما، یک منبع آگاه از کشف دستگاه‌های جاسوسی در تهران خبر داد و اظهار داشت: این تجهیزات از یک باند شناسایی و کشف شد که به صورت سازمان‌یافته، اقدام به فروش این تجهیزات در داخل کشور می‌کرد. به گفته این منبع آگاه، به‌دنبال پیگیری این پرونده، ۴ نفر از عناصر اصلی این باند شناسایی و دستگیر شدند و مشخص شد تجهیزات کشف‌شده از استان‌های مرزی به صورت قاچاق وارد کشور شده بود.


Page Generated in 0/0055 sec