printlogo


کد خبر: 177622تاریخ: 1396/4/13 00:00
دیپلماسی

نقش موثر مرجعیت شیعه در تجمیع مردم عراق و آزادسازی موصل
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: مرجعیت شیعه در تجمیع مردم عراق و آزادسازی موصل نقش بسزایی داشت. به گزارش مهر، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در حاشیه مراسم ترحیم همسر آیت‌الله علم‌الهدی درباره نقش آیت‌الله العظمی سیستانی در آزادسازی شهر موصل اظهار کرد: مرجعیت شیعه در تجمیع مردم عراق و آزادسازی موصل نقش بسزایی داشت. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شنیده‌ها حاکی از جایگزینی آیت‌الله مجتهد شبستری به جای شما در جامعه روحانیت است، آیا این موضوع را تایید می‌کنید؟ گفت: من تاکنون درباره این مساله چیزی نشنیده‌ام. دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا پیرامون ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام با شما صحبت شده است؟ اظهار داشت: من چیزی نشنیده‌ام.

قدردانی از نقش آیت‌الله خامنه‌ای و آیت‌الله سیستانی در حفظ عراق
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق از نقش سازنده رهبر جمهوری اسلامی ایران و مرجعیت عالی شیعیان در عراق در حفظ کشورش در مقابل داعش، قدردانی کرد. عمار الحکیم با تقدیر از حمایت‌های  رهبر جمهوری اسلامی ایران و مرجعیت عالی شیعیان در عراق  از بسیج مردمی (الحشدالشعبی) در نبرد با داعش گفت: اگر امام خامنه‌ای و امام سیستانی نبودند، عراق از بین رفته بود. در بیانیه دفتر رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق که نسخه‌ای از آن به دست پایگاه خبری عراقی «کتابه» رسیده، آمده است: با نزدیک شدن به تکمیل روند آزادی موصل به اذن الهی و باز شدن راه پیروزی بر ما، باید از  امام خامنه‌ای و امام سیستانی سپاسگزاری کنیم که تمام مومنان را به نبرد برای آزادسازی وطن از نجاست داعشی‌ها و اشرار فراخواندند و این امر به تحقق پیروزی ما منجر شد. وی افزود: راهنمایی‌های آنها، تاثیر زیادی در این پیروزی بزرگ و دستیابی ما به نتایجی عالی داشته است.

نسبت به حج ۹۶ نگرانیم
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نسبت به تغییرات اخیر در عربستان و موضوع حج نگرانیم، گفت: در این زمینه اقداماتی را در دست طراحی داریم. علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با مهر، درباره ملاحظات مدنظر کمیسیون امنیت ملی مجلس برای اعزام حجاج ایرانی به حج تمتع 96 با توجه به تغییرات سیاسی اخیر در عربستان سعودی اظهار داشت: ما به عنوان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این باره نگرانیم؛ به همین دلیل هم استدلال‌های خود را به مقامات ذی‌ربط منعکس خواهیم کرد. وی تاکید کرد: البته تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه بر عهده شورایعالی امنیت ملی است اما ما نیز قطعا تا قبل از فرارسیدن موعد اعزام حجاج، در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با مسؤولان مربوط جلسه خواهیم داشت و در این زمینه اقداماتی را در دست طراحی داریم. گفتنی است، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، حدود 3 هفته قبل نیز با مسؤولان سازمان حج و زیارت کشورمان، ملاحظات و نگرانی‌های خود را درباره شرایط حضور زائران ایرانی در حج تمتع امسال، با توجه به باقی ماندن مطالبات گذشته - بویژه پرونده فاجعه منا - در میان گذاشته بودند.

سفر هیأت ایرانی به قزاقستان  برای شرکت در مذاکرات آستانه ۵
هیات اعزامی ایران به پنجمین کنفرانس بین‌المللی سوریه بامداد دوشنبه ۱۲ تیرماه تهران را به مقصد آستانه پایتخت قزاقستان ترک کرد. هیات اعزامی جمهوری اسلامی ایران به پنجمین کنفرانس بین‌المللی سوریه به ریاست حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه بامداد دوشنبه 12 تیر ماه 96 تهران را به مقصد آستانه پایتخت قزاقستان ترک کرد. هیات ایران در پنجمین کنفرانس بین‌المللی صلح سوریه مطابق برنامه تنظیم شده، ظهر دیروز وارد آستانه شده و برنامه کاری خود را آغاز خواهد کرد. نشست‌های کارشناسی کنفرانس آستانه 5، عصر دوشنبه 12 تیر برگزار شد و سطح بالای کنفرانس، سه‌شنبه و چهارشنبه 13 و 14 تیرماه برگزار می‌شود.


Page Generated in 0/0052 sec