printlogo


کد خبر: 177637تاریخ: 1396/4/13 00:00
چرا برانکو مخالف سرسخت جدایی طارمی است؟
مهاجمی فراتر از یک گلزن

مهدی طاهرخانی: اگرچه برانکو در مواجهه با سوال خبرنگاران درباره مهدی طارمی، اعلام کرد با پیشرفت این بازیکن مخالف نیست اما بدون شک نبود بهترین گلزن 2 فصل اخیر لیگ برتر، در پرسپولیس هزینه بسیار سنگینی برای این تیم خواهد داشت. طارمی همه تلاشش را می‌کند تا به یکی از لیگ‌های درجه 2 اروپا برود اما مساله اصلی نیاز پرسپولیس به اوست. برانکو فصل قبل تیمش را بدون طارمی بست اما وقتی با بازگشت عجیب او از ترکیه مواجه شد، برخلاف رضاییان نتوانست او را از تاکتیک اصلی تیمش خط بزند. بدون شک تاثیرگذاری این دو بازیکن در لیگ پانزدهم به یک اندازه بود اما برانکو در لیگ شانزدهم نشان داد بدون رامین می‌تواند تیمش را قهرمان کند ولی بدون طارمی این کار بسیار مشکل است. البته او برای اینکه نشان دهد مخالف پیشرفت بازیکن تیمش نیست در رسانه‌ها عنوان کرده اگر پیشنهاد خوب اروپایی برسد، مخالف جدایی طارمی نخواهد بود. برانکو می‌خواهد با این حرف حسن نیتش را به بازیکنش نشان دهد، چرا که اگر طارمی نتواند جدا شود آن وقت روحیه همیشگی را برای حضور در ترکیب پرسپولیس نخواهد داشت. از این رو برانکو با این جبهه‌گیری می‌خواهد به طارمی یا سایر بازیکنانی که قصد جدایی دارند، بفهماند آنچه برای او اهمیت دارد تیم است نه یک بازیکن خاص.
اما وقتی باشگاه برای جدایی بهترین مهاجمش، می‌گوید رقم رضایتنامه یک میلیون یورو است یعنی سنگ بسیار بزرگی را پیش پای او می‌گذارد. طارمی فصل قبل با رقمی نزدیک به 2 میلیارد راضی به امضای قرارداد 2 ساله شد اما در آغاز این فصل خبری از حسین هدایتی نیست و همین امر موجب شده او تصمیم به جدایی بگیرد.
با این وجود جدایی طارمی تبعات بسیار سنگینی را برای قرمزها دارد. او مهم‌ترین بازیکن برانکو در فاز هجومی است. مساله اصلی تعداد گل‌های زده‌اش نیست، چرا که با وجود گادوین منشا می‌شود جای خالی طارمی را در نوک حمله براحتی پر کرد اما آنچه طارمی در پرسپولیس عهده‌دار آن است طراحی حملات است. او نقش بسزایی در ضدحملات دارد و با پاس‌های عرضی‌اش موجب حرکت وینگرهای دو طرفش می‌شود. در بسیاری از مواقع هم که قرمزها با لایه فشرده مدافعان حریف مواجه شدند هنر پنالتی‌گیری طارمی به مدد آنها آمده است. از این رو برانکو می‌داند از دست دادن آقای گل یعنی عوض شدن نوع حملات پرسپولیس در حمله.
بعید است باشگاه‌های اروپایی که در بهترین حالت رقمی نزدیک به 400 هزار یورو به بازیکنان ایرانی می‌دهند و در این بین گفته می‌شود کاوه رضایی فقط 200 هزار یورو گرفته، حاضر شوند فقط یک میلیون یورو پول رضایتنامه به طارمی بدهند.
از آنجایی که در سال منتهی به برگزاری جام‌جهانی 2018 روسیه قرار داریم طبعا مهدی طارمی در صورت عدم ترانسفر دچار افت فنی و روحی نخواهد شد، چرا که تنها در صورت آماده بودن در ترکیب اصلی پرسپولیس او جایگاه ثابتش در تیم‌ملی را حفظ می‌کند. برانکو هم قطعا به مهاجمش گفته مخالفتی با جدایی و پیشرفتت ندارم اما سنگ بزرگ رضایتنامه یک میلیون یورویی، همان دلیل اصلی مخالفت برانکو است.
پرسپولیس با توجه به خریدهای انجام داده و تقویت همه جانبه بیشتر از هر زمان دیگری به موفقیت و حضور در فینال آسیا نزدیک است و اگر آنها مهم‌ترین گلزن خود را از دست بدهند، یعنی گام بزرگ رو به عقبی را برداشته‌اند. باشگاه الاهلی از زمانی که متوجه شد باید برای صعود از سد پرسپولیس بگذرد، خریدهای بسیار زیاد و متنوعی را انجام داده  و طبیعتا حکام این کشور به‌خاطر درگیری‌های منطقه، بیشترین کمک را به الاهلی می‌کنند تا دست‌کم در آوردگاه فوتبال، برنده این جنجال‌ها باشند اما متاسفانه در اینجا هیچکس حواسش به آن بازی حساس نیست و پرسپولیس این روزها درگیر راضی کردن مهم‌ترین بازیکنش برای ماندن است آن هم بازیکنی که یک بار فصل قبل طعم انتخاب اشتباه احساسی را چشید.
طارمی در پرسپولیس ماندنی شد
با اعلام مسؤول نقل و انتقالات پرسپولیس جدایی مهدی طارمی از این تیم منتفی شد. در حالی که قرار بود مهدی طارمی تا پایان دیروز اعلام نهایی خود در راستای پیشنهادات تیم‌های خواهانش و درخواست پرسپولیس به مسؤولان این تیم را اعلام کند، ترکاشوند از ادامه همکاری این بازیکن با سرخپوشان و حضورش در تمرینات خبر داد. ترکاشوند با اعلام اینکه طبق تصمیم‌گیری سابق این بازیکن فرصت داشته مسائل مربوط به پیشنهادات خود را با باشگاه هماهنگ کند، ادامه داد: همانطور که گفته شد این بازیکن با فرصت 14 روزه از باشگاه می‌توانست در تمرینات غایب باشد. با توجه به اینکه تا این لحظه هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده، این بازیکن باید در تمرین حاضر شود. صمد ابراهیمی، وکیل مهدی طارمی نیز با حضور در باشگاه و طی جلسه‌ای با مسؤولان این تیم از حضور این بازیکن و تصمیم قطعی‌اش برای ادامه همکاری با سرخپوشان در فصل آینده خبر داد و بنابراین او از امروز سه‌شنبه در تمرین و در جمع شاگردان برانکو ایوانکوویچ حاضر خواهد شد.
 


Page Generated in 0/0119 sec