printlogo


کد خبر: 177640تاریخ: 1396/4/13 00:00
غوغای ژرمن‌ها در فوتبال جهان
چشمه خشک نشدنی

تنها چند روز بعد از قهرمانی سزاوارانه ژرمن‌ها در تورنمنت جذاب جام ملت‌های زیر 21 سال اروپا با شکست‌دادن اسپانیا در فینال، مانشافت قهرمانی جام کنفدراسیون‌ها را برای نخستین‌بار به دست آورد تا روزهای رویایی فوتبال در آلمان، همچنان ادامه داشته باشد. در فاصله 2 ماه تا آغاز جام کنفدراسیون‌ها در روسیه، یوگی لو مشخص کرد قصد ندارد با همه نفرات اصلیش در این تورنمنت شرکت کند. او که به جام کنفدراسیون‌ها به چشم فرصتی ایده‌آل برای محک‌زدن بازیکنان جوان مدنظرش نگاه می‌کرد، نفراتی مثل هوملس، بوآتنگ، لروا سانه، مسعوت اوزیل، تونی کروس، سامی خدیرا، ایلکای گندوگان، توماس مولر، آندره شورله و ماریو گوتزه را از فهرست بازیکنان تیمش در این تورنمنت کنار گذاشت و مانوئل نویر و مارکوس رویس نیز به دلیل مصدومیت، با تیم به روسیه سفر نکردند. پیراهن ژرمن‌ها در این جام، به مهره‌هایی جوان سپرده شد. یو آخیم لو با 6 بازیکن زیر 23 سال به روسیه رفت که از بین آنها تنها جاشوا کیمیش یک مهره شناخته‌شده با شهرت جهانی بود و 5 بازیکن جوان دیگر، نخستین تجربه‌های ملی را پشت‌سر می‌گذاشتند.
تیبو ورنر 21 ساله، یکی از همین بازیکن‌ها بود. او در طول فصل توانسته بود 21 بار برای لایپزیک گلزنی کند و نوشابه‌های انرژی‌زا را در جایگاه یک تیم مدعی قرار بدهد. ورنر با نمایشی درخشان در روسیه، 3 بار برای تیم گل زد و یکی از 2 آقای گل مشترک این جام  لقب گرفت. آقای گل دیگر، یکی دیگر از مهره‌های کم‌سن‌وسال آلمان بود؛ یک هافبک میانی مهارنشدنی. لئون گورتسکا 22 ساله بویژه در نبرد نیمه‌نهایی با مکزیک دست به شاهکار زد و با 2 گل تماشایی، امید تیم سبزپوش برای بازگشت به مسابقه را از بین برد. او نخستین‌بار در 19 سالگی به تیم ملی دعوت شد اما به دلیل مصدومیت، کمپ آماده‌سازی مانشافت برای جام‌جهانی 2014 را ترک کرد. لئون بازی در المپیک را به همین دلیل از دست داد اما در روسیه، بالاخره بدشانسی دست از سر او برداشت. ستاره شالکه که تنها یک سال از قراردادش با این باشگاه باقی‌مانده، در طول جام مورد توجه بایرن‌مونیخ قرار گرفت تا احتمالا یک سال بعد به عنوان بازیکن آزاد به آلیانس آرنا منتقل شود. ژولین برانت، یکی دیگر از پدیده‌های لو در جام کنفدراسیون‌ها بود. وینگر بااستعداد لورکوزن در 21 سالگی جوان‌ترین بازیکنی است که توانسته در 6 دیدار متوالی بوندس‌لیگا گلزنی کند. نیکلاس سوله که در مسابقه فینال برای دقایقی به زمین فرستاده شد، پدیده دیگری بود که در ترکیب فیکس آلمان جایی نداشت. این مدافع 21 ساله با قامت یک‌متر و 95 سانتی‌متری، با تبحر خاصش در بازی روی هوا به تازگی به بایرن‌مونیخ پیوسته است. درست مثل سوله، بنجامین هندریکس هم در جام کنفدراسیون‌ها ثابت بازی نکرد اما تردیدی در استعداد فوق‌العاده این بازیکن وجود ندارد. مهره محبوب هواداران لورکوزن با 20 سال سن، جوان‌ترین شاگرد یوگی در جام کنفدراسیون‌ها بود.
قبل از آغاز جام، این 5 بازیکن روی هم تنها 17 بازی و یک گل ملی در کارنامه داشتند اما حالا 3 نفر از آنها، پتانسیل فیکس ‌شدن در تیم اصلی آلمان را به نمایش گذاشته‌اند و انتظار می‌رود همه این 5 نفر در فهرست‌های بعدی سرمربی تیم ملی آلمان دیده شوند. به احتمال زیاد در رنکینگ بعدی فیفا، تیم‌ملی آلمان، تیم دوم آلمان و تیم زیر 21 سال آلمان، به ترتیب 3 تیم‌ملی برتر دنیای فوتبال خواهند بود!
 


Page Generated in 0/0052 sec