printlogo


کد خبر: 177641تاریخ: 1396/4/13 00:00
اخبار

تیم‌ملی صاحب بهترین جایگاه در ۱۱ سال گذشته می‌شود
تیم تحت ‌هدایت کارلوس کی‌روش در رده‌بندی پیش‌روی فیفا 7 پله صعود خواهد کرد. در حالی که فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) قرار است پنجشنبه 6 جولای (15 تیر) رده‌بندی ماهانه تیم‌های ملی جهان را اعلام کند، سایت «فوتبال رنکیگز» براساس فرمول‌های موجود اقدام به پیش‌بینی جایگاه‌ تیم‌های ملی جهان کرد که تیم‌ملی کشورمان با صعودی 7 پله‌ای در رده بیست‌وسوم جهان قرار می‌گیرد و همچنان بهترین تیم آسیایی این رده‌بندی است. نکته جالب این رده‌بندی این است که تیم‌ملی فوتبال ایران صاحب بهترین جایگاه پس از 11 سال و 2 ماه در رده‌بندی فیفا خواهد شد.  بهترین رده ایران در رده‌بندی فیفا جایگاه بیست‌وپنجم در ماه مه ‌2006 بوده است. در قاره آسیا پس از ایران، تیم‌های استرالیا (رده 44 جهانی/ 4 پله صعود)، ژاپن (رده 46 جهانی/ یک پله سقوط)، کره‌جنوبی (رده 52 جهانی/ 9 پله سقوط)، عربستان (رده 62 جهانی/ 9 پله سقوط) و ازبکستان (رده 64 جهانی/ 2 پله سقوط) به‌ترتیب در رده‌های دوم تا پنجم هستند. برزیل، آلمان، آرژانتین، سوییس، لهستان، شیلی، پرتغال، کلمبیا، فرانسه و بلژیک هم در رده‌های اول تا دهم این رده‌بندی هستند.

عطاءالله بهمنش درگذشت
گزارشگر و مفسر باسابقه ورزشی ایران دارفانی را وداع گفت. عطاءالله بهمنش پس از یک ماه بستری در بیمارستان به دلیل سکته مغزی، سرانجام ساعت 22:30 (یکشنبه) در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بانک ملی تهران درگذشت. استاد بهمنش که ۹۴ سال داشت، سال‌ها به علت بیماری از شرایط چندان مناسبی برخوردار نبود.  او نخستین گزارشگری زنده ورزشی در رادیو را در سال ۱۳۳۷ برای رقابت دوومیدانی انجام داد. بهمنش نویسندگی را از دی ماه ۱۳۳۰ در مجله ورزشی «نیرو و راستی» شروع کرد.  او در سال‌های ۱۳۳۳ تا ۱۳۳۷ در نشریه امید ایران می‌نوشت و پس از آن نیز از نویسندگان اصلی هفته‌‌نامه کیهان ورزشی و دنیای ورزش به شمار می‌آمد و با نشریاتی همچون روزنامه اطلاعات، گلبانگ، روزنامه ری و ایران ورزشی نیز همکاری داشت. بیشترین فعالیت بهمنش در زمینه ورزش کشتی بوده است و او چند سال دبیر و نایب رئیس فدراسیون کشتی ایران بود.

«مسی» روز شنبه برای تمدید قرارداد به بارسلون می‎رود
«لیونل مسی» قرار است بالاخره به شایعات پایان دهد و بعد از اینکه مراسم ازدواجش را برگزار کرد، روز شنبه به اسپانیا بازمی‎گردد تا قراردادش را با باشگاه تمدید کند. مسی روز شنبه به اسپانیا سفر می‎کند تا قراردادش را با باشگاه بارسلونا تمدید کند.  طبق ادعای روزنامه مارکا، ستاره آرژانتینی که چندی پیش مراسم عروسی‎ خود را در روزاریوی آرژانتین برگزار کرد قصد دارد روز شنبه به اسپانیا بازگردد. این در حالی است که اخیرا حواشی زیادی درباره قرارداد او به وجود آمده و خیلی‌ها صحبت از احتمال جدایی او از بارسا می‌کنند.  هرچند خود این بازیکن بارها مدعی شده تصمیمی برای رفتن ندارد و می‎خواهد در صورت ممکن فوتبالش را در این تیم به پایان ببرد.  

بی‌اطلاعی عجیب فدراسیون بوکس از محرومیت سجاد محرابی
فدراسیون بوکس در اقدامی قابل تامل همچنان منتظر پاسخ فدراسیون جهانی درباره محرومیت یا عدم محرومیت بوکسور ۷۵ کیلوگرم خود است. تیم‌ملی بوکس در حالی تمرینات خود را در شهرستان‌های کشور و با ابتدایی‌ترین امکانات تجربه می‌کند که خبری از ملی‌پوشان باسابقه و مدال‌آوران باتجربه در آن نیست.  این در حالی است که برخی بوکسورهای قدیمی همچنان می‌توانند به ترکیب تیم‌ملی بازگردند اما با انتخاب گزینشی و سلیقه‌ای برخی مسؤولان فدراسیون مواجه می‌شوند. پیش از رقابت‌های جهانی باکو بود که فدراسیون جهانی اطلاع داد نماینده ۷۵ کیلوگرم تیم‌ملی مدتی قبل در مسابقات زیرزمینی بوکس حضور پیدا کرده و تا پایان زمان محرومیت به دلیل این اقدام اجازه شرکت در هیچ رقابتی را ندارد.  این در حالی است که سجاد محرابی در گفت‌وگویی مدعی شد فدراسیون بوکس باعث محرومیت وی شده و این محرومیت در حال حاضر به پایان رسیده است. قسمت جالب ماجرا اینجاست که یکی از مسؤولان فدراسیون بوکس در حالی که هنوز مطمئن نیست از تداوم محرومیت محرابی سخن می‌گوید اما علی دانشمندفر، دبیر فدراسیون بوکس در گفت‌وگو با مهر در این باره تصریح کرد: مدت‌هاست با آیبا (فدراسیون جهانی بوکس) در حال مذاکره هستیم تا به ما پاسخ دهند آیا محرابی محروم است یا محرومیتش به پایان رسیده است.


Page Generated in 0/0055 sec