printlogo


کد خبر: 177642تاریخ: 1396/4/13 00:00
اخبار

درآمدزایی به سبک چلسی
آدام شرگولد: پنجره نقل و انتقالات تابستانی کمی باز شده اما چلسی هنوز از درآمد حاصل از معامله‌های فروش بازیکنانش آنقدر هیجان‌زده و شوکه است که نتوانسته وارد بازار شود و خرید مهمی انجام دهد. مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر در سال 2017 تاکنون تنها از فروش 7 بازیکن نزدیک به 130 میلیون پوند درآمد داشته و این در حالی است که فروش‌های اصلی این تیم هنوز جریان پیدا نکرده است. آخرین فروش آنها به همین روز جمعه بازمی‌گردد که مدافع هلندی خود یعنی ناتان آکه را با مبلغ 20 میلیون پوند به بورنموث واگذار کردند تا برای حضور در بازار نقل و انتقالات تابستانی که در استمفوردبریج روزهای شلوغی را رقم می‌زند، شرایط بهتری داشته باشند.
همه این فرآیند فروش و درآمدزایی به ماه ژانویه بازمی‌گردد، زمانی که باشگاه ثروتمند شانگهای چین حاضر شد برای خرید اسکار بزریلی 60 میلیون پوند بپردازد تا اینگونه بخش عمده‌ای از هزینه‌های چلسی برای جابه‌جایی‌های تابستانی فراهم شود. همچنین در پنجره زمستانی آبی‌های لندن پاتریک بامفورد را در ازای 6 میلیون پوند به میدلزبورو واگذار کردند که اگر این بازیکن بتواند برای این تیم منطقه ریورساید موثر باشد، این مبلغ تا 10 میلیون پوند بالا می‌رود. بامفورد 23 ساله به این نتیجه رسیده بود که هیچ‌وقت شانس در چلسی به او روی خوش نشان نمی‌دهد تا بار دیگر به صورت قرضی راهی تیم دیگری شود. او طی 5 سال گذشته 6 بار با قراردادهای قرضی راهی تیم‌های دیگر شده است. در ماه مه ‌پس از قهرمانی چلسی در لیگ برتر، آنتونیو کونته تصمیم گرفت بدون از دست دادن کوچک‌ترین زمانی به پیرایش ترکیب عظیم‌الجثه تیم خود دست بزند و زائده‌های آن را بگیرد. تاکنون چندین بازیکن به فروش رسیده‌اند و حالا که پنجره نقل و انتقالات به طور رسمی باز شده، فرآیند انتقال کامل آنها به تیم‌های آینده‌شان انجام می‌شود. یکی از این بازیکنان آسمیر بگوویچ است که همچون آکه راهی بورنموث می‌شود تا از دروازه این تیم محافظت کند. مبلغ این انتقال 10 میلیون پوند است. همچنین خوان کوادرادو که هرگز نتوانست مورد توجه کونته قرار بگیرد، قرارداد قرضی‌اش با قهرمان ایتالیا یوونتوس به مبلغ 3/17 میلیون پوند به صورت دائم می‌شود. این انتقال با توجه به بندی که در قرارداد این بازیکن کلمبیایی وجود داشت و انتقال دائمش را منوط به قهرمانی یووه می‌دانست، خود به خود انجام شده است. کریستین آتسو غنایی، دیگر بازیکنی است که به طور قرضی در نیوکاسل حضور داشت و حالا با 2/6 میلیون پوند کاملا به این تیم واگذار می‌شود. جالب اینجاست که آتسو از سال 2013 در چلسی حضور داشته اما نتوانسته حتی یک بازی برای این تیم داشته باشد و در عوض 5 بار به طور قرضی به تیم‌های دیگر واگذار شده است. در عین حال کونته مانع فروش برتارند ترائوره به لیون در ازای مبلغ 8/8 میلیون پوند شده است. این بازیکن تیم ملی بورکینافاسو فصل گذشته را به طور قرضی در آژاکس بازی کرد. تایید فروش آکه به بورنموث به این معناست که چلسی تا این مقطع از سال که کمی بیش از نیم آن سپری شده، حدود 130 میلیون پوند از فروش بازیکنانش درآمد داشته است. علاوه بر این، آنها برای فروش مهاجم جوان خود دومنیک سولانکه از لیورپول پیشنهادی دریافت کرده‌اند که در حال بررسی آن هستند. تعداد زیادی از بازیکنان هم به صورت بازیکن آزاد از باشگاه جدا شده‌اند که در میان آنها جان اوبی میکل به تیانجین، برانیسلاو ایووانویچ به زنیت و الکس کیوومایا به دانکستر منتقل شده‌اند. همچنین کاپیتان جان تری و الکس داوی، مدافع جوان اسکاتلندی با نزدیک شدن به انتهای مدت قراردادشان در اختیار باشگاه قرار گرفتند تا تیم‌های آینده خود را پیدا کنند.


گلایه‌های تند همسر پورحیدری
همسر مرحوم پورحیدری به انتقاد تند از افتخاری، مدیرعامل استقلال پرداخت. فریده شجاعی، همسر مرحوم پورحیدری امید زیادی داشت که عضو هیات‌مدیره آبی‌پوشان شود اما نه‌تنها انتخاب نشد بلکه برخورد خوبی هم با او صورت نمی‌گیرد و حسابی از مدیران استقلال گلایه دارد. او گفت: 2 هفته پیش افتخاری تماس گرفت تا به باشگاه بروم، در کمال ناباوری به من گفتند قرارداد منصورخان غیرقانونی بوده و ایشان مطالباتی ندارد. منصور 10 تا قرارداد داشت که یک ریال هم پرداخت نشده، من واقعا متاسفم که چنین رفتارهایی صورت می‌گیرد. شجاعی ادامه داد: فکر می‌کنم چند ماه فکر و برنامه‌ریزی شده است که حق آن مرحوم به این شکل پایمال شود و چنین تصمیم خنده‌داری اخذ شود.  به من می‌گویند چون منصور پورحیدری عضو هیات مدیره بوده نمی‌توانسته سرپرست باشد، براساس این قانون خودساخته الان که افتخاری هم نمی‌تواند مدیرعامل باشد. منصور پورحیدری عاشقانه تمام وقت و زندگی خود را برای استقلال صرف کرد بدون هیچ منتی اما الان ... .
 


Page Generated in 0/0055 sec