printlogo


کد خبر: 177648تاریخ: 1396/4/13 00:00
چهارگوشه

هاوکینگ: تصمیم ترامپ زمین را مانند ونوس می‌کند
استیون هاوکینگ، فیزیکدان برجسته در مصاحبه‌ای به مناسبت هفتاد و پنجمین سال تولدش گفت: تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از معاهده پاریس در نهایت به تغییراتی غیرقابل بازگشت در زمین منجر خواهد شد. به گفته او، این اقدام رئیس‌جمهور آمریکا سبب خواهد شد دمای زمین چنان بالا رود که سرنوشتی مشابه سیاره ونوس داشته باشد. به اعتقاد هاوکینگ، بهترین شانس انسان برای ادامه حیات، زندگی در سیاره‌های دیگر است.

تیراندازی مقابل مسجدی در فرانسه
یکشنبه‌شب تیراندازی افراد مسلح در خارج از مسجد ایالت آوینیون در فرانسه 8 زخمی بر جای گذاشت. این تیراندازی از سوی مقام‌های پلیس غیر تروریستی اعلام شده است. شاهدان عینی گفتند هنگام خروج عبادت‌کنندگان از مسجدالرحمه 2 مرد که سوار یک خودروی رنو بودند، به سمت جمعیت تیراندازی کردند. این حادثه 2 هفته پس از آن رخ می‌دهد که فردی در خارج از مسجدی در پارک فیینبوری لندن حاضران را به گلوله بست که در اثر این تیراندازی  یک نفر کشته و 9 نفر زخمی شدند.

مفقود شدن 17 نفر در حادثه رانندگی در آلمان!
پلیس آلمان اعلام کرد در حادثه آتش‌سوزی اتوبوسی در اتوبانی در ایالت باواریا، 17 نفر مفقود شدند. طبق اعلام پلیس آلمان، در این حادثه 31 نفر مجروح شدند که حال برخی از آنان وخیم است. این اتوبوس با 48 سرنشین در اتوبانی در ایالت باواریا با کامیون برخورد کرد. سخنگوی پلیس، گفت مسؤولان هنوز از سرنوشت 17 نفر که احتمال می‌رود تعدادی از آنها کشته شده‌اند خبر ندارد.

هشدار شدید‌اللحن چین به آمریکا
وزارت دفاع چین روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد با هرگونه ورود کشتی‌های جنگی آمریکا به مناطق چینی بشدت مخالف است. این واکنش پس از آن اتخاذ شد که یک ناوشکن آمریکایی در نزدیکی جزیره‌ای که چین مدعی مالکیت آن است، دریانوردی کرد. چین هشدار داد اقدامات نیروی دریایی آمریکا به صورت خطرناکی به فضای سیاسی حاکم بر پیشرفت روابط نظامی پکن و واشنگتن آسیب می‌رساند.


افشای ردپای اتباع ترکیه و آمریکا در حمله شیمیایی احتمالی
یک منبع نظامی و دیپلماتیک روس تحرکات مشکوک اتباع آمریکا و ترکیه درباره حمله شیمیایی احتمالی در سوریه را افشا کرد.  به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از مسکو، این منبع درباره آمادگی اعضای جبهه تروریستی النصره برای انجام اقدامات تحریک‌آمیز بر ضد سوریه با استفاده از گاز سارین در منطقه ادلب هشدار داد. بر اساس این گزارش، آماده‌سازی این عملیات تحریک‌آمیز در یکی از ساختمان‌ها در شهرک المغاره در استان ادلب صورت می‌گیرد و به‌نظر می‌رسد انبار تجهیزات و ماده سمی سارین در آن باشد. بر اساس افشاگری روس‌ها علاوه بر یکی از فرماندهان جبهه‌النصره، شماری از اتباع خارجی از جمله اتباع کشورهای آمریکا و ترکیه وارد این ساختمان شده‌اند تا اقدامات لازم برای انجام این عملیات تحریک‌آمیز را انجام دهند. به نظر می‌رسد هدف این اقدام تحریک‌آمیز که ممکن است به یک حمله شیمیایی دیگر در خان‌شیخون یا کفریا منجر شود تخریب وجهه دولت سوریه و شکست نشست‌های آتی درباره سوریه در آستانه باشد. پیش‌تر نیز ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره تبلیغات گسترده جدید بر ضد سوریه درباره به‌کارگیری این نوع سلاح هشدار داده بود.
شکوائیه سوری به سازمان ملل
از طرف دیگر سوریه در ۲ نامه به سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان مواضع اردن درباره حمایت از تروریست‌ها در جنوب این کشور را زیر سوال برد. وزارت خارجه سوریه 2 نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت درباره تجاوزات تروریست‌ها به مناطق مسکونی در دمشق و درعا فرستاد و اعلام کرد اردن از گروه‌های مسلح که اخیرا دست به حملاتی در مناطق مسکونی در درعا زدند، حمایت می‌کند. وزارت خارجه سوریه همچنین ادعاهای آمریکا درباره قصد سوریه در استفاده از سلاح شیمیایی را دروغین و بی‌پایه و زمینه‌ساز شرایط مناسب جهت انجام چنین اقدامات غیر اخلاقی دانسته است.


Page Generated in 0/0054 sec