printlogo


کد خبر: 177664تاریخ: 1396/4/13 00:00
نبض جامعه

با حضور شهردار تهران انجام شد
افتتاح بزرگ‌ترین باغ‌کتاب جهان
بزرگ‌ترین باغ‌کتاب جهان با حضور محمدباقر قالیباف، شهردار تهران افتتاح شد. به گزارش فارس، باغ‌کتاب تهران به عنوان بزرگ‌ترین کتابفروشی، دسترسی مخاطبان بین‌المللی به منابع اسلام، ایران و انقلاب اسلامی را فراهم می‌کند. این مجموعه ضمن افزایش سرانه مطالعه در کشور، می‌تواند به رشد علمی کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان کمک قابل توجهی داشته باشد. باغ‌کتاب تهران با مساحت 110 هزار مترمربع، فضای مفرح و شادی را برای دور هم بودن خانواده‌ها و در نظر گرفتن ساعتی برای مطالعه و کتابخوانی فراهم می‌کند. اصلاح عملکرد و جایگزینی برای نمایشگاه بین‌المللی در عرصه تخصصی کتاب، افزایش عرصه عمومی تعامل مدنی مردم با کتاب و فرهنگ کتابخوانی، ایفای نقش به عنوان هماهنگ‌کننده در فرآیند تولید و نشر کتاب و ارتقای استانداردهای تولید و نشر و ترویج نوآوری‌ها و فناوری‌های حوزه نشر از جمله اهداف پروژه باغ‌کتاب تهران به شمار می‌آید. تالارهای متعدد باغ‌کتاب همچون تالار علم خردسال، تالار علم کودک، تالار علم نوجوان، کشتی کتاب، بخش داستان‌های تجسمی، داستان‌های شاهنامه و مجموعه سالن‌های سینما، تئاتر، همایش و... از جمله زیرپروژه‌های باغ‌کتاب به شمار می‌آیند. یکی از موارد قابل توجه در پروژه باغ‌کتاب تهران استفاده وسیع از فضای سبز است که با استفاده از بام سبز علاوه بر زیبایی و افزایش ارزش ساختمان می‌توان تا 50 درصد از هدر رفتن آب جلوگیری کرد.
باغ‌کتاب یک اتفاق بزرگ فرهنگی
در همین باره شهردار تهران گفت: افتتاح باغ‌کتاب یک اتفاق بزرگ فرهنگی در شهر و کشور است تا فرزندان‌مان بتوانند از این فرصت فرهنگی و علمی بخوبی استفاده کنند. محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح باغ‌کتاب تهران که با حضور لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: یک اتفاق بزرگ فرهنگی در شهر و کشور را شاهد هستیم و امروز باغ کتاب تهران آغاز به کار می‌کند. وی افزود: در سال‌های نخست که توفیق خدمت در شهرداری را پیدا کردم این توفیق برای همکاران در شهرداری تهران بود که گام خوبی را در حوزه هنر برداشتند و سینمای آزادی ساخته و افتتاح شد. قالیباف با اشاره به اینکه سینمای آزادی برای جمعی از هنرمندان و شهروندان یک نوستالژی بوده است، گفت: توفیقی بود مجموعه‌ای را بسازیم که امیدی به ساخت آن نبوده است. وی افزود: هنگامی که با جمعی از هنرمندان کلنگ سینمای آزادی را زدیم عزت‌الله انتظامی از بزرگان سینما به شوخی گفت اینکه 18 ماه دیگر این سینما ساخته می‌شود خوب است ولی از این وعده و وعیدها به ما زیاد داده‌اند. شهردار تهران گفت:‌ امروز در هفته‌های پایانی خدمتم در شهرداری تهران شاهد اتفاق بزرگ و مبارکی هستیم که در عرصه مسائل فرهنگی، هنری و علمی برای نسل‌های آینده اتفاق افتاده است.

رئیس مرکز پزشکی هلال‌احمر عنوان کرد
چگونگی جایگزینی افراد  جای زائران بیمار در حج
رئیس مرکز پزشکی حج هلال‌احمر به جزئیات جایگزین کردن افراد دیگری به جای زائران بیماری که استطاعت جسمی آنان برای اعزام به حج تایید نمی‌شود، پرداخت. سیدعلی مرعشی درباره امکان جایگزین شدن افراد دیگری به جای زائرانی که در معاینات پزشکی استطاعت جسمی‌شان برای اعزام به عربستان تایید نمی‌شود، به تسنیم اظهار داشت: این امکان وجود دارد ولی باید طبق مقررات سازمان حج انجام شود. رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ادامه داد: البته افرادی نیز که به جای زائرانی که استطاعت جسمی برای سفر حج ندارند نیز باید تحت معاینات پزشکی قرار گیرند، یعنی همان روند معاینات پزشکی برای افراد جایگزین نیز بدون کم و کاستی صورت می‌پذیرد. وی در رابطه با اینکه معاینات پزشکی انجام‌شده از زائران شامل چه مواردی می‌شود و در چه‌صورتی زائر نمی‌تواند به حج اعزام شود، گفت: این معاینات از جمله خدماتی است که برای حجاج انجام می‌شود و با انجام این معاینات پرونده کاملی از سابقه پزشکی زائر تهیه می‌شود، این موارد کمک می‌کند تا همکاران ما در مراسم حج بتوانند خدمات بهتری به زائران ارائه دهند و اگر فردی بیماری خاصی داشته باشد شناسایی می‌شود.


Page Generated in 0/0045 sec