printlogo


کد خبر: 177676تاریخ: 1396/4/13 00:00
عضو کمیسیون برنامه و بودجه:
مسؤولان فقط درباره مبارزه با قاچاق سخنرانی می‌کنند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه اعتمادی به آمار رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا درباره کاهش قاچاق از 25 به 5/12 میلیارد دلار نداریم،‌ گفت: متأسفانه مسؤولان فقط سخنرانی می‌کنند.
حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به موضوع تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین حضور معاون اقتصادی وزیر اطلاعات در مجلس به منظور بررسی وضعیت قاچاق در کشور و سوالات و ابهامات درباره این موضوع‌، اظهار داشت: بحث عمده قاچاق به این بازمی‌گردد که «عمل» در کار نیست. نمایندگان در مجلس کمی سخنرانی و گاهی اوقات تذکر می‌دهند و همین کار را نیز مسؤولان دولت انجام می‌دهند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه سال گذشته به ستاد قاچاق کالا و ارز در رابطه با وضعیت قاچاق «نمره 6» دادم، بنابر این این ستاد نمره قبولی دریافت نکرده است، گفت: شاهد سیل گسترده قاچاق به صورت سازمان‌یافته و منسجم در کشور هستیم، البته نه آنکه کاری صورت نگرفته، بلکه درخور و نیاز کشور نبوده است،‌ بنا بر این امسال نیز نمره 6 این ستاد 7 خواهد بود.
وی ادامه داد: ستاد مبارزه با قاچاق، کالا و ارز باید نسبت به این دغدغه پاسخگو باشد، زیرا اعتمادی به آمار اعلام شده از سوی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر کاهش قاچاق  از 25 میلیارد دلار به 5/12 میلیارد دلار نیست.
حاجی‌دلیگانی یادآور شد: متاسفانه با تحقیق و تفحص برخی نگذاشتند روال عادی انجام شود و در کمیسیون اقتصادی انحصار صورت گرفت و اطلاع‌رسانی مناسبی انجام نشد.  به گفته عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، تیمی که در هیات رسیدگی به تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز حضور دارد، کافی است به مبادی ورودی و خروجی کشور سری بزند تا اوضاع دست‌شان بیاید و از وضعیت قاچاق مطلع و متوجه شوند که چه خبر است.


Page Generated in 0/0075 sec