printlogo


کد خبر: 177720تاریخ: 1396/4/14 00:00
سرلشکر سلیمانی با انتقاد از اظهارات مشکوک اخیر علیه سپاه پاسداران: سینه سپاه برای ایثار در راه کشور و مردم سپر است
من را بزنید نه سپاه را

گروه سیاسی: حملات اخیر به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که تنها چند روز پس از حمله موشکی به داعش و پس از اظهارات حسن روحانی با اسم رمز «دولت با تفنگ» کلید خورد، باعث شد سردار سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه از این سیاسی‌ها گلایه کرده و به آنها یادآوری کند اکنون اگر کشور در سایه امنیت به سر می‌برد، مدیون و مرهون ازخودگذشتی سپاه است. سردار سلیمانی خطاب به این سیاسی‌ها فرمایش حضرت امام(ره) مبنی بر اینکه «اگر سپاه نبود؛ کشور نبود» را یادآوری کرد و خطاب به آنها گفت امنیتی که سپاه برای کشور به ارمغان آورده است تنها برای یک بخش از جامعه نیست و برای او و همرزمانش که اکنون جان‌شان را کف دست گرفته‌اند و می‌جنگند، فرقی نمی‌کند امنیت ایجاد شده برای عده‌ای در شمال شهر باشد یا جنوب شهر و همه از این موهبت برخوردارند. حاج‌قاسم سلیمانی با اشاره به نقش و جایگاه خطیر سپاه برای کشور، تصریح کرد سینه سپاه برای ایثار در راه کشور سپر است. او سپس در ترجمه این ایثارگری خطاب به تخریب‌کنندگان و سیاسیون بداخلاق گفت او را هدف قرار دهند و نه سپاه را. جمله‌ای که نشان می‌دهد فرمانده محبوب نیروی قدس سپاه پاسداران در دفاع از نهادهای انقلابی و در مقابل جریان خیانتکار 4 سال اخیر سینه سپر کرده است. او البته خطاب به این جریان هشدار داد با اهانت‌ها و تخریب‌های‌شان علیه سپاه، یادآور رفتارهای گذشته نباشند. سردار سلیمانی با این هشدار تلویحا تاکید کرد مصمم بر همان عهدی است که سال 78 و در پی فتنه اصلاح‌طلبان، او و همرزمانش در نامه به رئیس‌جمهور وقت اشاره کرده بود. فرمانده نیروی قدس سپاه سپس از رفتارهایی که تلاش می‌کنند متدینان را در جامعه منزوی کنند انتقاد و به ایثارگری و از خودگذشتی متدینان برای ایران و نظام اشاره کرد. حاج قاسم سلیمانی در تکمله اظهارات خود به مساله ولایت فقیه هم اشاره و تاکید کرد ولایت‌پذیری و پیرو خط امام بودن اکنون جز در سایه پذیرش ولایت ولی فقیه حاضر امکانپذیر نخواهد بود.
به گزارش «وطن امروز» اظهارات مهم سردار سلیمانی در جمع رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان کرمان گفته شد. سردار سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این سخنرانی درباره وضعیت منطقه در ابتدای پیدایش فتنه تکفیری‌ها گفت: داعش بخش مهمی از کشورهای عراق و  سوریه را تصرف کرد تا به خیال خود دولت اسلامی عراق و شام را ایجاد کند و این سرزمین به تنهایی بزرگ‌تر از عراق و سوریه بود و آنها فکر می‌کردند می‌توانند بمانند. هدف تروریست‌های تکفیری این بود که جمهوری اسلامی با این توطئه‌ها زمینگیر شود و در مقابل این فتنه مذهبی زانو بزند و افرادی که پشت این فتنه بودند و آن را شعله‌ور کردند نیز همین تصور را داشتند؛ در حالی که عزت و قدرت جمهوری اسلامی ایران پس از به وجود آمدن داعش و در پایان داعش ده‌ها برابر شده است.
امروز دفاع جهانی جمهوری اسلامی از مردم مظلوم عراق و سوریه باعث شده جمهوری اسلامی ایران جزو عزیزترین کشورها و مردم ما عزیزترین مردم جهان باشند و اتکا و اعتماد به جمهوری اسلامی قابل باور و رو به افزایش باشد.
رهبری حکیمانه عامل اقتدار ایران
سردار سلیمانی در ادامه اظهارات خود به نقش رهبری در ایجاد اقتدار منطقه‌ای ایران اشاره کرد.  وی اظهار داشت: ما چند سال پیش در سوریه به اندازه انگشتان دست با افراد و جریانات ارتباط نداشتیم، در حالی که امروز با صدها هزار نفر ارتباط داریم و در حالی که برخی کشورها با ما بحث می‌کردند شما از حکومت سوریه دفاع نکنید، همان کشورها از سیاست‌های خود رویگردان شده و در کنار جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند. سردار سلیمانی تاکید کرد: دشمن به این نکته که قدرت ایران ده‌ها برابر افزایش پیدا کرده اعتراف می‌کند و این نتیجه سیاست، منطق، حکمت و حمایت بحق ایران از مردم مظلوم منطقه است و مثال عینی آن برافراشته شدن تصویر امام و رهبری در کشورهای منطقه است. امروز بین 2 ملت ایران و عراق همبستگی ایجاد شده است و این حکمت وقتی اتقاق افتاد که یک عقل حکیم، سلیم، پاک و خالصی در ورای همه عقل‌ها ایجاد شد که این  فکر و عقل و درایت، حکمت مقام معظم رهبری مدظله‌العالی بود. برای آحاد ملت ایران، ثروتی گرانقدرتر از ثروت رهبری وجود ندارد و این ثروت با هیچ ثروتی قابل مقایسه نیست. در کشور نباید کلامی بر خلاف سیاست‌ها و منویات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی گفته شود و اگر هم گفته شود و اعتراضی صورت نگیرد در گناه آن سهیم هستیم. وی به تفاوت‌های یک رهبر حکیم و جامع با رهبر جاهل، نادان و مجنون اشاره کرد و افزود: اگر در کشوری نفت زیادی وجود داشته باشد اما یک عقل سلیم وجود نداشته باشد و عقل مجنون بر یک کشور حاکم شود، حوادث ناگواری اتفاق می‌افتد و کارهای دیوانه‌واری مانند جنگ با یمن انجام می‌شود و خود این افراد جاهل در خاموش کردن این آتش ناتوان شده‌اند. به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سلیمانی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی در تمام حوادثی که در منطقه اتفاق افتاد، پیروز اساسی این صحنه بود و دلیل آن هم وجود توکل، اعتماد و اطمینانی است که رهبری ما به امدادهای الهی دارند و جامعه را به سمت آن هدایت و توجه می‌دهند.
تردیدافکنی درباره اصول نظام یعنی بزرگ‌ترین خیانت
سردار سلیمانی در ادامه اظهارات خود در میان رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس در استان کرمان این بار کمی صریح‌تر از گذشته درباره مسائل داخلی نیز اظهارنظر کرد. وی اظهار داشت: در جمهوری اسلامی همه ما علاوه بر اینکه در قبال شهدا و جامعه مسؤول هستیم، در برابر مذهب و کشورمان نیز مسؤول هستیم و بزرگ‌ترین خیانت به کشور این است که در جامعه نسبت به اصول اساسی پایه‌های این نظام بذر تردید پاشیده شود.
مهم‌ترین منشأ قدرت و عزت این کشور وحدت حول ارزش‌ها و اصول است؛ اگر ما پیرامون موضوعات محوری وحدت نداشته باشیم و هرکسی به هر میزانی بخواهد در تضعیف عزت این ملت  نقش داشته باشد، او مقصر است. سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه همه آحاد مردم و احزاب سیاسی اعتقاد دارند مقام معظم رهبری مدظله‌العالی رکن رکین این کشورند، افزود: اگر ایران را به یک کشتی تشبیه کنیم، ناخدای این کشتی مقام معظم رهبری مدظله‌العالی هستند که بدون این رهبری این کشتی به ساحل نمی‌رسد و این اصلاً بحث قانون نیست، بلکه بحث بقا و عزت این کشور است. وی با اشاره به اینکه امام(ره) با تقدیس یاد می‌شوند و آیا می‌توانیم راه امام(ره) را بدون در نظر گرفتن امام امروز ادامه دهیم؟ افزود:  پیرو خط امام(ره) بدون پیروی خط رهبری موضوعیت ندارد و نباید این را به مسائل سیاسی تطبیق داد، زیرا اگر بخواهیم عزت را حفظ کنیم باید پشت سر رهبری حرکت کنیم اگرنه این کشتی به ناکجاآباد خواهد رفت.
سینه متدینان برای مردم سپر است
سردار سلیمانی سپس به برخی تلاش‌های اخیر علیه متدینان و سیاست ترساندن مردم از حزب‌اللهی‌ها انتقاد کرد. وی ایجاد بدبینی مردم نسبت به دین را خطرناک دانست و افزود: نباید مردم را نسبت به دین بدبین کرد و جامعه را از متدینان ترساند، چرا که راندن مردم از دین باعث می‌شود آمار طلاق بالا برود و مفاسد اجتماعی با کمرنگ شدن ارزش‌ها رشد پیدا کند؛ اینجا فقط رابطه حزب‌اللهی با حزب‌اللهی معنا ندارد و رابطه حزب‌اللهی با کسی که دینش ضعیف‌تر است موضوعیت پیدا می‌کند. سلیمانی ادامه داد: این دختران شهیدی که در این جلسه هستند، خیلی از آنها پدران‌شان را ندیدند، پدران اینها به‌خاطر پایین شهر تهران یا فلان نقطه شهر کرمان شهید نشدند، بلکه برای همه آحاد مردم ایران شهید شدند، حال چگونه برخی جامعه را از متدینان می‌ترسانند؟ این استراتژی و سیاست غلطی است. وی با اشاره به فرمایش حضرت امام رضوان‌الله علیه که فرمودند «من از سپاه راضی هستم و هرگز نظرم برنمی‌گردد»، اظهار داشت: من این موضوع را به عنوان یک سپاهی نمی‌گویم، سپاه را با من که عیب دارم مقایسه نکنید، من را هدف قرار دهید، نه سپاه را، اگر سپاه نبود کشور نبود و این حرف همه روزهاست. سرلشکر سلیمانی تاکید کرد: نباید کسی سپاه را تضعیف کند و مورد حمله‌های گوناگون قرار دهد، نباید تداعی حرف‌های دوره‌های گذشته را کرد، زیرا امروز سینه سپاه برای ایثار در راه کشور و مردم سپر است و فرقی بین بالای شهر و پایین شهر نیست، ما باید حساس باشیم و سیاسی نگاه نکنیم، اگر ما مجاهدیم و عزت ایران را می‌خواهیم، باید این اصول را رعایت کنیم. وی همچنین به حمله موشکی سپاه به مواضع داعش اشاره کرد و گفت: این اقدام چند ویژگی خوب داشت، اینکه نشان داد جمهوری اسلامی اراده یک عمل را دارد و اصل اراده مهم‌تر از نتیجه بود، دوم اینکه کارهایی که بچه‌های این ملت کردند نه تنها بچه‌های سپاه، در ساخت این موشک‌ها، در دقت زدن، در تربیت متخصصان این موشک‌ها بسیار مهم است. وی ادامه داد: من صحنه‌های زیادی از این موشک‌باران‌ها از جمله موشک‌های آمریکایی را دیده‌ام اما این حرکت سپاه به معنای حقیقی «وَمَا رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَلَـکِنَّ اللّهَ رَمَى» بود و نکته سوم این است که اگر کسی پایش را از گلیمش درازتر کند جمهوری اسلامی برخورد سختی خواهد کرد.
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی: تخریب سپاه همنوایی با دشمن است
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی با انتقاد شدید از کسانی که سپاه را تخریب می‌کنند یا درصدد تضعیف آن هستند، گفت: هجمه به سپاه اصلا قابل پذیرش نیست، کسانی که سپاه و نیروهای مسلح را تخریب می‌کنند همنوا با دشمن هستند. به گزارش رسا، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در دیدار مبلغان جهادی ماه مبارک رمضان گفت: من نمی‌دانم چرا عده‌ای که بعضا مسؤولیت هم دارند اصرار دارند همیشه با حاشیه‌سازی، دوقطبی در جامعه ایجاد کنند؛ تخریب قوا کار درستی نیست و نباید مسؤولان نظام را تخریب کرد اما این مسائل نباید جوری تلقی شود که نقد هم نکنید؛ نقد باید باشد مسؤولان هم از نقد منصفانه استقبال کنند ولی تاکید می‌کنم منصفانه باشد، به این معنا که اگر ضعف را می‌بینیم خدمت‌ها را هم در نظر بگیریم و جوری تلقی نکنیم که هیچ خوبی نیست و فقط مشکل است، این به کشور ضربه می‌زند. به هیچ وجه نباید این همه خدمت که پس از انقلاب انجام شد به دلیل برخی مسائل سیاسی و حزبی نادیده گرفته شود. وی ادامه داد: مسؤولان، منتقدان منصف و دلسوز را پذیرا باشند و سعی نشود با عناوین مختلف جلوی افراد گرفته شود. نباید توقع داشت مردم وقتی دشمنی آمریکا را می‌بینند سکوت کنند. مردم توقع دارند مسؤولان ما تحریم‌های جدید سنا که ایجاد می‌شود یا اموال مردم را مصادره می‌کنند در مقابل آمریکا موضع بگیرند نه اینکه یک عده توجیه یا سکوت کنند. این مرجع تقلید گفت: توقع این است وقتی در فرانسه منافقین جلاد که 17 هزار شهید ثمره جنایت آنهاست جمع می‌شوند و علیه کشور و ملت و نظام ما حرف می‌زنند مسؤولان تذکر دهند. حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی با انتقاد شدید از کسانی که سپاه را تخریب می کنند یا درصدد تضعیف آن هستند، تصریح کرد: این هجمه به سپاه اصلا قابل پذیرش نیست من به صراحت اعلام می‌کنم کسانی که سپاه و نیروهای مسلح را تخریب می‌کنند همنوا با دشمن هستند، آمریکا و اروپا سپاه را تحریم می‌کنند و عده‌ای هم در داخل تخریب می‌کنند، این چه کاری و چه فکری است که در کشور عده‌ای در حال طرح آن هستند؛ خواسته یا ناخواسته کسانی که پروژه تخریب سپاه پاسداران را دنبال می‌کنند همنوا با دشمنان نظام و مردم هستند، سپاه که امنیت کشور را بحمدالله حفظ کرد در عرصه‌های دیگر هم می‌تواند موفق باشد.


Page Generated in 0/0051 sec