printlogo


کد خبر: 177741تاریخ: 1396/4/15 00:00
اخبار

ادامه پروژه «7 روز از تیر شصت»
نویسنده و کارگردان نمایش «7 روز از تیر شصت» از تداوم پروژه با محوریت دیگر اعضای شهید حزب جمهوری اسلامی خبر داد. به گزارش روابط عمومی تئاتر شهر، کامران شهلایی به همراه محمد لارتی،  این روزها در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر نمایشی با موضوع انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر 1360 روی صحنه برده است. شهلایی  اظهار داشت: به هر حال تاریخ معاصر ما برای هنرمندان تئاتر بسیار بکر است و آنقدر داستان‌ها و روایت‌های جذابی دارد که می‌تواند روی صحنه تئاتر قابل بیان باشد. وی درباره اجراهای پیشین این نمایش نیز گفت: طی دوره‌هایی که نمایش «7 روز از تیر شصت» در تالارهای دیگر روی صحنه رفته بود ما متوجه شدیم داستان نمایش برای تماشاگران بسیار جذاب است. ضمن اینکه بسیاری از آنها کمتر اطلاعات کاملی از تاریخ تئاتر معاصر ایران در دهه 60 دارند و لازم است هنرمندان عرصه تئاتر نسبت به این موضوع واکنش داشته باشند و آثاری را روی صحنه ببرند که به طور حتم می‌تواند برای مخاطبان قابل توجه باشد.  نمایش «7 روز از تیر شصت» به نویسندگی کامران شهلایی، کارگردانی محمد لارتی و کامران شهلایی و بازی رامین سیار‌دشتی، فرزین محدث، مژگان خالقی، فرهاد تفرشی، احمد جعفری، هدیه رضایی و مرضیه بدرقه هر روز ساعت 20:30 در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

«دین‌دات‌آی‌آر» در شبکه 3
برنامه تلویزیونی «دین‌دات‌آی‌آر» با محوریت مسائل اجتماعی با رویکرد دینی در ۱۴ قسمت تولید شده و از جمعه ۱۶ تیرماه روی آنتن شبکه 3 سیما می‌رود. سیدمجتبی طباطبایی، تهیه‌کننده برنامه درباره «دین‌دات‌آی‌آر» گفت: مجله تصویری «دین‌دات‌آی‌آر» با رویکردی جوانانه، با نشاط و صریح قصد ورود به مسائلی را دارد که به‌عنوان مسائل مهم اجتماعی مطرح بوده و رویکردهای دینی درباره آنها کمتر مورد توجه قرار گرفته است. تهیه‌کننده «دین‌دات‌آی‌آر» تصریح کرد: حجاب، بانکداری، رابطه دختر و پسر، شادی، موسیقی، مرگ و... از مسائلی است که ما کمتر به‌طور مستقیم و بی‌پروا با آنها روبه‌رو شده‌ایم اما در «دین‌دات‌آی‌آر» تلاش کرده‌ایم با زبان جذاب و ریتم تند و با حضور اساتید تراز اول فن نظیر دکتر احمد خجسته، سیدرضا میرکریمی، علی درستکار، محمدمهدی عسگرپور، نجم‌الدین شریعتی و... درباره این موضوعات گفت‌وگو کنیم و تلاش خود را برای پاسخ به دغدغه‌های جدی جوانان به انجام برسانیم. گفتنی است، مجله تصویری «دین‌دات‌آی‌آر» به تهیه‌کنندگی سیدمجتبی طباطبایی تازه‌ترین برنامه تلویزیونی سازمان هنری- رسانه‌ای اوج است که قرار است از این به بعد، جمعه‌ها ساعت ۱۸ از شبکه سوم سیما پخش شود.

چاپ بیست‌وششم «تن‌تن و سندباد»
کتاب «تن‌تن و سندباد» نوشته‌ محمد میرکیانی که مقام معظم رهبری هم بر آن تقریظ نوشتند، در نوبت چاپ بیست‌وششم در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت. به گزارش تسنیم، «تن‌تن و سندباد» کتابی استراتژیک در حوزه‌ ادبیات نوجوان است که هدف نویسنده از خلق چنین داستانی پرداخت استعاری و غیر مستقیم به مساله تهاجم فرهنگی غرب به شرق است. جالب آنکه در ابتدای دهه‌ 70، مساله‌ تهاجم فرهنگی امری واضح و قابل رویت برای همگان نبود و حتی به‌رغم تأکیدات فراوان رهبر معظم انقلاب، این امر برای طیف وسیعی از دست‌اندرکاران و مسؤولان گنگ و نامفهوم بود. موضوع اصلی کتاب، توجه به هویت شرق در مقابل تهاجم غربی است که مورد نظر و توجه ویژه رهبر معظم انقلاب قرار گرفته و تقریظی بر آن نگاشته‌اند که روز 19 مرداد 95 در مراسم دومین پاسداشت هنر و ادبیات انقلاب اسلامی از این یادداشت رونمایی شد. این یادداشت رهبری گویای اشاعه فرهنگ مطالعه‌ کتاب‌های مفید است. مؤسسه انتشارات قدیانی، کتاب «تن‌تن و سندباد» نوشته‌ محمد میرکیانی را در نوبت چاپ بیست‌وششم، شمارگان 4 هزار و 400 نسخه و قیمت 10 هزار ریال وارد بازار کتاب کرد.

«رؤیای آمریکایی» روی صحنه می‌رود
نمایش «رویای آمریکایی» به نویسندگی و کارگردانی شهرام آذرمهر در تالار سوره حوزه هنری به صحنه می‎رود. به گزارش مهر، «رویای آمریکایی» داستان وکیلی ۶۳ ساله است که پس از ۴۰ سال انتظار، اجازه وکالت می‌یابد. موکل او شهروندی آمریکایی است که بتازگی مهاجرت کرده و به اتهام قتل همسرش بازداشت است. شهرام آذرمهر، محمد نصیری و عطیه کریم‌نژاد در «رویای آمریکایی» ایفای نقش می‌کنند. این نمایش از روز پنجشنبه ۱۵ تیرماه ساعت ۱۹:۳۰ در تالار سوره حوزه هنری به صحنه می‌رود.
 


Page Generated in 0/0105 sec