printlogo


کد خبر: 177742تاریخ: 1396/4/15 00:00
رویدادها

«شنبه پس از انتخابات» در خردنامه
شماره تیرماه خردنامه همشهری با تیتر «تفلسف در زمانه عسرت» و با تصویری از قاسم پور‌حسن منتشر شد. به گزارش فارس، جالب‌ترین عنوان روی جلد این شماره از خردنامه «مناظره‌ای درباره نسبت فلسفه و آسفالت خیابان» است. بیژن عبدالکریمی و قاسم پور‌حسن در یک گفت‌و‌گوی خواندنی درباره نسبت تراث فلسفی و وضعیت تمدنی به بحث نشسته‌اند. خردنامه در پرونده «پیدا و پنهان 2030»، به بررسی محتوا و اهداف پشت پرده این سند پرداخته است. «شنبه پس از انتخابات» عنوان پرونده دیگری است که وضعیت مردم‌سالاری در ساحت سیاست‌ورزی ایران را مورد مداقه قرار داده است. محمد هاشمی‌رفسنجانی، منوچهر محمدی، مجید بذرافکن، علی مرشدی‌زاده و ابراهیم برزگر از جمله افرادی هستند که درباره موضوع این پرونده به گفت‌و‌گو با خردنامه نشسته‌اند.

«دویست و هشتاد روز» تولید شد
مستند داستانی «دویست و هشتاد روز» به کارگردانی عطیه‌سادات حجتی در روزهای پایانی تدوین به سر می‌برد. این مستند داستانی که ژانری اجتماعی دارد به موضوع انتخاب نوع زایمان در جامعه ایران می‌پردازد و با حضور اساتید برجسته دانشگاهی ایران ساخته شده است. تولید این مستند که کاری است از «کانون رسانه‌ای معین» حدود 6 ماه زمان برده است و بزودی رونمایی می‌شود. کارگردانی این کار را عطیه‌سادات حجتی بر عهده دارد که سال گذشته جایزه ویژه جشنواره صدثانیه را برای فیلم همزاد کسب کرد و تهیه‌کنندگی آن را میکائیل دیانی بر عهده داشت که او نیز سال گذشته برای کارگردانی فیلم «فراموش شده‌ها» موفق به اخذ دیپلم افتخار هفتمین جشنواره فیلم عمار شده بود.

آغاز تصویربرداری فیلم جدید نعمت‌الله
فیلم‌های ۹۰ دقیقه‌ای «بیا از گذشته حرف بزنیم» به کارگردانی حمید نعمت‌الله و با حضور شخصیت‌های اصلی داستان جلوی دوربین رفت. به گزارش فارس،  حمید نعمت‌الله نویسنده و کارگردان مطرح سینما و تلویزیون که هم اینک فیلم «رگ خواب» ساخته او بر پرده سینماهاست، تصمیم گرفت فیلم‌های 90 دقیقه‌ای از  مجموعه‌ «بیا از گذشته حرف بزنیم» را به تهیه‌کنندگی خود با محوریت سفر 3 مادر به شهرهای مختلف کشور  از جمله بانه، یزد و نیشابور، بسازد و  اتفاقاتی که برای آنها می‌افتد را برای مخاطب روایت کند. مضامین انسانی، اجتماعی و شهری معمولا در کارهای  نعمت‌الله پررنگ است و همین مساله را می‌توان از ویژگی‌های بارز این اثر هم دانست. حمید نعمت‌الله درباره ادامه تولید این فیلم‌ها گفت: ماجراهای جذابی برای این حاج‌خانم‌ها در گذشته رخ داد و برای مخاطب هم جذاب بود به همین دلیل تلاش کردیم با ماجرای جذاب و جالب تولید این فیلم‌ها را ادامه دهیم. نکته مهم‌تر اینکه ماجرای 3 پیرزن است که  به شخصیت‌هایی شناخته شده بین مردم تبدیل شده‌اند. در این فیلم‌ها زیباترین مضامین انسانی، موفق شده حس افتخار به نقاط مختلف ایران و ایرانی بودن را در میان مخاطبان
نهادینه کند.

«آدرنالین» در شبکه 4
مسابقه تلویزیونی «آدرنالین» برای پخش از شبکه 4 سیما تهیه و تولید می‌شود. به گزارش فارس، علیرضا سبط‌احمدی، تهیه‌کننده «آدرنالین» گفت: مسابقه تلویزیونی «آدرنالین» با برخورداری از یک فضای مهیج، اطلاعات عمومی شرکت‌کنندگان را می‌سنجد و قصد دارد به تقویت حافظه و حضور ذهن افراد کمک کند. وی درباره مراحل این مسابقه گفت: در «آدرنالین» یک شرکت‌کننده با تعداد زیادی تماشاچی در استودیو
حضور دارند که مجری برنامه مرحله به مرحله سوالات را از شرکت‌کننده می‌پرسد و اگر فرد شرکت‌کننده به 28 سوال مسابقه به درستی پاسخ دهد به جایزه اصلی برنامه که صدمیلیون تومان است دست می‌یابد و جایزه خود را به صورت نقد در برنامه دریافت خواهد کرد. وی درباره سوالات مسابقه گفت: سوالاتی که در این مسابقه پرسیده می‌شود سوالات مختلف در حوزه‌های ادبی، سینمایی، فرهنگی، اجتماعی و مسائل روز خواهد بود. شبکه 4 سیما تابستان امسال مجموعه‌ای از مسابقات مهیج تلویزیونی را روانه آنتن پخش خواهد کرد که از میان آنها می‌توان به مسابقه سینمایی «چهار، سه، دو، یک»، «ریسه» و «آدرنالین» اشاره کرد.


Page Generated in 0/0059 sec