printlogo


کد خبر: 177749تاریخ: 1396/4/15 00:00
اخبار

روزه سکوت رونالدو
جو وایتکمب:  مارکا و آ.اس گزارش داده‌اند سکوت طولانی‌مدت کریستیانو رونالدو در رابطه با اخباری که نسبت به جدایی‌اش از رئال‌مادرید زده می‌شود، باعث عصبانیت شدید پرس و دیگر سران باشگاه شده. این سکوت از ماه ژوئن آغاز شد؛ جایی که مقامات دولت اسپانیا این مهاجم پرتغالی را به دلیل فرار مالیاتی مجرم شناختند و به دنبال این اتفاق، دارنده 4 توپ طلای فوتبال جهان پستی عجیب را در اینستاگرام به اشتراک گذاشت و در آن نوشت «گاهی اوقات بهترین جواب سکوت است».
در مدت زمانی کوتاه پس از این پست، شایعاتی با این مضمون که رونالدو می‌خواهد اسپانیا را ترک کند، مانند سیل به راه افتاد و با تایید یک رسانه سرشناس پرتغالی همچون ابولا که روزنامه روز بعد خود را با تیتر «رونالدو می‌خواهد اسپانیا را ترک کند» روانه دکه‌ها کرد، این شایعات بیشتر رنگ واقعیت به خود گرفت. چند ساعت پس از انتشار این روزنامه، سایت گل در مطلبی این تصمیم رونالدو را «برگشت‌ناپذیر» خواند تا اظهارنظرها درباره احتمال وقوع این اتفاق در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی بیش از پیش شود.
رونالدو به عنوان یکی از اعضای تیمی که توانست برای نخستین‌بار در عصر مدرن فوتبال از قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دفاع کند، به همراه هم‌تیمی‌های پرتغالی‌اش راهی روسیه شد تا در جام کنفدراسیون‌ها 2017 شرکت کند؛ مسابقاتی که در 3 بازی مرحله گروهی رونالدو به عنوان بهترین بازیکن میدان شناخته شد اما قهرمان یورو 2016 در مرحله نیمه‌نهایی در ضربات پنالتی توسط شیلی حذف شد تا حضور پرتغال در این مسابقات به پایان راه خود برسد. با این حال سکوت رونالدو تمام نشده و او همچنان نمی‌خواهد هیچ نظری درباره شایعات به وجود آمده بدهد.
رونالدو همانطور که وعده داده بود با تیم ملی کشورش در این مسابقات حاضر شد و توانست عنوان سوم را به دست بیاورد. او پیش از این رقابت‌ها هم در تنها واکنشی که به شایعه انتقالش به منچستریونایتد داشت، گفته بود می‌خواهد روی جام کنفدراسیون‌ها تمرکز کند. البته کریس پس از مسابقات هم مستقیما با یک پرواز به خانه بازگشت تا دو قلوهایش را که به تازگی متولد شده بودند، برای نخستین بار ببیند. رونالدو اگرچه طی چند روز گذشته به پایتخت اسپانیا بازگشته اما هنوز هیچ تماسی میان او و باشگاه صورت نگرفته است.
تصمیم رونالدو برای بودن در کنار فرزندان تازه متولد شده‌اش و مراقبت از آنها، مسؤولان باشگاه و هواداران را عصبانی کرده و بسیاری از آنها خواستار توضیحی از سوی رونالدو درباره اتفاقات اخیر و پایان دادن به شایعات و فرضیات به وجود آمده نسبت به جدایی از رئال‌مادرید شده‌اند. از نگاه هواداران رئال حتی خدا هم نمی‌تواند به رونالدو پس از یک فصل طاقت‌فرسا و پرفراز و نشیب، اجازه کمی استفاده از تعطیلات تابستانی را بدهد و او باید همیشه در اختیار باشگاه باشد.
با این حال ماندن در سانتیاگوبرنابئو چیزی است که از رونالدو انتظار می‌رود؛ این وعده‌ای است که فلورنتینو پرس پس از انتخاب مجدد اخیرش به عنوان ریاست باشگاه به هواداران لوس‌بلانکو داده بود. پرس در کنفرانس خبری پس از انتخابات به خبرنگاران گفته بود: «همه می‌دانند می‌خواهم رونالدو برای تمام عمرش اینجا بماند. او یکی از ارکان این تیم است و بخش بزرگی از تاریخ این باشگاه را خلق کرده است».


ژاوی دستیار سرمربی قطر می‌شود
رسانه‌های عربی از احتمال زیاد انتخاب ژاوی به عنوان دستیار سرمربی جدید تیم‌ملی فوتبال قطر سخن به میان آورده‌اند. به نقل از سایت عربی کوره، فدراسیون فوتبال قطر به همکاری خود با خورخه فوساتی اروگوئه‌ای پایان داد و سانچس اسپانیایی را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کرد. رسانه‌های قطری از احتمال زیاد اضافه شدن ژاوی به کادرفنی تیم‌ملی فوتبال قطر سخن به میان آورده‌ و نوشته‌اند که نخستین تجربه مربیگری ژاوی حضور در کنار سانچس خواهد بود. ژاوی قبل از اینکه راهی السد قطر شود تاکید کرده بود که می‌خواهد بعد از خداحافظی از فوتبال به دنیای مربیگری روی آورد و روزی هدایت بارسلونا را برعهده بگیرد. تیم‌ملی فوتبال قطر آزمون بسیار خوبی برای ژاوی خواهد بود تا توانایی‌های خود را محک زده و تجربه به دست آورد. تیم‌ملی فوتبال قطر عملکرد ناامیدکننده‌ای در انتخابی جام‌جهانی 2018 داشته و شانس بسیار کمی برای صعود به این رقابت‌ها دارد. قرار است در 2 بازی باقیمانده این تیم برابر چین و سوریه فیلیکس سانچس اسپانیایی روی نیمکت عنابی‌پوشان قرار گیرد.


Page Generated in 0/0219 sec