printlogo


کد خبر: 177771تاریخ: 1396/4/15 00:00
سرخط خبر

 کاوه خاکسار، مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی از معرفی و جایگزینی کشت 2 محصول «کینوا و سورگوم» و 2 رقم جدید برنج و ذرت در کشور خبر داد.
 گمرک ایران اعلام کرد ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز طبق قانون تنها سازمان و مرجع اعلام میزان قاچاق در کشور است.
 ایران و ایتالیا هفته آینده قراردادی 2/1 میلیارد یورویی برای ساخت یک خط آهن قطارهای سریع‌السیر بین شهرهای اراک و قم امضا خواهند کرد.
 مشمولان ارسال فهرست معاملات در موارد خرید کالا، خدمات یا دارایی از اشخاص حقیقی، الزامی به درج شماره اقتصادی فروشنده در فهرست معاملات ارسالی به سازمان مالیاتی نخواهند داشت.
 در سوپرمارکت‌های قطر انواع لوبیا سبز، کلم، گوجه‌فرنگی و خیار ایرانی دیده می‌شود که به صورت روزانه به این کشور صادر می‌شود.
 طبق گزارش جدید مرکز آمار ایران، استان‌های البرز، چهارمحال‌وبختیاری و کرمانشاه در بهار سال 96 بالاترین نرخ بیکاری را به میزان 4/20 درصد،  3/20 درصد و 2/20 درصد داشته‌اند. استان‌های مرکزی، سمنان و همدان هم کمترین نرخ بیکاری را دارند.
 میزان واردات برنج باسماتی ایران از هند با ۵۰ درصد کاهش روبه‌رو شده و از 44/1 میلیون تن در سال ۱۴-۲۰۱۳ به 7/0 میلیون تن در سال ۱۷-۲۰۱۶ رسیده است.
 طبق اعلام بانک مرکزی، آمار گشایش اعتبارات اسنادی در بخش واردات در سال ۱۳۹۵ تعداد ۱۷۴۹۴ فقره جمعاً به مبلغ ۲‏/۱۹ میلیارد دلار و در 3 ماه اول سال جاری تعداد ۳۴۷۷ فقره مجموعاً بالغ بر ۳ میلیارد دلار بوده است.
 جعفر سبحانی، مشاور سازمان خصوصی‌سازی از واریز مرحله اول سود سهام عدالت تا پایان شهریورماه سال جاری خبر داد و گفت: این سود طی 3-2 مرحله واریز می‌شود و کل رقم آن برای امسال، حدود ۹۰ هزار تومان است.
 امیرحسین شیروی، مدیرکل دفتر ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت با اشاره به واردات کمپرسورهای دست دوم در دوران تحریم، اظهار کرد ورود کمپرسورهای دست دوم به کشور به دلیل قابلیت داخلی ممنوع شده است.
 در اجرای سیاست قیمت تضمینی، افزایش شفافیت معاملات، کاهش بار مالی دولت و افزایش رضایتمندی کشاورزان و خریداران، با عرضه محصولات ذرت و جو در کل کشور و برنج فقط در استان‌های مازندران و گیلان در بورس کالای ایران موافقت شد.
 به منظور ایجاد سهولت در ارتباط هموطنان با سامانه ارتباط با مشتریان شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا، شماره تلفن ۱۵۳۹ سامانه سراسری و کشوری شد.
 سؤول گروه انرژی مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد گزارش این مرکز درباره ابهامات قرارداد گازی ایران و ترکیه بزودی منتشر خواهد شد.
 


Page Generated in 0/0045 sec