printlogo


کد خبر: 177778تاریخ: 1396/4/15 00:00
اخبار

درخواست تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت علوم به هیأت‌رئیسه مجلس
12 نفر از نمایندگان مجلس درخواست تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت علوم را تقدیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی کردند. یکی از بندهای این درخواست 8 ماده‌ای به موضوع دانشجویان بورسیه مربوط است.
درخواست تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دوران تصدی محمد فرهادی، تهیه و تقدیم
هیأت رئیسه مجلس شد. به گزارش فارس، متن درخواست این تحقیق و تفحص که به امضای 12 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است به شرح ذیل است:
هیات رئیسه محترم
خواهشمند است در اجرای ماده 214 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی درخواست تحقیق و تفحص ذیل را جهت رسیدگی به کمیسیون تخصصی ذی‌ربط ارجاع فرمایید.
عنوان تحقیق و تفحص:
درخواست تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دوران تصدی دکتر فرهادی
شرح: درخواست تحقیق و تفحص از عملکرد مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دوران تصدی دکتر فرهادی به شرح ذیل تقدیم
هیأت رئیسه مجلس می‌گردد و خواهشمند است اقدامات قانونی را مبذول فرمایید.
1- بررسی عملکرد مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
2- عدم توجه به امور فرهنگی دانشگاه‌ها مطابق سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها که در پاره‌ای موارد باعث تذکر مقام معظم رهبری ‌شد
3- عدم توجه و اقدام در خصوص رفع مشکل بورسیه‌ها بویژه عدم تمکین از رهنمودهای مقام معظم رهبری در این زمینه
4- چگونگی عزل و نصب‌های سیاسی در وزارت و دانشگاه‌ها
5- چگونگی استخدام و جذب هیأت علمی در دانشگاه‌ها
6- سیاسی‌کاری در حصر رشته‌های دانشگاه آزاد
7- عدم تخصیص بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها
8- رفتارهای سلیقه‌ای در طرح آمایش دانشگاه‌ها بویژه برخورد سیاسی با دانشگاه پیام نور

طرح مقابله با آمریکا مانند شانه کردن موهای ترامپ است
رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: معتقدم طرح دوفوریتی مقابله با آمریکا، مانند شانه کردن موهای ترامپ است. حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با مهر، درباره طرح مقابله ایران با تحریم‌های آمریکا اظهار کرد: این طرح دوفوریتی در ایام تعطیلات تنظیم شد و نمایندگان نیز از طریق رسانه‌های جمعی در جریان آن قرار گرفتند و در تدوین این طرح با هیچ یک از فراکسیون‌های مجلس رایزنی نشد. وی ادامه داد: در ایام تعطیلات مجلس با فراکسیون امید و ولایت رایزنی درباره این طرح صورت نگرفت، تا امروز هم که با شما صحبت می‌کنم تنها یک کپی از این طرح را از طریقی به دست آوردیم و این طرح در اختیار عموم نمایندگان قرار نگرفته است. رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی تصریح کرد: معتقدم اگر این طرح دوفوریتی به صورت کامل مصوب و اجرا شود، مانند شانه کردن موهای ترامپ است و مشکلی برای رئیس‌جمهور آمریکا ایجاد نکرده و او را ناراحت نمی‌کند. وی افزود: باید طرح مقابله ایران با تحریم‌های آمریکا به گونه‌ای نوشته شود که مشکلات کشور را حل کند، آمریکا با تمام قدرت وارد شده و تمام ارکان کشور ما از جمله قدرت موشکی نیروهای نظامی ما را زیر سوال برده است؛ نمی‌توانیم با آمریکا تعارف کنیم.  

اعضای دولت دوازدهم در زمان قانونی به مجلس معرفی می‌شوند
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از معرفی اعضای دولت دوازدهم به مجلس در زمان قانونی پیش‌بینی شده خبر داد. به گزارش تسنیم، حسینعلی امیری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تاریخ معرفی اعضای کابینه به مجلس، گفت: اخیرا تاریخ مراسم تحلیف را مجلس اعلام کرده و چون مجلس میزبان این مراسم است جزئیات آن با قوه مقننه خواهد بود. وی افزود: طبیعتاً رئیس‌جمهور اعضای هیات وزرا را در موعد قانونی معرفی خواهد کرد و دولت در همان موعد قانونی خود تشکیل خواهد شد.معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تصریح کرد: مقدمات و سازوکارهای لازم فراهم شده و دولت دوازدهم در زمان قانونی خود آغاز به کار خواهد کرد.


Page Generated in 0/0056 sec