printlogo


کد خبر: 177785تاریخ: 1396/4/15 00:00
چهارگوشه

آتش‌سوزی در یک مدرسه یهودی در لندن
در پی آتش‌سوزی در یک مدرسه مذهبی یهودی در منطقه هکنی در شرق لندن، بخشی از طبقه همکف فرو ریخت و کار امدادرسانی را برای 95 آتش‌نشانی که در حال مهار آتش بودند، دشوار کرد. به نوشته روزنامه انگلیسی اکسپرس، هنوز علت این حادثه که سه‌شنبه‌شب رخ داد، مشخص نشده است. بعد از آتش‌سوزی برج 27 طبقه گرنفل لندن که به کشته شدن بیش از 100 تن انجامید، این چندمین حادثه آتش‌سوزی در لندن است.

کشتن یک مسلمان روهینگیایی
در حضور پلیس
تعدادی از بوداییان میانمار با استفاده از آجر به چند مرد مسلمان روهینجا حمله کردند و یک تن را کشتند؛ گفته شده پلیس در آنجا حاضر بوده اما بدون هیچ دخالتی صحنه را ترک کرده است. تاکنون در ارتباط با این حمله هیچ‌کس بازداشت نشده است اما به گفته سخنگوی وزارت کشور تحقیقات در این باره ادامه دارد. سرکوب مسلمانان روهینگیا از سوی بودایی‌های تندرو و ارتش میانمار اعتراضات بین‌المللی را برانگیخته است.

فراخوان چپ‌ها علیه مکرون
رهبر ائتلاف چپ‌های فرانسه ‌خواستار برگزاری اعتراض سراسری علیه طرح‌های دولت جدید برای کاهش هزینه‌ها، اصلاحات کارگری و طرح حامی کاهش مالیات شرکت‌ها شد. به گزارش رویترز، ژان لوک ملانشون، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر که حالا عضو پارلمان است یک روز پس از رای اعتماد مجلس ملی فرانسه به کابینه جدید امانوئل مکرون و طرح‌های رئیس‌جمهوری فرانسه برای تغییر قانون اساسی هشدار داد که مکرون در قدرت غرق شده و تلاش دارد چندین دهه پیشرفت در حقوق کارگران را معکوس کند. ملانشون گفت: «از همه دوستانم در سراسر کشور می‌خواهم برای برگزاری راهپیمایی در ۱۲ جولای (چهارشنبه آتی) آماده شوند». مکرون این هفته خواستار برگزاری نشست ویژه 2 مجلس پارلمان شد و در آنجا به قانونگذاران گفت در صورت لزوم از یک رفراندوم برای اجرای اصلاحات پارلمانی استفاده خواهد کرد.

سرنگونی پهپاد اسرائیلی در سوریه
در حالی‌ که طی هفته‌های اخیر تجاوز پهپاد‌های رژیم صهیونیستی به مواضع ارتش سوریه بویژه در قنیطره در حمایت از تروریست‌ها افزایش یافته است، منابع خبری از انهدام یک پهپاد متجاوز خبر می‌دهند. بر این اساس، یک پهپاد اسرائیلی روز سه‌شنبه موشک‌هایی را به پایگاه نظامی نیروهای دولتی سوریه در تل‌القبع واقع در شرق شهرک خان‌ارنبه در حومه قنیطره شلیک کرد اما این حمله تلفات جانی به دنبال نداشت. بعد از این حمله سامانه‌های دفاعی نیروی هوایی سوریه این پهپاد را سرنگون کردند.

عزل فرمانده احرار‌الشام
گروه تروریستی احرارالشام تغییرات عمده‌ای را به صورت ناگهانی در سطح فرماندهی جناح سیاسی خود ایجاد و منیرالسیال، فرمانده این بخش را برکنار کرد. براساس این گزارش، مهندالمصری، فرمانده سابق این گروه تروریستی به جای السیال به عنوان فرمانده بخش سیاسی الحرارالشام منصوب شد. از سوی دیگر این گروه تروریستی در استان ادلب در شمال شرق سوریه با ربوده شدن فرماندهان خود روبه‌رو است.

اعدام 200 شهروند تلعفر  توسط داعش
گروه تروریستی داعش اخیرا 200 غیرنظامی را که درصدد فرار از شهر تلعفر واقع در غرب شهر موصل بودند اعدام کرده است. سومریه‌نیوز به نقل از یک منبع محلی در استان نینوا نوشت 200 نفر از اهالی تلعفر (واقع در 55 کیلومتری غرب موصل) درصدد فرار به سوی مناطق تحت کنترل نیروهای دولتی در استان نینوا بودند که عناصر داعش آنها را دستگیر کردند. این غیرنظامیان به دادگاه شرعی داعش در تلعفر منتقل و به اتهام ترک سرزمین خلافت به اعدام محکوم شدند و تکفیری‌ها دیروز حکم را اجرا کردند. این در حالی است که گفته می‌شود عناصر غیر عراقی داعش، سه‌شنبه آخرین سرکرده‌های محلی‌شان را در تلعفر به قتل رسانده و به طور کامل بر شهر کنترل پیدا کردند.


Page Generated in 0/0053 sec