printlogo


کد خبر: 177791تاریخ: 1396/4/15 00:00
فرمانده تیم تروریستی منهدم شده که قصد عملیات در سنندج را داشت به نقش کردستان عراق در تعلیم تروریست‌ها اعتراف کرد
مسعود نمک نشناس!

گروه سیاسی: گویا هرجا نام اقلیم کردستان عراق مطرح می‌شود، همزمان «نمک‌نشناسی» و «خیانت» را باید به نام مسؤولان این منطقه الحاق کرد. باز هم یک گروه تروریستی دیگر در غرب ایران منهدم شد و باز هم مشخص شد حکومت خودمختار بارزانی‌ها در شمال غرب عراق این تروریست‌ها را برای انجام عملیات‌های تروریستی در ایران پناه و آموزش داده است. از 2 سال قبل که سفیر جدید عربستان سعودی برنامه سرمایه‌گذاری هنگفت آل‌سعود برای ناامن کردن مرزهای غربی ایران را در اربیل عراق با دار و دسته بارزانی و منافقین به اشتراک گذاشت، عملیات‌های تروریستی در غرب ایران تشدید شد. اقلیم کردستان عراق که به اعتراف مقامات ارشد خود امنیت خاک و ناموس‌شان در مقابل داعش را مدیون ایران و فرمانده نیروی قدس سپاه می‌دانند، طی 2 سال گذشته به‌جای قدردانی از پاسداری ایران از آنها در مقابل داعش، تمرکز و تلاش خود را بر فرستادن تروریست‌های اجیر شده توسط عربستان سعودی قرار داده اند. به‌گونه‌ای که یکی از شاخه‌های تروریست‌های موسوم به حزب دموکرات کردستان ایران که در اقلیم کردستان عراق مستقر است، نوروز 95 رسما علیه ایران اعلان جنگ داد. خرداد و تیر 95 قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه در غرب ایران درگیری‌های شدیدی با ده‌ها تیم تروریستی وابسته به گروهک موسوم به دموکرات انجام داد و سرانجام با حمله توپخانه‌ای به پایگاه‌های این تروریست‌ها در خاک اقلیم کردستان عراق، به این غائله پایان داد. از آن زمان به بعد هم سیاست نمک‌نشناسی بارزانی‌ها ادامه یافته به‌گونه‌ای که همواره در جریان انهدام چندین تیم ترور در غرب ایران رد پای اقلیم بارزانی در آموزش و فرستادن این تروریست‌ها مشخص شد. پس از حمله تروریستی خردادماه اخیر به حرم امام و مجلس شورای اسلامی، نقش بارزانی‌ها در این حملات تروریستی مشخص شد. منابع امنیتی به «وطن‌امروز» گفتند این تروریست‌های وهابی چندین ماه در اقلیم کردستان عراق آموزش دیده بودند. حتی مکان استقرار این تروریست‌ها در شمال شرق عراق مشخص شده است.
حالا در جریان انهدام یک تیم تروریستی دیگر در سنندج که تلاش داشت مراسم روز قدس در سنندج را به خاک و خون بکشد سرتیم این تروریست‌ها دستگیر شد که اطلاعات بسیار مهمی از وضعیت گروه‌های تروریستی ضدایرانی در اقلیم کردستان عراق داده است. این تروریست اعتراف کرده است او و دیگر اعضای این تیم نیز در اقلیم کردستان عراق آموزش دیده‌اند.
پس از این ماجرا و تشدید اقدامات تروریستی در غرب کشور، ایران حملات توپخانه‌ای خود به شمال عراق را از سر گرفت و مواضع تروریست‌ها در اقلیم بارزانی را منهدم کرد. تنها چند دقیقه پس از آغاز توپ‌باران خاک بارزانی‌ها، رسانه‌های انگلیسی بویژه بی‌بی‌سی این خبر را به صورت محدود مخابره کردند تا مناسبات تروریست‌ها با این رسانه‌ها بیشتر فاش شود. دیروز اما سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه با اعلام خبر حمله به شمال عراق، اطلاعات و جزئیاتی از این حمله را اعلام کرد.
سردار محمد پاکپور در این‌باره اظهار داشت: همانطور که در سنوات قبل هم گفته شد ما بر این راهبرد خود پافشاری می‌کنیم و این حق را برای خود قائلیم که ضدانقلاب، اشرار و تروریست‌هایی را که در حال آموزش،‌ برنامه‌‌ریزی و طراحی برای ناامن کردن مناطق مرزی ما باشند در هر نقطه‌ای مورد هدف قرار دهیم. وی به فارس گفت: حدود 10 روز پیش نیز یک تیم تروریستی که قصد اقدامات خرابکارانه در مراسم روز قدس شهر سنندج را داشت قبل از هر اقدامی توسط رزمندگان قرارگاه حمزه نیروی زمینی سپاه به طور کامل منهدم شد و فرمانده این تیم که زخمی شده بود در اعترافات خود به این موضوع اشاره کرد.
فرمانده نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: 2 روز پیش نیز گلوله‌باران شمال عراق صورت گرفت، همان مناطقی بود که آن تیم تروریستی از آنجا وارد مرزهای ما شده بود و عناصر تروریستی دیگری نیز برای ناامن کردن مرزهای ما در حال تدارک بودند.
گستاخی اقلیم ادامه دارد
حکومت اقلیم کردستان عراق در واکنش به حملات توپخانه‌ای سپاه به مقر تروریست‌ها در خاک اقلیم، سرکنسول ایران در این منطقه را احضار و به این اقدام ایران اعتراض کرد. اقلیم کردستان عراق با ادعای اجرای عملیات‌های نظامی ایران در بخش‌هایی از این اقلیم، سرکنسول ایران را احضار کرد. به گزارش مهر، حکومت اقلیم کردستان عراق همچنین در بیانیه‌ای اذعان کرد ایران گروه‌های معارض حکومت خود را در خاک عراق هدف قرار داده است. شبکه ان‌آرتی گزارش داد اقلیم کردستان در بیانیه اعتراض‌آمیزی اعلام کرده مشکلات ایران با گروه‌های معارض این کشور به اقلیم کردستان مربوط نیست. در ادامه این بیانیه، اقلیم کردستان بر اصول حسن‌همجواری و عدم دخالت در امور داخلی کشورها تأکید کرده است.
حکومت اقلیم کردستان عراق در حالی به حملات ایران علیه تروریست‌های مستقر در این منطقه اعتراض کرده که خود توضیح نداده است این تروریست‌های مخالف ایران چرا در این منطقه حضور دارند و چرا اقلیم کردستان عراق به این تروریست‌ها مکان و امکانات داده است تا علیه ایران اقدام کنند. در واقع اقلیم کردستان عراق در بیانیه خود اعتراف کرده است ایران مقر تروریست‌های مخالف خود را هدف قرار داده اما مسؤولان این اقلیم توضیح نداده‌اند براساس توافقات دوجانبه میان ایران و این حکومت خودمختار، قاعدتا این تروریست‌ها و نیروهای مسلح فعال علیه ایران نباید در منطقه اقلیم کردستان عراق حضور داشته باشند!
بارزانی، از ناله تا نمک‌نشناسی
نماینده اتحادیه میهنی کردستان عراق در ایران می‌گوید اگر ایران نبود عراق تبدیل به عراق داعشی می‌شد. ناظم دباغ دیروز در نشست «عراق پس از داعش» گفت: داعش زاده برخی شرایط بود. داعش از موصل بیرون شد ولی داعش تنها یک موضوع نظامی نیست بلکه یک پدیده و ایدئولوژی شده است. دباغ با اشاره به حضور 300 نفر از داعش و تسلط بر مناطق اولیه گفت: اگر کمک‌های ایران نبود شاید امروز عراق داعشی داشتیم. وی با بیان اینکه نیروهای کرد شریک عراق جدید بودند، اظهار داشت: نقش ما در جنگ مشخص بود و برای آینده هم باید فکر کنیم. برای بعد از داعش باید برنامه‌ریزی کنیم چرا که زاده داعش در آینده به‌وجود خواهد آمد. ناظم دباغ در حالی به نقش ایران درحفظ کردستان عراق در مقابل داعش اشاره کرده است که روایت نقش ایران در حفظ کردستان عراق از تصرف داعش نیز قابل تامل است. تازه‌ترین روایت از پاسداری ایران از اقلیم کردستان عراق از تهاجم داعش را ابوالفضل حسن‌بیگی، از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح کرده است. حسن‌بیگی روز سه‌شنبه در این‌باره گفت: در بحث کردستان عراق هم بر کسی پوشیده نیست که داعش به سرعت بعد از اینکه توانست موصل را تصرف کند به سمت اربیل حرکت کرد. این نماینده مجلس تأکید کرد: در اینجا هم باز ناگفته‌هایی تاکنون بوده است، آقای بارزانی وقتی با ایران تماس می‌گیرد و برای اقلیم کردستان کمک می‌خواهد و وقتی فرماندهی قرارگاه اعلام می‌کند که برای کمک مستشاری باید هماهنگ شود، آقای بارزانی به نوعی پشت تلفن ناله می‌کرد که اگر امشب، صبح شود اربیل و بعد کرکوک هر دو سقوط کرده و کردستان عراق سقوط می‌کند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: در نهایت جمهوری اسلامی کمک‌های مستشاری زیادی را در این برهه زمانی به آقای بارزانی انجام داد و مقابله سنگینی با داعش انجام شد.


Page Generated in 0/0139 sec