printlogo


کد خبر: 177821تاریخ: 1396/4/17 00:00
نبض جامعه

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران اعلام کرد
جریمه 220 هزار تومانی عبور از چراغ قرمز
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه عبور از چراغ زرد ممنوع است، مگر اینکه خودرو وارد تقاطع شده باشد از جریمه 20 هزار تومانی عبور از گذرگاه عابرپیاده و 200 هزار تومانی عبور از چراغ قرمز خبر داد. سرگرد علی‌اصغر شریفی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره عملکرد رانندگان در هنگام مواجهه با چراغ زرد در تقاطع‌ها  به فارس اظهار داشت:‌ بنا بر بند «ب»‌ ماده 101 آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی، رانندگان وسایل نقلیه موتوری و خودرو در هنگام مواجهه با چراغ زرد احتیاط نباید از خط ایست عبور کنند. رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: هنگامی که چراغ سبز به زرد تبدیل می‌شود رانندگان باید در پشت خط ایست توقف کنند، مگر آنکه آنچنان به خط ایست یا تقاطع نزدیک شده باشند که پیش از عبور از خط ایست نتوانند خودرو را متوقف کنند. این مقام ارشد راهور تهران بزرگ، فلسفه چراغ زرد را عبور برای کسانی دانست که وارد تقاطع شده‌اند و باید به حرکت خود ادامه دهند تا از تقاطع گذر کنند، چرا که نمی‌توانند به صورت دنده‌عقب مسیر را به عقب بازگردند. سرگرد شریفی درباره جریمه رانندگان متخلف اعلام کرد: ما به رانندگان توصیه می‌کنیم قبل از خط ایست توقف کنند اما چنانچه راننده‌ای بعد از خط ایست یا روی گذرگاه عابر پیاده متوقف شود، جریمه‌ای تحت عنوان تجاوز به گذرگاه عابرپیاده برای وی لحاظ شده و مبلغ 20 هزار تومان باید بپردازد. وی با تأکید بر این مطلب که  عبور از چراغ زرد ممنوع است، تصریح کرد: اگر همین راننده چراغ زرد و قرمز را رد کند تحت عنوان عبور از چراغ قرمز 200 هزار تومان جریمه باید بپردازد؛ همچنین نمره منفی نیز برای وی الصاق می‌شود. رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پاسخ به دیگر پرسش فارس مبنی بر تعداد نمره منفی گفت: برای رانندگان خودروهای شخصی مرتکب این تخلف 5 نمره منفی و برای رانندگان سرویس حمل و نقل عمومی و وسایل نقلیه سنگین 10 نمره منفی اختصاص می‌یابد.

بررسی فعالیت واحد ارتباطات مردمی  تأمین اجتماعی
مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی(CRM) مرداد سال ٩٥ با هدف ارتقای پاسخگویی به بیمه‌شدگان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران و کارفرمایان راه‌اندازی شد. به گزارش «وطن امروز»، سال ٩٥ واحد ارتباطات مردمی این سازمان به ٤٧ هزار و ١٦١ مورد تماس تلفنی بیمه‌شدگان پاسخ داده و همچنین در ٢ماه ابتدای سال جاری، این واحد پاسخگوی ٢٠ هزار و ٢٠٥ مورد تماس تلفنی بوده است. مراکز مشاوره سازمان تامین اجتماعی به‌عنوان رابطان بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و مخاطبان سازمان از دهه ٨٠ در شعب و ادارات کل استان‌ها مستقر و اطلاع‌رسانی و هدایت مراجعان حضوری به واحدهای صف و ستاد را به‌عهده داشته‌اند. همچنین مراکز تلفن گویا با شماره ١٤٢ در دهه ٨٠ و با تبدیل به شماره ١٤٢٠ در دهه ٩٠ وظیفه اطلاع‌رسانی و پاسخگویی به مخاطبان و تماس‌گیرندگان را عهده‌دار بوده است. این واحدها ضمن اطلاع‌رسانی و پاسخگویی، در بسترسازی فرهنگی - اجتماعی مناسب فرآیندهای اجرایی نیز همکاری دارند. به‌طور میانگین ماهانه حدود ٢٢٠ هزار مراجعه حضوری یا تماس تلفنی توسط همکاران مشاوره شعب و ادارات کل استان‌ها پاسخگویی و رسیدگی می‌شود. در راستای طرح تکریم ارباب رجوع و مشتری‌مداری سازمان تامین اجتماعی به‌عنوان نهاد پاسخگو و به منظور تامین مسیر مناسب رسیدگی به شکایات و اطلاع‌رسانی مناسب مخاطبان و مراجعان محترم، فاز اول مرکز ارتباطات مردمی سازمان (CRM) مرداد سال ٩٥ افتتاح شد و در حال حاضر پاسخگوی مراجعان حضوری و تماس‌های تلفنی با  شماره ١٤٢٠ در حوزه تهران بزرگ  است.


Page Generated in 0/0059 sec