printlogo


کد خبر: 177867تاریخ: 1396/4/18 00:00
اخبار

حمله تروریستی تهران در دیرالزور طراحی شده بود
نماینده ایران در سازمان ملل می‌گوید حمله تروریستی عوامل داعش به حرم امام و مجلس شورای اسلامی در دیرالزور سوریه طراحی شده بود. غلامعلی خوشرو در گفت‌وگو با پرس‌تی‌وی، علت اصلی اینکه گروه تروریستی داعش در ایران عملیات قابل توجهی نکرده بود را ناتوانی این گروه دانست و تاکید کرد: ایران از ساختاری هماهنگ برخوردار است و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشور موفق شدند داعش را نابود کنند. وی گفت: رویدادی که در تهران اتفاق افتاد خارج از ایران و در دیرالزور (سوریه) طراحی شده بود اما به هر حال، رویداد تهران اقدام تروریستی کورکورانه‌ای بود که خیلی اهمیت نداشت و بلافاصله هم تلافی شد.خوشرو ضمن تاکید بر اینکه هر کشوری باید هوشیار باشد و همواره آمادگی رویارویی با عناصر تروریستی را حفظ کند، گفت: گروه‌های بین‌المللی تروریستی در جای جای دنیا شاخه دارند و برای نمونه در پاریس، لندن، برلین و دیگر نقاط دنیا فعالیت می‌کنند. نماینده ایران در سازمان ملل گفت: ایران در مهار تروریست‌ها موفق عمل کرده اما برای نابودی این پدیده شوم به همکاری واقعی بین‌المللی نیاز داریم. خوشرو با بیان اینکه باید بین حضور مستشاری ایران در سوریه برای مبارزه با داعش و حمله موشکی تهران ضد این گروه تروریستی تفاوت قائل باشیم، افزود: حمله موشکی، اقدامی تلافی‌جویانه و در دفاع از خود به اجرا گذاشته شد اما در زمینه حضور ایران در سوریه باید گفت ما به دعوت و خواست دولت سوریه در این کشور هستیم و داریم به ارتش سوریه مشاوره می‌دهیم تا بتوانند ثبات را در کشورشان برقرار کنند. اولویت‌ها و سیاست‌گذاری ها را دولت سوریه تعیین می‌کند. هم‌اکنون هم ایران، روسیه و ترکیه در قالب تضمین‌کنندگان آتش‌بس در مناطق کاهش تنش همکاری دارند.

خفقان قجری در دانشگاه امیرکبیر
گزارش‌ها از رفتارهای تند و رادیکال مسؤولان دانشگاه امیرکبیر در قبال دانشجویان خبر می‌دهد. در تازه‌ترین اخبار، گفته می‌شود مسؤولان این دانشگاه تلاش ویژه‌ای برای برخورد با دانشجویان متدین و انقلابی انجام داده‌اند. آنها دانشجویانی که نسبت به حضور حامیان فتنه 88 در این دانشگاه معترض هستند را توبیخ می‌کنند. علی  پوراکبر، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این‌باره با اشاره به احضار تعدادی از دانشجویان انقلابی توسط کمیته انضباطی دانشگاه امیرکبیر به فارس گفت: متاسفانه شاهد این هستیم که به‌رغم اظهارات آقای روحانی مبنی بر آزادی بیان در دانشگاه‌ها، کماکان دانشجویان دلسوز کشور و معترض به حامیان فتنه 88 که خون هزاران شهید را پایمال کردند و مسبب تحریم‌های ستمگرانه علیه مردم شدند، برای چندمین بار به کمیته انضباطی دانشگاه فراخوانده ‌شدند تا ستاره‌دار شوند. وی ادامه داد: این در حالی است که فتنه‌گران در دانشگاه با خیال آسوده میتینگ سیاسی برگزار می‌کنند و آب هم از آب تکان نمی‌خورد. حتما آقای معتمدی، ریاست دانشگاه باید پاسخگوی این وضعیت اسفبار باشد. این فعال دانشجویی تاکید کرد: انجمن اسلامی دانشجویان امیرکبیر که یکی از مهم‌ترین تشکل‌های انقلابی کشور است به‌جای آنکه از حمایت‌های مسؤولان دانشگاه برخوردار باشد فقط با سرکوب و احضار به کمیته  انضباطی مواجه می‌شود. عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: اخیرا برای چندمین بار دبیر انجمن اسلامی را به کمیته انضباطی فراخوانده‌اند و با کم‌لطفی فراوان در حال پرونده‌سازی‌های بعضا بدون سند و غیرواقعی برای وی هستند و شنیده شده برخی اعضای کادر مدیریتی آقای معتمدی صحبت از تعلیق دبیر بزرگ‌ترین تشکل دانشگاه می‌کنند.

جلال طالبانی به ایران می‌آید
منابع رسمی در منطقه کردستان عراق از سفر جلال طالبانی به جمهوری اسلامی ایران در هفته آتی خبر دادند. به گزارش تسنیم، سایت رسمی اتحادیه میهنی کردستان عراق اعلام کرد جلال طالبانی، رئیس‌جمهوری سابق عراق هفته آینده به ایران سفر خواهد کرد. براساس گزارش سایت اتحادیه میهنی کردستان عراق، این سفر سفری دوستانه و براساس دعوت مسؤولان جمهوری اسلامی ایران است که پیش‌تر مقدمات آن فراهم شده است.
 


Page Generated in 0/0099 sec