printlogo


کد خبر: 177882تاریخ: 1396/4/18 00:00
اخبار

عرضه نسخه بلوری «بادیگارد»
نسخه بلوری فیلم «بادیگارد» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا در سومین دهه تیرماه در مراکز فروش محصولات ویژه فرهنگی نظیر شهرکتاب‌ها و مراکز تخصصی عرضه محصولات سمعی و بصری توزیع می‌شود. به گزارش تسنیم، از ویژگی‌های نسخه بلوری «بادیگارد» که با حجم 50 گیگابایت آماده‌ عرضه می‌شود وجود منوهای مختلف، زیرنویس‌های چندزبانه برای تمام آیتم‌ها، کلیپ‌های معرفی هر بخش و کیفیت تصویری بسیار بالا برای علاقه‌مندان حرفه‌ای سینما است. علت تأخیر در عرضه این نسخه که ابتدا قرار بود پاییز سال گذشته روانه بازار شود، طراحی برنامه‌های ویژه و برای نخستین‌بار تجربه شده در سینمای ایران در قالب بلوری است. کیفیت تصویری ارائه شده در این بلوری هم برای فیلم اصلی و هم برای سایر بخش‌ها همچون پشت‌صحنه، مصاحبه‌های تخصصی، عکس‌ها، فیلم به روایت کارگردان و...  فراتر از کیفیت تصویری نسخه‌های دی‌وی دی نمایش خانگی است و با کیفیت اصلی نسخه دیجیتال در پرده سالن‌های مدرن برابری می‌کند. فیلم سینمایی «بادیگارد» محصول سازمان هنری- رسانه‌ای اوج بوده و توسط مؤسسه سینما 24 (هنر اول) عرضه و توزیع می‌شود.

بهشتی را زود از دست دادیم
فرزین محدث نمایش  «هفت روز از تیر شصت» را به کارگردانی مشترک محمد لارتی و کامران شهلایی در تالار سایه روی صحنه دارد و  با بازی در نقش علیرضا نادعلی از اعضای حزب جمهوری اسلامی نقش متفاوتی را ایفا می‌کند. به گزارش تسنیم، محدث درباره جذابیت‌های این نمایش گفت: نمایش‌هایی که برگرفته از یک واقعه تاریخی هستند، همیشه جذابیت دارند و من هم چنین نقش‌هایی را می‌پسندم. کامران شهلایی متن خوبی نوشته و اتفاقات در کارگردانی، طراحی صحنه و ویدئوهای آماده شده برای پخش همه جالب است و بخوبی برهه‌ای از تاریخ ایران را روایت می‌کند که برای من جذاب است و از روایت کردنش لذت می‌برم. فرزین محدث درباره مهم‌ترین و تأثیرگذارترین ویژگی شهید بهشتی که باعث می‌شود هنوز هم برای جوانان جذاب باشد، توضیح داد: شهید بهشتی شخصیتی جامع‌الشرایط بوده و همه خصوصیات در او دیده می‌شده و ما او را زود از دست دادیم و می‌توانست حضورش در انقلاب تأثیرات بسزایی داشته باشد. امام خمینی  درباره ایشان فرمودند شهید بهشتی یک ملت بود. هر شب که اجرا تمام می‌شود  تحت‌تأثیر فضای نمایش قرار می‌گیرم بویژه وقتی در مونولوگ آخر نمایش لحظات انفجار و شرایط بعد از آن را توضیح می‌دهم بیشتر ناراحت می‌شوم. خانواده شهدا هم حتماً وقتی این نمایش را می‌بینند تحت‌تأثیر قرار می‌گیرند. نمایش «هفت روز از تیر شصت» از روز چهارشنبه 7 تیر ساعت 20:30 با مدت زمان 90 دقیقه در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفته است.

نقد «خرابات» در کانون فیلم سینماحقیقت
برنامه این هفته‌ کانون فیلم «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نمایش و نقد فیلم مستند «خرابات» ساخته «آرش اسحاقی» اختصاص یافته است. به گزارش فارس، این فیلم از ساعت 17 عصر امروز یکشنبه 18 تیر در سالن سینماحقیقت این «مرکز» به نمایش عمومی درآمده و سپس با حضور آرش اسحاقی (پژوهشگر، کارگردان و تدوینگر)، ناصر صفاریان و خسرو دهقان (منتقد میهمان) مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد. «خرابات» به تهیه‌کنندگی طلا آزادروش و کارگردانی آرش اسحاقی، مستندی پژوهش‌محور در واکاوی ریشه‌های تصوف در ایران، با معرفی سلسله‌های فعال صوفیه همچون خاکساریه، قادریه، نعمت‌اللهی، چشتیه، نقشبندیه و... است که برای نخستین بار در نهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به نمایش درآمد و نامزد بهترین پژوهش شد.

دفتر موسیقی  اجرای حمید صفت را لغو کرد
صبح روز گذشته روابط عمومی نمایش «لامبورگینی» در خبری مدعی شد در پى مخالفت دفتر موسیقى وزارت ارشاد با حضور حمید صفت در این نمایش اجراى این خواننده در این نمایش لغو شده است. اگرچه در مجوز نمایش از حمید صفت به عنوان بازیگر نام برده شده است اما مشخص نیست آیا این تصمیم شامل بازی او نیز شده است یا نه؟ هفته گذشته با برگزاری نشست خبری نمایش در تماشاخانه شهرزاد و معرفی رسمی حمید صفت به عنوان عضوی از گروه، برخی رسانه‌ها  با این مساله مخالفت کرده و حضور یک خواننده رپ روی صحنه را غیرقانونی دانستند.


Page Generated in 0/0051 sec