printlogo


کد خبر: 177885تاریخ: 1396/4/18 00:00
رویدادها

هنرمندان برای حضور در جشنواره‌های خارجی آموزش ببینند
کارگردان سریال تلویزیونی «کـلاه پهلــوی» گفت: هنرمندان ایرانی برای حضور در رویدادها و جشنواره‌های خارجی باید از لحاظ نوع پوشش ظاهری آموزش ببینند. به گزارش ایرنا، سید ضیاالدین دری افزود: نظر به اینکه ایران از یک قدمت تاریخی و فرهنگ غنی برخوردار است، هنرمندان از جمله بازیگران کشور وقتی در رویدادهای جهانی حضور می‌یابند، به نوعی نماینده این فرهنگ غنی هستند. کارگردان سریال تلویزیونی «کیف انگلیسی» ادامه داد: برخی هنرمندان بر این باورند که در خارج از کشور می‌توانند هر نوع پوشش ظاهری داشته باشند در حالی که این نگرش به نوع نگاه مردم کشورهای خارجی درباره ایران تاثیر منفی می‌گذارد. دری با بیان اینکه مردم کشورهای خارجی قضاوت می‌کنند ما کشور عقب‌مانده‌ای هستیم و آداب و رسوم را نمی‌دانیم، تصریح کرد: متاسفانه برخی هنرمندان با پوشش ظاهری نامناسب خود در این کشورها، فرهنگ ایرانی را زیر سوال می‌برند. وی ادامه داد: متاسفانه هنوز برخی هنرمندان نمی‌دانند نوع پوشش ظاهری در رویدادهای خارج از کشور متفاوت است و تصور دارند که حضور در هر جا و مکانی فرش قرمز بوده و با هر ظاهری می‌توانند حضور داشته باشند.

افتتاح نمایشگاه عکس «جنه‌البقیع»
نمایشگاه عکس گروهی با عنوان «جنه‌البقیع» در حوزه هنری افتتاح می‌شود. به گزارش فارس، این نمایشگاه عکس گروهی یکشنبه 18 تیرماه ساعت 16 در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران حوزه هنری افتتاح خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند از نمایشگاه عکس «جنه‌البقیع» از دوشنبه 19 تا 26 تیرماه از ساعت 9 تا 18 در محل گالری شماره یک خانه عکاسان ایران واقع در خیابان سمیه، تقاطع حافظ، حوزه هنری بازدید کنند.

«سیصدوبیست‌وپنج» منتشر شد
رمان «سیصدوبیست‌وپنج» نوشته حمیدرضا صدر با محوریت شخصیت حسنعلی منصور یکی از نخست وزیرهای محمدرضا پهلوی توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر شد. این کتاب سومین عنوان از مجموعه «ناداستان» است که توسط چشمه منتشر می‌شود. صدر پس از نوشتن کتاب «تو در قاهره خواهی مرد» درباره محمدرضا پهلوی که آن کتاب هم به نوعی در گروه ناداستان‌ها قرار می‌گیرد، سراغ موضوع نخست‌وزیری ۳۲۵ روزه حسنعلی منصور رفته است. منصور یکی از چهره‌های مرموز تاریخ سلطنت پهلوی دوم در ایران است و در حالی که ۳۲۵ روز از نخست وزیری‌اش می‌گذشت، توسط گروه فداییان اسلام مقابل مجلس شورای ملی ترور شده و چند روز بعد از آن، در بیمارستان درگذشت. کاری که صدر در کتاب «سیصد‌وبیست‌وپنج» روز انجام داده، روایت آن روزگار و گره زدن این روایت با درونیات و ذهنیات حسنعلی منصور از دید راوی دوم شخص بوده است. این داستان‌نویس، علاوه بر آوردن واقعیات تاریخی در رمانش، شخصیت منصور را واکاوی کرده و وجوه مختلف آن را با قلمش به تصویر کشیده است.  

جیرانی با «پاییز تنهایی» به تلویزیون می‌آید
فریدون جیرانی بعد از ساخت سریال «تعبیر وارونه یک رویا» قرار است با تولید سریال «پاییز تنهایی» به تلویزیون بازگردد. به گزارش فارس، سریال «پاییز تنهایی» به کارگردانی فریدون جیرانی قرار است برای شبکه 5 سیما تولید شود. این سریال ملودرامی اجتماعی- خانوادگی است که به قلم خانم لاهیجانی در حال نگارش است و به تهیه‌کنندگی رحمان سیفی‌آزاد ساخته می‌شود. «پاییز تنهایی» به برخی مسائل اجتماعی نظیر بلندپروازی جوان‌ها و نوع نگاه‌شان به زندگی و ازدواج می‌پردازد. جیرانی پیش از این سریال‌های «تعبیر وارونه یک رویا» و «مرگ تدریجی یک رویا» را برای تلویزیون ساخته است.


قطعه موسیقی «آوردگاه» با صدای اسفندیار قره‌باغی و با موضوع مدافعان حرم چند روز پیش منتشر شد. شعر این قطعه را میلاد عرفان‌پور سروده و بنیاد صبح قریب آن را منتشر کرده است.
آوردگاه یعنی از عافیت بریدن
یعنی رهایی از خاک، به آسمان رسیدن
با یک صدای واحد رفتن به بام فریاد
با غیرت علمدار سوی حرم دویدن
تا موج سرکشی هست، چون صخره‌ها صبوریم
ما آیه‌های فتحیم، ما راهیان نوریم
ما را به آسمان برد راهی که عشق فرمود
جان را به او سپردم، احلی من العسل بود


Page Generated in 0/0329 sec